Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Kissimyyr yhä vaan kirjoitti:Millaisia teillä on? Nyt kun meillä on kaksi pentua joilla se pentuajan koulutus on kokolailla laiminlyöty huomaan, että kun aikaa on nirkoisesti, pitänee laatia ihan järjestelmällinen suunnitelma.
Koirat osaavat nyt vain istua, tulla luokse, kävellä hihnassa nätisti ja ohittaa muut koirat rauhallisesti (ellei mennä ihan iholle). Osataan myös käskyt kissa ja rauha, noihin on panostettu, samoin onnistuu ihmisjoukot ja Suomenlinnan lautta, hissit ja liukkaat alustat.
Puuttuu ainakin seuraaminen, käskystä paikalle jäänti ja vaikka mitä muuta, toiselta myös heitetyn esineen nouto vedestä. Onko olemassa mitään valmista pohjaa tms, kun tavoite ei ole kisaliikkeet vaan hyvä hallinta arjessa? Ei huvittaisi keksiä pyörää alusta, aika ei riitä (koirat 6 ja 10 kk jo).
P.S jos joku on opettanut oman perheen eläimen etsimisen, vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
JMTNT kirjoitti:Olisi mukava tietää miten koira "oppii kerralla oikein"?
Tiibetinhelmi kirjoitti:Tyhmä kysyy, tarvitseeko koiran oppia kerralla oikein? Eihän me ihmisetkään opita. Toistoja, toistoja. Väkivallalla ei ainakaan opi, ei koira eikä ihminen. Kokemuksen ja erehdyksen kautta.

Fran kirjoitti:Jos mulla olisi koira, niin tassun antamista en todellakaan opettaisi. Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin koira, joka pyytää jotain huitomalla tassulla. Kynsistä tulee komeat mustelmaraidat, kun sopivasti osuu...
Valkosipulisilakka kirjoitti:Puolittain ohi aiheen, mutta on tosiaan vähän mielipidekysymys, millaisen itse kukin näkee koulutettuna koirana. Tuttavalla on ollut monta palveluskoiraa, useat niistä käyttövalioita, joku jopa suomenmestari palveluskoirakokeissa. Koirat ovat siis olleet huippuhyvin koulutettuja. Tämä tuttava joskus naureskeli, kun heillä oli sukulaismies kyläillessään koittanut saada koiran antamaan tassua. Sitä koira ei osannut, koska sitä ei sille ollut opetettu. Sukulaismies oli kovasti paheksunut, että mikä tällainen koira on, kun ei edes tassua osaa antaaNaapurin sekarotuinen pystykorvakin osaa!
JMTNT kirjoitti:Koiruuksia, jos olisit kisannut pk-kokeissa yhtä korkealle kuin minä, niin silloin sulla voisi olla jotain annettavaakin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa