PP:n viimeiset viestit?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: PP:n viimeiset viestit?

ViestiKirjoittaja Fran » 01.08.2022 08:38

.
Viimeksi muokannut Fran päivämäärä 07.02.2026 16:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Fran

ViestiKirjoittaja Sydanmaa » 01.08.2022 09:47

On tämä kirjoitti:Itse entisenä vakkarina ja mega-addiktina sen ainakin huomaa. Vaikka itse kirjoitin ihan asiallisen mielipiteen, saattoi joku vakkareista "hyökätä" ja melko törkein sanoin. Monesti teki mieli laittaakin oma nimimerkki näkyviin, koska olin täysin varma että moni noista hyökkäyksistä olisi jäänyt tekemättä, jos olisivat tienneet kenen kanssa keskustelevat.

Tismalleen sama kokemus. Kerran niitä vakkareita säntäsi, ei pelkästään kommenttejani vaan minua, nälvimään kolmekin yhdessä. Oli hiukan absurdia katsella kun taputtelivat toisiaan selkään ja naureskelivat, vaikka näppiksen takana olin heille ihan tuttu jo vuosien takaa. Väitän myös edelleen, että mielipiteeni ei ollut heidänkään mielestään ihan niin tyhmä kuin halusivat siinä tilanteessa antaa ymmärtää. Itsenäni olisivat sitä kuunnelleet ja halunneet nähdä pointin, vaikka "puskajussi" ei sellaista kunnioitusta ansainnut. Siksikin kieltämättä hiukan loukkaa kommentit "ulkopuolisista", varsinkin kun käsittääkseni on nimenomaan haluttu päästä eroon sisäpiiritunnelmasta ja pyrkiä ottamaan kommentit ihan vain kommentteina. Mutta jos sellainen tuttuus on sittenkin se, mitä enemmistö haluaa, niin eipä sekään muilta pois ole.

Niinhän se on, että sitä näkee mikä harmittaa ja mitä enemmän näkee, sitä suuremmaksi harmi kasvaa. Samalla kun toinen ei välttämättä näe samaa ongelmaa lainkaan. Mainitsemani keskustelukaan ei varmasti jäänyt noiden vakkareiden mieleen millään tavalla, sehän oli heille nimenomaan hauska ja miellyttävä tilanne.

Moderointi PP:ssä toimi minun nähdäkseni pääosin tosi hyvin ja tasapuolisesti. Toivottavasti sama säilyy täällä, vaikkei homma ole maailman helpoin. Vain joskus saattoi lipsahtaa subjektiivisen puolelle, ja sitä huomasin tapahtuvan lähinnä J:lle. Onnea matkaan ja pitkää ikää tuoreelle palstalle! :)
Sydanmaa

ViestiKirjoittaja JMTNT » 01.08.2022 15:16

töyhtöhyyppä. "On vaikea sitoutua eli rekisteröityä semmoseen paikkaan minkä yp on hahmoton ja kasvoton."

Lemmikkipalstojen pääkäyttäjä ei ollut "kasvoton", vaan kokenut koiratuomari, jonka lähs kaikki tunsisivat. Miksi silloin esitellä itseään tai taisten mielestä kehua itseään. Terveisin OpasAssi.
JMTNT

ViestiKirjoittaja Umac » 01.08.2022 15:21

^Kirjoittaja viittasi tähän palstaan, ei Lankisiin.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 01.08.2022 17:32

Kokemuksia on paljon erilaisia.
Mulla on enemmänkin sellainen kokemus (koska vuosien varrella on ollut näitä "ihailijoita" jotka ovat katsoneet asiakseen "näpäytellä" minua milloin mistäkin ja olla tosiaan yhteydessä esimieheenikin,) että rekisteröitymättämät (ja toki osin jotkut rekisteröidytkin) reagoivat nimenomaan koska kirjoittaja on joku tietty nimimerkki.

On tullut mieleen, että jos olisin kirjoittanut jonkun saman asian ilman omaa nimimerkkiäni niin tietyt "vakiorääpijät" eivät olisi siihen viestiin reagoineet.
Onpahan PP:ssä aloitettu ihan oma viestiketjukin siitä kuinka otin nyt jo edesmenneen rottweilernartun. Niin kovin syvästi paheksuttiin että piti sitä varten aloittaa ihan oma aihe. Oltiin blogista käyty lukemassa asiasta ja kovasti pöyristytty.
Myös tämän nyt vähän aikaa sitten edsmenneen rwu:n kohdalla kun joku asia sivusi sitä, tuli rekisteröimätön rääpimään että "Ainahan sillä "kuolee" koirat nuorena ja sitten otetaan uusi pentu."

Mitä veikkaatte, jos joku rekisteröimätön olisi kirjoittanut että edesmennyt uros kuoli äkillisesti ja tuli uusi pentu, niin olisiko siihen tuollaista kommenttia tullut?

Ruokavaliostani puhumattakaan :mrgreen:

Samanlaista rääpimistähän saivat PP:ssä osakseen monet muutkin. Ja enimmäkseen rekisteröitymättömien vakioankeuttajien toimesta. Ja siihenhän tulee sitten helposti myös rekisteröityneitä nimimerkkejä säestämään.
Tuollainen kirjoittajahan voi olla kuka tahansa, vaikka kuinka tuttu. Olenkin miettinyt että miten paha olla ihmisellä pitää olla että haluaa toistuvasti tehdä tuollaista.
Ei ole vaikeaa olla ilkeä. Vaikeampaa on pysyä asiallisena siinä "hyökkäyksen kohteena" ollessaan.

Toivon keskustelufoorumilla käymisellä saavani hyvää mieltä, hymyn huulille. PP oli viime aikoinaan ihan kaikkea muuta.

Joku saattaa olla ihan eri mieltä, ja olla kokenut asiat aivan toisin :)
Se on hänen kokemuksensa ja näkemyksensä. Niinhän se menee.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Hurtta » 01.08.2022 17:41

Sillähän sieltä melkein kaikki häipyi kun oli pelkkää vittuilua, enkä se ollut pelkästään minä.

Alkujaankin porukat veti mulle herneen nenään lähinnä sen takia, että esitin toisen näkökulman, en mielipidettäni, mutta toisen tavan miten sen asian voi nähdä. Mutta koska olit eri mieltä, olit persiöstä.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Sydanmaa » 01.08.2022 18:20

msk kirjoitti: Ruokavaliostani puhumattakaan :mrgreen:

Koiristasi tai muusta en ole koskaan itse kommentoinut mitään ainakaan negatiiviseen sävyyn. Mutta nyt kun mainitsit, niin saatoin itsekin jossain yhteydessä kritisoida ruokavaliotasi. Koska muistan ruokavaliosi, mutta en sitä, että juuri sinä olisit sitä juuri silloin kommentoidessani maininnut. Voi siis hyvinkin olla niin, että joku jossain muistaa ja kritisoi asiaa vain siksi, koska sanoja on msk, mutta voi olla toisinkin. Ymmärrän siis tilanteen, jossa täysin eri yhteydessä otetaan esiin joku nimimerkin aiemmin ilmoittama tai ilmoittamatta jättämä asia, mutta samalla tuon esiin sen, että sekin voi sokaista, että kaikki kritiikki riippuisi jotenkin siitä.

Nytkin täällä on heti nähtävillä viestittelyä tyyliin "muistatko kun ERÄS vähän SILLOIN sitä ja tuota", mikä rajaa samantien "ulkopuoliset" pois keskustelusta. Itse ymmärrän nuo viestit ja muistan tilanteet, mutta vasta foorumille saapunut todellakaan ei. Siksi pistää vähän miettimään kumpi on tavoite? Ja onko tavoite tosiaan se, että uskalletaan sanoa mielipiteet niin kuin ne ovat, vai nieleskelläänkö mielipiteitä nimimerkin mukaan? Tämä on siis ihan todella vaikeaa moderaattoreiden kannalta, enkä todella haluaisi olla heidän asemassaan. Parasta olisi, jos he eivät tuntisi yhtään ketään, mutta näin ei tietysti koskaan ole. Voimia heille aidosti tasapuolisena pysyttelemiseen!
Sydanmaa

ViestiKirjoittaja msk » 01.08.2022 18:41

Minä en ainakaan tunne kumpaakaan nykyisistä moderaattoreista :mrgreen:

Ei tarvitse olla aina samaa mieltä, eikä se ole mahdollistakaan ja olisi sitäpaitsi äärimmäisen tylsää.
Asiat voi kuitenkin esittää monella tavalla ilman että samalla tarkoituksellisesti yrittää jotenkin alentaa sitä toista ja olla ilkeä.

Enkä todellakaan kuvittele, että jokainen joka olisi PP:ssä ollut jostain asiasta eri mieltä kanssani, olisi ollut sitä ihan periaattesta vaan koska msk :D

Mutta nähtävillä oli aivan selkeästi tuollaisia aiemmin kirjoittamiani esimerkkejä joissa nimenomaan se että kirjoittaja oli msk, sai rekisteröitymättömän kirjoittelijan tarttumaan tilaisuuteen ja keksimään jotain mahdollisesti loukkaavaa.

Toivon että täällä kirjoittelu pysyy asiallisena siltä osin ettei tuollaista enää olisi.
Onneksi täälläkään ei ole pakko olla :mrgreen:
Ja jos käy niin että rekisteröitymättömille sallitaan kirjoittelu kaikkiin osioihin ja homma alkaa toistaa itseään niin valinta tulee olemaan helppo.
Valitsen pysyä poissa. Siitä ei kukaan kärsi :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Hurtta » 01.08.2022 18:44

Mutta kyllä sua ikävä tulee ja etenkin Pärriereitä ❤️
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja msk » 01.08.2022 18:47

Nuo muisteluthan koskevat nimenomaan käsittääkseni PP:n aika alkuaikoihin jotka olivatkin aivan hulvattomia :mrgreen:
Olin joo silloin mukana, kuulun näihin "vanhoihin" joilla on keskenään paljon vuosia ja muistoja takana.
En usko, oma tarkoitukseni se ei ainakaan ole, että sillä haluttaisiin jotenkin osoittaa joillekin uusimmille että -te että tiedä tästä mitään-
Koen sen niin että siinä ihan vaan halutaan muistalla niitä hauskoja aikoja kun PP:ssä tuli viestejä siihen malliin että hetki sitten aloitettu aihe saattoi kohta olla etusivulta näkymättömissä. Ja ne aiheet olivat uein niin hulvattomia että piti nauraa ääneen.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja msk » 01.08.2022 18:50

Hurtta kirjoitti:Mutta kyllä sua ikävä tulee ja etenkin Pärriereitä ❤️

Ne on nykyään Borriereita kun rodut selvisivät :mrgreen:
Enkä mä ole täältä tällä hetkellä mihinkään lähdössä, vai olenko missannut jotain että rekisteröimättömät voivat kirjoittaa kaikkialle?
JOS näin tapahtuu niin katson mihin homma kehittyy ja poistun mikäli touhu menee samaan kuin PP:ssä.
Siihen saakka varmaan kommentoin aina jotain jonnekin kun sopivasti kohdalle osuu.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Hurtta » 01.08.2022 19:00

Et oo missannut. Borrieri kuulostaa jotenkin boriksen ja terrierin risteymältä, eli ihan väärältä :lol:
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Sydanmaa » 01.08.2022 19:21

msk, no just näin. Ja uskon, ymmärrän ja ihan omakohtaisesti tiedänkin sen, että oikeasti rekisteröityneenä ja tunnistettavana kirjoittelu tuo esiin ei niin mukavia lieveilmiöitä. Tuo, että johonkin ihan eri aiheeseen vedettiin mukaan jotain aiemmin kirjoittamaa oli vielä jotenkin siedettävää. Mutta siinä vaiheessa, kun palstailu tuli tosielämäänkin, tein itse päätöksen, ettei enää ikinä. Samalla en halunnut enää antaa mahdollisuutta tuohonkaan, että joku yli-innokas hakee palstalta kaikki "Sydanmaan" kirjoittamat viestit ja hakee niistä vinkkiä tosielämän tietoihin. Mitä tosiaan todella pienestäkin on mahdollista löytää, jos vain kommentoi yhtään mitään muuta kuin olevansa samaa tai eri mieltä mistään. Mikään random sähköpostikaan ei siis ratkaise tuota ongelmaa.

Toisen valinta siis on rajoittaa mieluummin toisten kirjoittelua ja toisen omaansa. Ihan yhtä hyviä perusteluja varmasti molemmilla!
Sydanmaa

ViestiKirjoittaja msk » 01.08.2022 19:27

Hurtta kirjoitti:Et oo missannut. Borrieri kuulostaa jotenkin boriksen ja terrierin risteymältä, eli ihan väärältä :lol:

Joo, nää pääsivät Hannes Lohen ryhmän dna-testiin. Niiden emä jackrusseli/parsonrusseli ja isä on booriscollie :D

Meidän dynaaminen duo.
Kuva
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja JMTNT » 01.08.2022 19:29

Mä olin lähettänyt viimeisen viestin noin klo 19.20 ja Hurtalle tarkoitettu, että Upeeta, siis sun jatkp pp:n jälkeen.
JMTNT

ViestiKirjoittaja ilman » 01.08.2022 22:29

msk kirjoitti:PP oli aikoinaan ihan hulvaton paikka, siellä oli paljon hauskoja juttuja, kuvia, kertomuksia ja huumoria.
Ihmiset kirjoittelivat hauskoista sattumuksista ja niille naurettiin yhdessä. Tunnelma oli ikävä kyllä kaukana siitä missä oltiin kun kaikki loppui.
Mitä tapahtui?
On helppo syyttää palstan "keski-ikäisiä" että ovat vaan niin tylsiä.
Omalla kohdalla (nyt jo mummoikäisenä) ainakin van kyllästyin siihen jostain salaa hiipineeseen ikävään ilmapiiriin ja varsinkin tiettyjen rekisteröitymättömien jatkuvaan ketjujen pilaamiseen ikävillä kommenteillaan ja riidan haastamisella.
Koko paikka muutui jotenkin ankeaksi. Eikä tehnyt mieli juurikaan enää kamalasti kirjoitella.
Ei ollut enää hauskaa käydä lueskelemassa juttuja kun oli ihan liikaa vittuilua, riitelyä, nimittelyä jne.
En minä ainakaan mitenkään nauti sellaisten juttujen lukemisesta eikä se ole asia jota keskustelupalstalta haen.

Minä koin samaa, paitsi että minusta ikävä ilmapiiri ei välttämättä johtunut aidosti rekisteröitymättömistä, vaan jotkut kirjoittivat niin riidanhaluisesti ja ilkeästi ihan omalla nikillään, että se tukahdutti aidon keskustelun. Jotkut eivät kehdanneet sivallella omallaan, mutta kirjoitustyylistä kyllä tunnisti, kuka oli piikittelyt näppäillyt. Rekisteröidyin äsken, mutta tulen todennäköisesti käyttämään nikkiä vain puutarha- ja käsityöketjuissa. Hiukankaan henkilökohtaisempia kommentteja en sillä kirjoittele. En ole koskaan pyrkinyt loukkaamaan tai lannistamaan ketään rekkaamattomanakaan, vaikka eri mieltä olisin ollutkin. Kiitos tästäkin mahdollisuudesta keskustella asiallisesti asiasta kuin asiasta.
ilman

ViestiKirjoittaja ilman » 01.08.2022 22:50

Ja vihdoinkin keskustelupalsta ilman näkyvää ip-osoitetta <3
ilman

ViestiKirjoittaja kokeilija » 02.08.2022 06:56

msk: PP oli aikoinaan ihan hulvaton paikka, siellä oli paljon hauskoja juttuja, kuvia, kertomuksia ja huumoria.

Ja kun samat ihmiset muuttavat alustaa, niin palaako huumori ja hauskuus? Sori, en usko. Vähän kuin muutettaisiin uuteen kotiin väljähtyneessä parisuhteessa.
kokeilija

ViestiKirjoittaja Rudytar » 02.08.2022 06:58

Osaisko kukaan kertoa miten lemmikkipalstat sai alkunsa. Itse tulin vähän myöhemmin, joten alkuajat ovat tuntemattomia, mitä nyt jotain juttuja kuulin. Niin ja mikä oli se sisäpiiri josta niin paljon riideltiin? Tokihan palsta 20 vuodessa alkoi tätiytyä, joten vaikuttihan se meininkiin.
Rudytar

ViestiKirjoittaja Vieras » 02.08.2022 07:02

ilman kirjoitti:Ja vihdoinkin keskustelupalsta ilman näkyvää ip-osoitetta <3

Joo oli jo aikakin päästä eroon siitä IP-osoitteesta.
Vieras

ViestiKirjoittaja Joku vaan » 02.08.2022 07:06

Vieras kirjoitti:
ilman kirjoitti:Ja vihdoinkin keskustelupalsta ilman näkyvää ip-osoitetta <3

Joo oli jo aikakin päästä eroon siitä IP-osoitteesta.

Oliko se enää edes laillista Eu:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaan?
Joku vaan

ViestiKirjoittaja Suska » 02.08.2022 07:35

Rudytar kirjoitti:Osaisko kukaan kertoa miten lemmikkipalstat sai alkunsa. Itse tulin vähän myöhemmin, joten alkuajat ovat tuntemattomia, mitä nyt jotain juttuja kuulin. Niin ja mikä oli se sisäpiiri josta niin paljon riideltiin? Tokihan palsta 20 vuodessa alkoi tätiytyä, joten vaikuttihan se meininkiin.

Ihan aluksi oli vain Klinikkaklubi, jossa vastailtiin erilaisiin eläinlääkärin neuvoa kaipaaviin kysymyksiin. Vastaajina oli siis muistaakseni ihan eläinlääkäri/eläinlääkäreitä Koira-Kissaklinikalta, se oli sellainen neuvolatyyppinen keskusteluryhmä. Sinne alkoi sitten tulla OT-tyyppisesti juttua muustakin, kuitenkin ihan tiukasti vain ja ainoastaan koira-aiheisia yleensä. Ne oli silloin niitä OT-merkinnän vaativia, eivät siis tarvinneet eläinlääkärin neuvoja vaan olivat vain keskustelua. Näiden lisääntyessä tuli sitten muutama lisäryhmä, taisi olla PKpalsta, saksanpaimenkoirat ym, en muista tarkoin.
Kun OT-jutut lisääntyi ja laajeni koskemaan myös muuta kuin koiria, osa porukkaa nosti kauhean porun kun palstaa täytettiin tyhjänpäiväisillä, ja jossain vaiheessa sitten luotiin Päivän Peili näille OT-jutuille.
Myös kissa-aiheiset keskustelut alkoivat rönsyillä ja niitä tuli PALJON! Yksi ketju paisui massiiviseksi, en muista kuinka monta kymmentä sivua siinä oli, kunnes sitten luotiin myös Kissanpäivät. Parhaimmillaan eri palstoja taisi olla reippaasti yli kymmenen, muutama vuosi sitten niitä alettiin karsia kun keskustelu niissä kuivui kokoon.
Jotenkin näin se meni, en mene vannomaan että ihan juuri ja tarkoin näin, siitä on kuitenkin jo reilusti yli 20 vuotta :D
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Almitra » 02.08.2022 07:45

ˆ Tuota mä just ehdotin tännekin, että kerätään ensin näihin muutamaan semmonen kriittinen massa ja pulina ja sitten kun alkaa levitä homma käsiin, niin tehdään tarpeen mukaan lisää noita osioita :)
Almitra

ViestiKirjoittaja msk » 02.08.2022 08:43

kokeilija kirjoitti:msk: PP oli aikoinaan ihan hulvaton paikka, siellä oli paljon hauskoja juttuja, kuvia, kertomuksia ja huumoria.

Ja kun samat ihmiset muuttavat alustaa, niin palaako huumori ja hauskuus? Sori, en usko. Vähän kuin muutettaisiin uuteen kotiin väljähtyneessä parisuhteessa.

En usko että PP:n alkuaikoja ikinä saataisiin takaisin, ei varmaan kukaan usko.
Kunhan vaan totesin että sellainen se oli silloi alkuaikoina.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Hurtta » 02.08.2022 08:46

Ihmiset kehittyy, ”pp silloin” oli 15-20vuotta sitten, moni on jo kuollut. Mutta (toivottavasti) kukaan ei ole samassa pisteessä kuin silloin oli.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja msk » 02.08.2022 08:47

Tulin itse Päivän Peiliin Rottweilerpalstan kautta.
Muistaakseni siellä oli silloin "vanhoina" ja vauhdissa ainakin nimimerkki Peikkis joka kirjoitti hauskoja juttuja ja mielikuvitteli minkälaisia palstalaiset ovat iältään, ammatiltaan ja ulkonäöltään Nimimerkki Wiippu tulee myös mieleen ja vanamo. Voin muistaa nuo kaksi väärin.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Hurtta » 02.08.2022 08:52

Ihan oikein muistat.
Mutta oliko Wiipulla kanoja? Mä jotenkin yhdistän maatiaiset häneen.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja msk » 02.08.2022 09:03

Taisi olla kanoja ja boksereita.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja TlGER » 02.08.2022 11:23

Hurtta kirjoitti:Ihmiset kehittyy, ”pp silloin” oli 15-20vuotta sitten, moni on jo kuollut. Mutta (toivottavasti) kukaan ei ole samassa pisteessä kuin silloin oli.

No mun elämä on ihan samassa pisteessä kuin 15 vuotta sitten :oops: Siksikin PP ei olisi saanut poistua keskuudestamme vielä! Oisin halunnut keskustella siellä mun joutsenhäistä ja mainita jossain sivulauseessa jotain lasten ja koirien yhteiselosta. Ympyrä olisi sulkeutunut. Nyt jäin pp:n historiaan viimeiseksi oman ikäluokkani naisihmiseksi, joka ei koskaan edennyt elämässään, vaan jäi ikisinkuksi ja crazy dog ladyksi :( *suurta draamaa -hymiö tähän*
TlGER

ViestiKirjoittaja Hurtta » 02.08.2022 11:44

No onhan sekin tavallaan saavutus :lol:

Ja onhan sulla ihan mahdollisuus vielä, Häntäheikki on kuitenkin Turuus myös, eiköhän se ole aina vailla uutta nuorta blondia :lol:
Hurtta
Kukka**ttutäti

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät