Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Koiruuksia kirjoitti:Vaikka vähän jotkut asiat (en osaa nimetä yhtään, se on van joku epämääräinen tunne) tuollaisessa noin äärimmäisen koiralähtöisessä toimintatavassa ehkä vähän särähtääkin itsellä (johtuu varmaan siitä että ole jo kalkkis) niin olen kyllä aivan samoilla linjoilla heidän kanssaan.

Koiruuksia kirjoitti:Se on tosi kiva ja leppoisa testi![]()
Reino on käynyt pentuna.
Jos mulla olisi varaa, niin käyttäisin kaikki koirat siinä.

Koiruuksia kirjoitti: Toki kaikkien "vanhojenkin" koiranomistajien on hyvä säännöllisesti tuulettaa niitä hämähäkinseittejä pois sieltä pääkopasta koskien koirien kouluttamista, niiden kanssa olemista ja sitä miten omalla kohdallaan voisi ehkä tarjota koiralleen paremman, juuri sen tarpeet huomioon ottavan elämän.
Itse olen kokenut että sen ekan kirjan kuuntelu oli kuitenkin oikein hyvä muistutus siitä, että koirallakin on tunteet ja että on ihan hyvä välillä miettiä että minkälaisen elämän koiralleen (meidän tapauksessamme koirilleen) tarjoaa.
Koiruuksia kirjoitti: Juttelin rodun jalostustoimikunnan puheenjohtajan kanssa ja hän oli sitä mieltä että Lakua (tai sen pentuesisaruksia) ei tarvitse testata kilpirauhasen tai PRA1:n osalta ellei koiraa käytetä jalostukseen. Sellaista ei ole tällä hetkellä suunnitteilla.
**
Puhelussa jalostustoimikunnan puheenjohtajan kanssa kävi ilmi myös (mielestäni tosi huono juttu) ettei rotujärjestöä kiinnosta koirien tulokset näistä geenitesteistä eikä kilpparitestistä. Niitä kun kuulemma tarvitaan vasta sitten tosiaan jos koiraa käytetään jalostukseen.
**
Kysyin että onko ollut puhetta että basenjit liitettäisiin PeViSaan, niin ei kuulemma ole mitään tarvetta. Sillä lailla. Basenjipiireissä selvästi uskotaan että koira on terve ellei sitä ole sairaaksi tutkittu.
**
Suorastaan surkuhupaisaa on, ettei juurikaan ole edes lonkkakuvattuja koiria mutta sitten kuitenkin JTO:ssa sanotaan että "Mikäli toisella osapuolella on lonkkaniveldysplasia (C tai D) saa sitä käyttää jalostukseen vain, jos toisella osapuolella on terveet lonkat (A tai B)." MITVIT?
Eihän niitä kuvata. Mistä helvetistä kukaan voi tietää mitä lonkkia basenjeilla on? Ja silti on tuollainen vaatimus![]()
![]()
![]()
Kun on rottweilereitaan tutkituttanut hyvin laajasti terveyden ja luonteenkin osalta, tuntuu ihan hullulta että basenjin kohdalla rotujärjestöä ei vaan kiinnosta.

Thirteen_2 kirjoitti:Ylpeänä ilmoitan, että tänään suoritimme koirani kanssa pelastuskoirakokeen B/A! Eli metsäjälki 1200m ja haku 2 hehtaarin alueelta. Plus tietty hallintaosio. Olen niin tyytyväinen tuohon koiraani, ette uskokaan
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa