Sisäpiperrykset ja -harrasteet

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Sisäpiperrykset ja -harrasteet

ViestiKirjoittaja mahis » 11.09.2022 11:11

Olisikohan mahdollista, mikäli mella M näkee tämän, että hän laittaisi vielä kerran kuvia niistä jouluvalotauluista mitä on tehnyt?
Minulla olisi tuossa kirkasmuovinen konvehtirasia johon ajattelin että voisi yrittää värkätä jotain hieman samantyylistä. :)
mahis

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 13.09.2022 17:04

No nyt on tulilintusukat viimein valmiit. Tämä neuleprojekti oli kaikkiaan tavallista takkuisempi kun yritin alkuun käyttää liian paksua lankaa (jota olis ollut valmiina lankavuoren uumenissa) ja aloitin ja purin tekelettä pariinkin kertaa ennen kuin uskoin että kintuista kerta kaikkiaan loppuu mitta kesken ja ostin suosiolla ohuempaa.. Kaiken lisäksi menin vaihtamaan puikkoa kesken kaiken, joten toinen sukka on jokusen sentin isompi ja löysempi kuin toinen, mutta saa nyt välttää. :D
Kuva
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja msk » 13.09.2022 17:23

Ihanat <3
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja shamrock » 13.09.2022 20:46

Olette todella taitavia! Kiva katsella, mitä kaikkea olette saaneet aikaan. Itse olen tänään ollut innoissani, kun tilattu paketti saapui. Näin syksyn iltojen pimetessä ehtii taas askartelemaan "minimaailman" juttujen kanssa. Harva ihminen taitaa olla innoissaan, että postissa saapuu useampi metri balsalevyjä :lol:
shamrock

ViestiKirjoittaja Umac » 14.09.2022 03:36

Tuo ^ on kuukkeloitava, mitä se ikinä tarkoittaakin!
^^Sukat on upeat!

Minulla ei ole viikkoon pysynyt kynät käsissä, jospa se tästä taas kun sadejakso alkaa?
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 14.09.2022 06:04

Ompa kauniit <3 mistä tuo ohje noihin sukkiin on?
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 14.09.2022 06:26

Tulilintu löytyypi kirjasta "Villasukkien valtakunta" (Niina Laitinen). Koitin kahlata löytyiskö ohjetta yksittäin jostain netistä, mutta piti sitten ostaa koko kirja. Noh onhan tuossa jokunen muukin ihan kiva malli joita voi joskus tehdä... Samalla tekijällä olis ihanat perhossukat jotka vähän kutittelis kans, mutta se ohje on sitten tietysti toisessa kirjassa... :roll:
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 14.09.2022 11:17

^sama juttu kiinalaisten häiden kanssa, piti ostaa kirja noiden sukkien takia :roll: Olis kyllä kiva jos yksittäsien ohejeen voisi ostaa suoraan tulosteena, niin ei olisi pakko koko kirjaa hankkia.
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Purrfect » 14.09.2022 12:40

On kyllä tosi upea noiden sukkien kuvio!

minä tilasin joitain kankaita kässämessuilta tosi hyvistä aleista. En onneksi kovin paljoa vaikka tarkotus olikin tilata vaan yhdestä paikasta kolmen sijaan.. No hups! Ainakin yhden joululahjan noista meinaan tehdä niin annettakoon se anteeksi :D
Normaalia hitaampi toimitus messujen takia enkä malttais ootella!

Tilasin myös pyöröleikkurin kankaita varten, kun senverran kehuttu miten näppärä se on, ja minä välillä tuskailen saksien kanssa leikatessa. Niille tarkoitettua mattoa en raskinut ostaa, koska iso maksaa ihan liikaa, joten kokeilen tuolinalustaa sen sijaan. Saa nähdä syökö liian nopeasti terän. Jotkut netissä kehuivat tuon alustan toimivan hyvin. Jos terä kuluu liian nopsaa pitää miettiä jotain muuta, alusta onneksi oli vaan kympin.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 14.09.2022 12:41

Nuo(kin) sukat ovat todella hienot. Samoin edellisen sivun.
Voi kun viitsisi tehdä itsekin. No, niitä ei sitten raaskisi ehkä kuitenkaan käyttää paljoa, nimim villasukissa kylmän ajan elävä. Enkä pidä käytössä yhtään nurjan puolen pitkistä langanjuoksuista. Siihen ehkä kai oli joku tekniikka miten sitoa niitä. Teen sitten korvikkeeksi erilaisia kuvio~pitsisukkia. Nyt pitäisi löytää joku älyhelppo malli mitä voi kutoa ajattelematta, kun olen umpikyllästunyt omakeksimääni= väärin ulkoamuistettu vadelmaiset malliin, =>siitä edelleen kehitelty helppoakin helpompi malli,
ja kirjavasta langasta teen yleensä ihan vaan perussukkia. Koska helpointa.
Itsellä onkin nyt yhdet perussukat kesken, kun sekoilen niiden kanssa, luulin nimittäin että löytölankaa ( novita nostalgia) olisi ollut 3 kerää, mutta yksi niistä onkin erisävyinen, ostettu eri kerralla. Nyt pitää purkaa noi tehdyt ja aloittaa uudelleen alusta, tekemällä niihin resorit, sitten kantapäät ja kärki, sopivasta yksivärisestä, mitä ei löydy omista varastoista.
Vieras

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 19.09.2022 08:46

Yökyöpelit pukin konttiin, ei vielä siistitty, mutta muuten valmiina :) Ohje Lumi Karmitsan kirjasta Villit vanttuut ja vallattomat villasukat

Kuva
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 19.09.2022 08:50

Purrfect kirjoitti:Tilasin myös pyöröleikkurin kankaita varten, kun senverran kehuttu miten näppärä se on, ja minä välillä tuskailen saksien kanssa leikatessa. Niille tarkoitettua mattoa en raskinut ostaa, koska iso maksaa ihan liikaa, joten kokeilen tuolinalustaa sen sijaan. Saa nähdä syökö liian nopeasti terän. Jotkut netissä kehuivat tuon alustan toimivan hyvin. Jos terä kuluu liian nopsaa pitää miettiä jotain muuta, alusta onneksi oli vaan kympin.

Mä hommasin myös, silloin kun oli maskiompelu ajankohtaista, oli helpompi leikata niin maski kuin suodatinkankaatkin. Mulla oli alla sellainen vanha muovinen leikkuulauta, sitä vasten leikkasin. Ei se hirmu montaa kerrosta kangasta kerrallaan jaksanut leikata ihan loppuun asti, mutta nopeempaa ja helpompaa kuin saksilla, hyvä vehje, tykkään :)
Hovarontti

ViestiKirjoittaja msk » 19.09.2022 10:03

Kokeilin huvukseni tehdä sytykeruusukkeita munankennoista sekä sytyketyynyjä vw-paperihylsyistä.
Molempiahan aina tulee sekä kynttilänjämiä joten saadaan kaikki hyötykäyttöön :)
Youtubesta katsoin videoista.
Kuva
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 19.09.2022 10:54

Hovarontti kirjoitti:Mä hommasin myös, silloin kun oli maskiompelu ajankohtaista, oli helpompi leikata niin maski kuin suodatinkankaatkin. Mulla oli alla sellainen vanha muovinen leikkuulauta, sitä vasten leikkasin. Ei se hirmu montaa kerrosta kangasta kerrallaan jaksanut leikata ihan loppuun asti, mutta nopeempaa ja helpompaa kuin saksilla, hyvä vehje, tykkään :)

Näppärältä kyllä vaikuttaa! Ja hemmetin terävältä, on jo muutamat pienet verenvuodatukset tehty, kun hipaisemalla jo tulee haava :D. Vähänhän se vaatii harjotusta, etenkin tuon bambutrikoon kanssa kun on niin ohutta ja liukasta. Mietin uskaltaisinko kokeilla kahta eri kangasta samasta kaavasta leikata päällekäin, mutta voi olla, että jätän vielä harkintaan...
Purrfect

ViestiKirjoittaja Umac » 19.09.2022 11:12

^^Olen saanut noita ruusukkeita kaverilta, hän on kastellut ne johonkin ja syttyvät todella hyvin! Yhden olen kokeillut siis.
Olisiko ihan steariinia vai mitä lie, onko hullu ajatus?!?
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 19.09.2022 15:21

Joo, tarkoitus on kastella steariiniin kunhan saan tehtyä noita enemmän. On sen verran sotkuista puuhaa ettei ihan muutamaa ruusuketta varten viitsi laittaa tulemaan.
Olen tehnyt aikaisemmin niitä sytykesipsejä mutta parempiahan nämä ovat kun saa tehtyä munakennoista. Vähän vaatii näpertelyä tosin.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 19.09.2022 15:46

Onneksi en osaa tänne kuvia laittaa, enkä perehtyä miten se toimii ilman erillistä kuvapalvelinta :D. Tottakai ne pitäis päällä mallata, eikait sitä muuten oikeaa kuvaa saa :lol: :lol: ;) .

Kyllä nyt näiden toisiksi viimesien alushousujen loppuun ompelu tökkii... Noihin tulee siis n. 15cm leveää pitsiä vyötärölle (muissa bokserikuminauhaa tai 8cm leveää pitsiä). Eka meni muuten ok, mutta epätasaisesti, toiselle puolelle jäi vähemmän pitsiä kuin toiselle. Eli takakappaleesta nauha irti ja uusiksi. Meni muka hienosti, paitsi että ompelin sen vahingossa ns. ristiin, joten taas purku. Ja tottakai purin etukappaleen , eli jätin sen väärältä puolelta ommellun, joka pitää taaas purkaa. Ja ratkojakin jossain hukassa ...

No, sain sentään suurimmalta osalta ommeltua kämmekkäät ja alushousuja :D. Parempi kun en vieläkään koske leggarikankaisiin, varmaan leikkaisin ihan miten sattuu...
Purrfect

ViestiKirjoittaja Mella M » 19.09.2022 16:50

mahis kirjoitti:Olisikohan mahdollista, mikäli mella M näkee tämän, että hän laittaisi vielä kerran kuvia niistä jouluvalotauluista mitä on tehnyt?
Minulla olisi tuossa kirkasmuovinen konvehtirasia johon ajattelin että voisi yrittää värkätä jotain hieman samantyylistä. :)

Mä en ole tehnyt jouluvalotauluja, vaan sellaisia asetelmia lyhtyihin. Se oli joku muu, joka oli tehnyt niitä jouluvalotauluja.
Mä koitan kaivella jossain vaiheessa kuvia omista käsitöistä.
Mella M

ViestiKirjoittaja piku » 19.09.2022 17:15

Innostun tosi helposti kaikesta näperryksestä. Ja harrastan pakkomielteisesti kyseistä aihetta, sitten yksi päivä kyllästyn ja se oli siinä. Neulomiseen tai virkkaamiseen palaan säännöllisesti ja yhtä säännöllisesti kyllästyn. :D

Ehkä höpsöin (onneksi halpa) innostuminen oli kynsilakkakukat. Rautalangasta taivuttelin pienen kukan ja kynsilakalla varovasti vedetään veto, kynsilakka levittäytyy siihen terälehtilenkkiin. Ne oli nättejä, mutta täysin hyödyttömiä. :mrgreen:

Yhdessä vaiheessa otin töistä tyhjiä isoja säilykepurkkeja. Maalasin, krakeloin ja servettitekniikalla siirsin kuvan.

Neuleharppu! Se piti saada. Ja sillä tein säärystimiä ja muhkeita kaulaliinoja. Paljon. Kaikille. :D

Huonekalujen tuunaus. Onneksi kämppä on jo täynnä, mies meinasi tulla hulluksi kun raahasin aina uuden ilmaisen löydön ja aloin työstämään.

Muksu kun oli vauva, ompelin vaatteita sille ihan intopiukeena. Sitten ompelin silloiseen sohvaan uudet päälliset, meni hermo ja se harrastus oli siinä.

Ja niinpäinpois. Loputtomasti. Välillä aina pelottaa että minkä idean saan seuraavaksi. Toivottavasti halvan. :mrgreen:
piku

ViestiKirjoittaja piku » 19.09.2022 17:21

Löysin yhdestä säilykepurkista kuvankin.
Kuva
piku

ViestiKirjoittaja msk » 19.09.2022 17:37

Piku :mrgreen:

Toi säilykepurkki on hieno. Toivottavasti en innostunut :mrgreen:
Miten (onhan se servetti?) servetti on kiinnitetty tohon?
Mietin jo halpoja joululahjoja :D
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja piku » 19.09.2022 17:50

Ihan servettitekniikalla. Googlella löytyy ohjeita mut lyhyesti, leikataan kuva ja irrotetaan servetistä se päällimmäinen osa. Pitää siis olla sellainen servetti joka hajoaa osiin. Sitte vedellä ohennetulla erikeepperillä sivellään liimaa varovasti päälle keskeltä sivuja kohti.
piku

ViestiKirjoittaja Purrfect » 19.09.2022 21:15

piku kirjoitti:Innostun tosi helposti kaikesta näperryksestä. Ja harrastan pakkomielteisesti kyseistä aihetta, sitten yksi päivä kyllästyn ja se oli siinä. Neulomiseen tai virkkaamiseen palaan säännöllisesti ja yhtä säännöllisesti kyllästyn. :D

Ehkä höpsöin (onneksi halpa) innostuminen oli kynsilakkakukat. Rautalangasta taivuttelin pienen kukan ja kynsilakalla varovasti vedetään veto, kynsilakka levittäytyy siihen terälehtilenkkiin. Ne oli nättejä, mutta täysin hyödyttömiä. :mrgreen:

Mä voin hyvin samaistua tuohon, että innostuu ja sitten näprää silmät lautasina intopiukeena niitä. Puff vaan, sitten kun on tarpeeksi näprännyt ei tarvi enää tehä toiste. Kaipa sitä tekee niin antaumuksella että kyllästyy... Siksi on ihme, että vieläkin oon ommellut. Ja siksi piti odottaa niin kauan, ennnkuin ostin saumurin, että kanssa käytän sitä enkä kyllästy samantien :D.

Mutta, kynsilakkakukat! Mä tein joskus niistä käsikorun, väänsin kuparilangasta (jonka lakkasin kynsilalakalla) sellaisia rinkuloita että sain käsikorun pohjan, ja siihen kiinnittelin noita erilaisia kynsilakkakukkia, osa glitterlakalla koristeltuja. Jotkut on koristellut niillä hiuspinnejä. Ja minä koristelin kuusenpalloja niilläkin, laitoin siihen narukohtaan koristeeksi. Lehdenmallisia sekä kukan mallisia :). Enpä kyllä ole niitäkään enää jaksanut tehdä, muutaman toissajouluna viimeksi...
Purrfect

ViestiKirjoittaja piku » 20.09.2022 05:17

Kuusenpalloista tuli mieleen tämä, halkaisin pallon ja rakensin sinne sisään kaikkea. Nämä olivat yhdet ekoista, sittemmin sekosin ja rakensin pieniä joulumaailmoja niiden sisälle. En vaan kuvia löytänyt.
Kuva
piku

ViestiKirjoittaja msk » 20.09.2022 06:03

piku kirjoitti:Ihan servettitekniikalla. Googlella löytyy ohjeita mut lyhyesti, leikataan kuva ja irrotetaan servetistä se päällimmäinen osa. Pitää siis olla sellainen servetti joka hajoaa osiin. Sitte vedellä ohennetulla erikeepperillä sivellään liimaa varovasti päälle keskeltä sivuja kohti.

Eikö sitä sitten sen jälkeen enää suojata millään lakalla tmv?
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja piku » 20.09.2022 06:41

Nuo purkit lakkasin koska käytin kalkkimaalia ja se vaatii lakan. Mutta se liima itsessään on sen servetin lakka, eli ei tarvitse jos muu pinta ei tarvitse.
piku

ViestiKirjoittaja msk » 20.09.2022 07:00

Ok, kiitos :)
Voisikin katsella seuraavan kerran kaupassa käydessään jotain kivoja servettejä varalle.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 20.09.2022 15:41

Mulla on ihan decoupage-lakkaa, mikä siis käy erikeeperin sijaan sekä kiinnitykseen ja toimii lakkakerroksena myös. Voi levittää pari-kolmekin kerrosta. Toki jos esim. huonekaluihin laittaa, suositellaan erillistä lakkaa lisäksi. Minä en laittanut kun eteisen ilmaiseksi saadun tason koristelin, se on vielä kestänyt kulumatta, nyt kolmatta vuotta vissiin. Enkä sen jälkeen ole mitään tainnut decoupage-tekniikalla koristellakaan :lol:

Hitsi, nuo Pikun puolitetut kuusenpallot on hienoja! Mä ostin sellasia valmiiksi puolitettuja, läpinäkyviä palloja joihin tein niitä asetelmia sisälle, sitten laitettiin puolikkaat takasin kiinni että asetelma suojassa siellä sisällä. Toisen puolikkaan koristelin ulkopuolelta myös, ns. takapuolen. Mutta miksi tosiaan en hoksannut laittaa puolikkaaseen suoraan, olis saanut tehtyä useamman ja näkyisi koristeet paremmin kun valot ei heijasta! Ei pitänyt tänä vuonna enää kuusenkoristeita tehdä, koska parina vuonna oon tehnyt aika paljon niitä, mutta.... :shock:
Purrfect

ViestiKirjoittaja Umac » 21.09.2022 04:19

pikun kuusenpallot on nättejä! Kunnon bling-blingiä.
Me olemme puhuneet eräänlaisesta irroitettavasta kehikosta joka tulisi autoon, ns. irtosänky siis. Sen tekisi ihan kakkoskakkosesta, tulisi vankka ja helposti yksinkin siirreltävä neliosainen kehikko jonka päälle tulee siis patjat. Pitää piirtää ja mitata se ensin, tarkoitus olisi kääntää siis sängyt pakussa poikittain jolloin sitä nukkuisi pää toisessa auton kyljessä, jalat toisessa ja näin se vapauttaisi huikeasti lisätilaa muulle puuhastelulle. Nyt on nukuttu pituussuuntaisesti. Kun koiran häkki ottaa kuitenkin etuseinästä oman tilansa. Asialla ei ole kiire, ei tässä nyt just olla menossa mihinkään.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja kuvatus » 21.09.2022 18:46

Onpa ihania käsitöitä ja askarteluja. Niin kiva katsoa, ettei käy edes kateeksi, vaikken itse ole saanut mitään aikaiseksi pitkiin aikoihin :)
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät