Polkupyörät ja pyöräily kausi

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Polkupyörät ja pyöräily kausi

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 15.03.2026 09:45

Kesä tulee ja mä mietin polkupyörän hankintaa. Ehkä ihan vaan joku halpa käytetty. max 200€. Ihan peruspyörä.

Mulla on ollut jos jonkinlaista polkupyörää, parhaimmillaan oli kaksi pyörää. Nyt en ole vuosiin oikein enää pyöräillyt. En tiedä miksi mutta mulla reidet ja ranteet kipeytyy heti tai nopeasti. Viimeisin pyörä oli jopo, mikä ei sopinut oikein ollenkaan.
"Mummo"pyöräkin on ollut mutta siinäkin oli jotain mikä ei sopinut mulle.
Parhaiten mulle on käynyt perus Helkamat ja Tunturit 28" ja jalkajarrut ja vaihteita 3-7. Sellanen missä ollaan vähän korkeammalla.
Sähköpyörä olis varmaan mieluinen, mutta siihen en nyt ala laittaa rahaa ennen kun tiedän edes, että alanko taas polkee vai jääkö pyörä taas käyttämättä. Pitäis varmaan kokeilla noita kaupunkipyöriä, kunha ne tulee kaduille. Niitäkinhän vois käyttää vaan, mutta tykkään että on oma.
Iidis79

Re: Polkupyörät ja pyöräily kausi

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 15.03.2026 11:04

mulla on ajatuksena kanssa aloittaa taas töihin pyöräily. itse sijoitin muutama vuosi sitten sähköpyörään ja se on kyllä luksusta! ei enää kipeydy polvet noissa kamalissa mäen polkemisissa, koska tästä kun lähtee, niin joka suuntaan on mäkeä ja sama lähellä työpaikkaa :mrgreen:
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Umac » 15.03.2026 11:14

Meillä Cittarista vuosia sitten ostettu naisten peruspyörä kolmella vaihteella. Ollut hyvä lisä Viron reissuilla, muutenhan isäntä päästelee Kontiolla kun haluaa liikkua kaksipyöräisellä. Sähköpyöränsä rikkoutui ajat sitten. Mä en uskalla sähköpyörää laittaa vaan pärjään perusajelut, ne vähäiset, tolla tavan jalkajarrullisella.

Jopo on karsea ajettava, imo. Ja persauksen alle penkinpehmennys ehdoton vaikka satula ei olekaan mikään sporttimalli.

Ajoasennosta varmaan netissä jotain ohjetta, en ole tutkinut.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Dacrest » 15.03.2026 12:54

Ajoasento on makuasia, haluaako pyöräillä pystymmässä vai kilpapyörämäisesti makaavammassa asennossa. Pyörä sen mukaan ja ohjaustangon säätö miellyttävälle korkeudelle.

Jos polvet kipeytyy, onko satula liian korkealla (on aika yleinen virhe)? Jalan ollessa ala-asennossa polven pitää jäädä hieman koukkuun. Näin polkiessa yläkroppa pysyy paikallaan, eikä heilu puolelta toiselle.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 15.03.2026 15:56

Mulla kävi tänään mielessä että pitäiskö jo heittää polkupyörät kellarista talvisäilöstä liiteriin. Tekisi mieli ajaa enemmän tänä kesänä. Mulla on vaihteeton mummopyörä, ja toinen on 7-vaihteinen vähän modernimpi. Kivoja molemmat. Mä pyöräilen 8-kymppisen naapurini kanssa ja meinaan aina kuolla kun ollaan pyöräilemässä! Naapuri vetää sellaista vauhtia että ei tosikaan. Hävettää, vaikka ulkoilen ja kävelen yms. tosi paljon niin mun fillarointikunto on tosi huono. :oops:
Tiibetinhelmi

Paluu Rekisteröimättömät