Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
JMTNT kirjoitti:Mella M. Nyt on pakko sanoa, että koira ja minä siinä tilanteessa oltiin PÖYRÄLENKILLÄ ja et edes voi arvata miten minua tuo kaatuminen sattui. Tarkoitus oli myös pyörälenkkeillä myöhemminkin koiran kanssa ja siksi tiukasti sanoin, että et tee tuota toisa kertaa.
JMTNT kirjoitti:Koiruuksi. Nyt puhutaa eri asiasta. Jäljestämiseen kuuluu koiran löytää 6 jälkikapulaa laitetulta polulta. Alkuharjoituksessa käytetään kepin alla makkaraa ja siksi kotona aloitin pennun kanssa makkaraharjoituksen.
JMTNT kirjoitti:Koiruuksi. Nyt puhutaa eri asiasta. Jäljestämiseen kuuluu koiran löytää 6 jälkikapulaa laitetulta polulta. Alkuharjoituksessa käytetään kepin alla makkaraa ja siksi kotona aloitin pennun kanssa makkaraharjoituksen. Harmittaa vieläkin, kun Opas Assin kanssa lähdettiin syksyn viimeiseen kokeeseen ja jos olisi löytänyt kaikki 6 niin olisi KVA. Mutta löysi vain 5 ja jäljen laittanut Porkkalan varuskuntamies sanoi jälkeen päin, että se kuudes olisi ollut ihan vähän matkan päässä polulla. Mutta Assi lähti mua viemään eri suuntaa ja tuli käärme vastaan, jolloin lopetin kisan.
Henkilähaku on ihan eri juttu, johon olen myös koirani kanssa osallistunut.
DeepForest kirjoitti:Eikös jälkikokeessa koira seuraa kuitenkin aina ihmisen tekemää hajua (pois lukien ehkä Mejä?)?
Olisi kiva kuulla, miksi nameilla kouluttaminen on se viimeinen oljenkorsi? Jotenkin niin vieras ajatusmaailma itselle, että koiraa voi opettaa lyömällä remmillä, mutta namit on kiellettyjä.
Itsellä on tainnut aina olla "pk-rotuja", mutta en ole mikään koiran koulutuksen asiantuntija. Palkkaan kuitenkin kaikilla mahdollisilla keinoilla ja kyllähän namien kanssa on varsin helppo opettaa uusia juttuja.
JMTNT kirjoitti:Koiruuksia. Mä kerroin, miten pikkupennulle opetin ensin hajun perusteella makkaran. _Ja kun ikää tuli, niin makkara löytyikin kepin alta. Ja kun ikää tuli, niin makkara löytyikin jälkeä seuraten.
JMTNT kirjoitti:Mella M . No mun läheiseni rotikka syntyi 2013 ja mun oli sen kanssa aivan huoletonta lenkkeillä 3 tuntia joka päivä, kun se oli jokaisen arre. Perheeseen syntyi lapsi vain 4kk aikaisemmin , joten lapsella ja koiralla oli vain lyhyt ikäero. Mutta kaikki vauvan kehitysvaiheet vauvasta leikki ikäiseen oppivat yhdessä ja huolella ohjahtuina. Ei rotikkaa suljettu mihinkään häkkiin, kuten nykyisin. Monia vaiheita oli, kun lapsi esim. alkoi kävelemään,juoksemaan,leikkimään leluilla mutta rotikka osasi varoa ja tiesi arvojärjestyksen, että toi on pienempi. Eli koira perheen jäsenenä pitää jo alusta huomioida tai sitten olla ottamatta mitään vahvarakenteista koiraa, jota ei myöhemmin pysty hallitsemaan.
Dacrest kirjoitti:Tuosta historiasta...
Eräs 40-luvulla syntynyt poliisi kertoi, kuinka hänen nuoruudessaan paikalliset poliisikoirat asuivat tarhoissa, keskustan liepeillä. Jokaisella koiralla oli kaksi ohjaajaa - ja nää oli ainoat ihmiset jotka koira hyväksyi. Muiden oli turha yrittää lähestyä koiria.
Jos on koulutusmenetelmät olleet erilaisia, niin on ollut koiramateriaalikin. Jalostuksessa ei ole paljon sosiaalisuuteen panostettu.
Koiruuksia kirjoitti:Ei aggressiivisuus kovuuteen liity välttämättä yhtään mitenkään.
Kissimyyr yhä vaan kirjoitti:Dacrest kirjoitti:Tuosta historiasta...
Eräs 40-luvulla syntynyt poliisi kertoi, kuinka hänen nuoruudessaan paikalliset poliisikoirat asuivat tarhoissa, keskustan liepeillä. Jokaisella koiralla oli kaksi ohjaajaa - ja nää oli ainoat ihmiset jotka koira hyväksyi. Muiden oli turha yrittää lähestyä koiria.
Jos on koulutusmenetelmät olleet erilaisia, niin on ollut koiramateriaalikin. Jalostuksessa ei ole paljon sosiaalisuuteen panostettu.
Juu. Vaikka noita virkakoiria nyt välillä tapaavana, ei ne erot ehkä ole niin dramaattiset kaikkien koirien kohdalta. Niitä oikeasti kovia ei ihmiset vaan missään kohtaa. Tai ne jotka kohtaa, kohtaa ns asiakaspuolelta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa