Mä törmäsin tässä joku päivä omassa somessa keskusteluun missä yksi nainen A kyseli kokemuksia tietyn merkkisestä autosta. Siihen vastasi joku B ja sitten tämä nainen A vastasi siihen, että onhan se auton hankinta vaikeaa, kun on tietty budjetti ja sitten pitäisi täyttää nämä ja nämä kriteerit ja olla vielä oikean värinenkin. Tähän sitten vastasi joku nainen C ja osittain caps lock pohjassa, että eihän autoa nyt värin perusteella valita vaan esim. moottorin koon ja kiihtyvyyden perusteella ja että värin perusteella valinta kuulostaa ihan hienostelevien akkojen touhulta (sanamuoto vähän muutettu kun en halua ihan copy pasteta) ja oli vielä laitettu mekko"hymiö" mukaan.
Mulla menee nykyään aika nopeasti maku tällaisiin "pick me girl" juttuihin, eli koitetaan jotenkin olla hyviä jätkiä eikä yhtään semmoisia kuin muut naiset. Huoh. Uusien autojen ostajista 2/3 on miehiä. Joka vuosi tai ainakin aina kun korimalli uudistuu, autotehtaat julkaisee uudet värit. Jos väri ei olisi mikään kriteeri ja kun uusien autojen markkinat on erityisesti miehille, niin miksi ihmeessä Bemari on mahdollista tilata useassa erilaisessa harmaan sävyssä ja maalin kiiltoasteella?

Ja oikeasti, onko joku (nainen) mennyt joskus autokauppaan silleen, että
- mä haluaisin punaisen auton.
- Jaahas, meillä olis punaisena 5 vuotta vanha Yaris, 3 vuotta vanha 500 sarjan Bemari ja 4 vuotta vanha Mersun Vito ja sitten olisi vielä tällainen museorekisterissä oleva 50 vuotta vanha Jaguar, että mikäs näistä saisi olla?
- Ei hitsi, onpas nyt vaikea valita, niin ihania punaisia kaikki!!
Kun mä viime talvena vaihdoin autoa, niin mulla oli pitkä lista ominaisuuksia mitä halusin ja tietty budjetti. Lopulta mulla oli jäljellä kaksi merkkiä ja molemmista yksi malli ja sitten mä etsin niistä mustan ja se tuli mulle 700 kilsan päästä. Jos ei olisi löytynyt mustana, niin mä olisin odottanut. Että joo, olen hienosteleva akka ja miehet ei koskaan tee mitään tällaista