Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Hurtta kirjoitti:
Savolainen, ei ole suoraan verrannollinen rahaan, vaan kuten jo tulikin muiltakin esiin, elämänlaatuun ja vastineeseen sille rahalle. Mulle on ainakin ihan eri asia laitaa 5t nuoren koiran hoitoon jos prognoosi on että elää hyvää elämää 10v siitä eteenpäin kuin laittaa tonni 2,5v rotan sytöstaatteihin tai lähteä vaikka amputoimaan raajoja 13v koiralta.
Kun tiedossa on että loppuelämä on kipua, pahoinvointia ja kärsimystä, en pysty perustelemaan itselleni oikeutta tehdä sitä sille mun eläimelle. Mä oon sen elukan elämänlaadusta vastuussa.
savolainen kirjoitti:niin mä en vedä suoraa viivaa siihen, että joku kallis olisi epäeettistä ja väärin eläintä kohtaan, siltä Hurtta sun kommentti saattais vähän kuulostaa? Onko näin?
Umac kirjoitti:Eikös Mevet ole Omaeläinklinikan-ketjussa?
Evidensia on Eurooppalainen ketju?
Hurtta kirjoitti:Lähinnä tarkoitin sitä että nykyisin jopa eläinlääkärissä syyllistetään omistajia jos ei noihin operaatioihin lähdetä.
Niitä jotka lähtee, kutsutaan ”hoitomyönteisiksi” asiakkaiksi.
Näistä hengissä olemista, ei laadukasta elämää, pitkittävistä toimenpiteistä, kuulee nykyään niin paljon esimerkkejä, että pistää kiukuttamaan.
Yhtenä esimerkkinä suun alueen kasvaimet. Ennuste on käytännössä 100% huono. Silti ehdotetaan että amputoidaan puoli alaleukaa, kieli, ikenet ja hampaat, sädetetään ja pumpataan sytoja. Kustannusarvio kaikkineen +5k ja eläimen elämänlaatu viimeiset kuukaudet todella huono. Mutta Ell puolittain painostaa, ei esitä muuta vaihtoehtoa vaan pitää itse osata sanoa että ei, ei enempää.

msk kirjoitti:Reino sai paljon namia kun oli niin hieno!![]()
Ja vielä erikseen tosiaan hoitopöydällä olemisesta <3
Umac kirjoitti:Rottis ihan omana lukunaan ja esim. minun Rax ei ollut ilman minua tai rauhotteita käsiteltävissä. Se ei ole kehu vaan fakta ja suurin osa rottisuroksista on hyvin tarkkoja nahastaan, jos ei nartutkin.
Tuota omistajan kädettömyyttä kiinnipidoissa en ymmärrä laisinkaan. En yhtään. Omalla käytöksellä ja varmuudella tilanne helpottuu niin eläimelle kuin hoitajille ja lääkäreille.
Mutta myös meillä minä hoidan kaikki ellin käynnit sillä tiedän sen olevan parhaaksi koiralle.
aunet kirjoitti:Ensimmäinen lekurikäynti kipuilevan nuoren koiran kanssa on kyllä ratkaiseva jatkon kannalta.
Hurtta kirjoitti:Mutta tuo on totta että aika on äärimmäisen tärkeää, ei saa olla kiire eikä härdelli.
Outi.I kirjoitti:Minulta kerran kysyttiin klinkalla saako koiralle laittaa kuonsiteen. Koiralla oli korva kipeä. Totesin, että totta kai saa. Kertoivat joidenkin loukkantuvan kun heidän kultamussukalleen sellaita aiotaan laittaa. Oli vähän aikaisemmin tälläinen "se on ihan kiltti eikä pure" tapaus ruhjonut hoitajan kädet useamman kuukauden sairausloman arvoisesti. Minun koirani oli todella ihmisrakas normaali oloissa ja sen olisi saanut laittaa solmuun ja se olisi heiluttanut häntäänsä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Dacrest ja 5 vierailijaa