Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Belgiter kirjoitti:^ Paikallisesti hyväksytty paimenrotu? Mikä?

Belgiter kirjoitti:"Lessinia-lagorain paimenkoira"
Mä olen tainnutkin joskus ihailla tämmöisen kuvaa. Minkä kokoisia nää on luonnossa?
Mulle taas chow ei ole yhtään viehättävä rotu. Turussa sellaisen näin joskus vuoden 2009 paikkeilla. Olin tuohon aikaan tosin jo varsin tietoinen äärijalostuksesta (kiitos PP:n lyttyryttyvääntöjen ja Pedigree Dogs Exposed oli tullut televisiosta pari vuotta aiemmin tai noihin aikoihin, vaikka olisin voinut vannoa reportaasin olevan vanhempi) ja chowin tikkusuorat kulmaukset, tihrusilmät ja haluton luonne soittivat hälytyskelloa. Ei sillä, että olisin muutenkaan viehtynyt sellaisiin piirteisiin.

Biarritz kirjoitti:Ainakaan tässä näyttelyssä seuraamistani kehistä volpinot ei ollut se, missä räkytettiin/ haastettiin riitaa. Vaan se sattui olemaan eräs paikallisesti hyväksytty italialainen paimenrotu, ne koirat olivat todella kauniita mutta ai hitsi miten monet niistä alkoivat haastaa keskenään riitaa ja räksyttämään toisilleen kehässä ja sen ulkopuolella. Toki on rotuja joissa esim. urokset eivät siedä muita uroksia, ja se ei tietenkään välttämättä vaikuta mitenkään muuhun luonteeseen tai kerro mistään arkuudesta tai vastaavasta. Ja näyttelyt voivat muutenkin olla koirille stressaava paikka, samat koirat eri ympäristössä voivat käyttäytyä eri lailla. Mutta sille en voi mitään että tuosta jäi väkisin se vaikutelma että tuon rodun edustajat ovat ainakin keskimäärin melko haukkuherkkiä.

JMTNT kirjoitti:Jos katsotaan KOIRAA koirana niin se ilmekkyys näkyy koiran sisältä. En minäkään ottaisi sellaista koiraa, mutta se näkemäni koira oli harvinaisuus ja siksi ilo katsella. Siis tää paksu turkki ja sininen kieli kertoi perimästä.

Darre kirjoitti:Mun yhdellä ystävällä on ollut useampikin eurasier, ovat ihan kivoja perusmallisia koiria ja ainakin hänellä varsin terveitäkin.
Itse arvostan koirassa juurikin sellaista rakennetta, että se pystyy hengittämään ja liikkumaan niin kuin koiraeläimen kuuluu tehdä. Eli vaivattomasti.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa