Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Vieras kirjoitti:Olen ostanut koiran yhdistykseltä ja allekirjoittanut sitoumuksen, että koira kastroidaan. Olen tätä nyt jo pitkittänyt, koiran arkuuden vuoksi. Koira tulisi jatkossa myös olemaan hoidossa isommassa koiralaumassa, jonne ei mielellään leikkaamattomia oteta. Eli sinällään kevyet perusteet, jos ei sitoumusta huomioida.
Koira yrittää välillä nylkyttää ihmisiä ja on turhan kiinnostunut vanhasta leikatusta nartusta, jolle myös välillä isottelee.
Muuten ei koirassa ole mitään ongelmakäytöstä, remmikäytös on hieno ja toisia koiria kohtaan hyvin sosiaalinen. Ihmisiä vaan arastelee.
Aloittaja
Se kuormittaa varmasti molempia osapuolia.
yleensähän nuo leikkaus ynnä muut vaatimukset ovat kohtuuttomia, eikä monikaan sopimus kestä päivänvaloa, jos niistä vaan jaksaa lähteä tappelemaan tai oikeuteen asti.
Vieras kirjoitti:En ymmärrä miksi ylipäätään antavat koiran noilla ehdoin. Kun kaikki leikataan ennen luovutusta, on luonne se mikä on. Ei tarvitse kysellä lupausten perään, eikä omistaja voi muuttaa mieltään. Eikä yksikään pääse varmasti jatkamaan sukuaan.
Hyvän näköistä kun joku puhuu noinkin koiraystävällisesti.
jotenkin ajattelisi että ap on näemmä ottanut koiransa jostain edes tuota kommenttia järkevämmästä paikasta: Ihan selvästi koiralle on kuitenkin ollut tärkeämpää saada oma koti, kuin päästä sen killuttimiin käsiksi hinnalla millä hyvänsä, olosuhteissa missä hyvänsä, ja luonteestakin huolimatta.
Vai onkohan resurssikysymys, että joutuvat luottamaan ostajaan esim. nuoren koiran kohdalla.
Siis luuletko sinä oikeasti että rescuejärjestöillä on resursseja? Resurssipulahan kaikilla auttajilla on, koska niitä koiriahan tulee sitämukaa uusia kun edelliset lähetetään Suomeen. Koska se ongelma ei koskaan ratkea.
Kastrointi ja sterilointi lähtömaassa katukoirille on vaikuttavaa,
Suomeen jo lähetetyn koiran killuttimien perässä soittelu ja jahtaaminen ei ratkaise lähtömaassa katukoiraongelmaa, tai sitä että siellä ihmiset hylkäävät lemmikkinsä.
Suomeen adoptoidun koiran elämä ei siitä mene pilalle, vaikka se ruikkaisikin omistajalleen jopa pennut.
Suomessa teetetään koiranpentuja jatkuvasti. Niitä ei täältä tietääkseni rahdata keskieurooppaan, kastroida ja etsitä niille epätoivoisena kotia mieluiten nuoren naisen luota, joka saa häädön jos koira ulisee päivisin.Tai sitten voisi ottaa nimimerkin "ehdotus" asiantuntija-avuksi. Hän voisi päättää mitkä leikataan ja kantaa vastuun siitä, ettei yksikään luovutettu koira elämässään lisäänny.
ehdotus kirjoitti:Olen kuullut ennenkin että rescuesopimukset eivät ole lain mukaan päteviä aina.
Niissä on kohtia jotka pätee, mutta ne kaikki kohdat missä määrätään mitä koiralle pitää tehdä, ovat täysin laittomia, tai ainoastaan sanahelinää.
Esimerkiksi viimeksi kun ostin kasvattajalta koiran, hän lisäsi loppuun että jos koira myydään, kasvattajaan ensin yhteys. Mutta samaan hengenvetoon sanoi, että tämä kohta ei ole velvoittava, vaan enemmän herrasmies/naissopimus.
Ja jos kävisi niin että myisin koiran eteenpäin ilman kasvattajaan yhteyttä, ei hän voisi minua mihinkään vastuuseen saattaa. Se kohta ei ole lainvoimainen.
Vieras kirjoitti:Miksiköhän koirille ei tehdä samanlaisia vasektomioita kuin ihmisille, vaan pallit poistetaan kokonaan? Ei tulisi testo-ongelmia.
Vieras kirjoitti:ehdotus kirjoitti:ne kaikki kohdat missä määrätään mitä koiralle pitää tehdä, ovat täysin laittomia, tai ainoastaan sanahelinää.
Sopimuksen laillinen päteminen katsotaan kyllä vasta oikeudessa, mikäli sinne asti sopimulsen kanssa päädyttäisiin.
Umac kirjoitti:Vieras kirjoitti:Miksiköhän koirille ei tehdä samanlaisia vasektomioita kuin ihmisille, vaan pallit poistetaan kokonaan? Ei tulisi testo-ongelmia.
Taitaa olla eri näkökulma asiaan? Ihmisillä suvunjatkaminen katkaistaan, koirilla taistellaan testosteronia vastaan sillä mm.eturauhasongelmat ja kivessyövät saavat "ruokansa" testosta. Ihmisillekin joudutaan joskus hoitona juurikin orkiektomiaan, mm. syöpäsairauksissa.
Eläin kannattaa hoitaa kerralla, ei erissä?
Vieras kirjoitti:Olen ostanut koiran yhdistykseltä ja allekirjoittanut sitoumuksen, että koira kastroidaan. Olen tätä nyt jo pitkittänyt, koiran arkuuden vuoksi. Koira tulisi jatkossa myös olemaan hoidossa isommassa koiralaumassa, jonne ei mielellään leikkaamattomia oteta. Eli sinällään kevyet perusteet, jos ei sitoumusta huomioida.
Koira yrittää välillä nylkyttää ihmisiä ja on turhan kiinnostunut vanhasta leikatusta nartusta, jolle myös välillä isottelee.
Muuten ei koirassa ole mitään ongelmakäytöstä, remmikäytös on hieno ja toisia koiria kohtaan hyvin sosiaalinen. Ihmisiä vaan arastelee.
Aloittaja
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Valkosipulisilakka ja 19 vierailijaa