Linnan juhlat

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Linnan juhlat

ViestiKirjoittaja Linnasta linnaan » 09.12.2024 13:07

En löytänyt viestiketjua Linnan juhlista. Eivätkö palstalaiset seuranneet juhlia?

Itse kyllä katsoin koko lähetyksen Yleltä ja jatkotkin vielä. Ihme porua tullut jälkikäteen linnan valaistuksesta. Minä en olisi huomannut mitään eroa entiseen :lol: Ihan rennon ja kivan oloiset hippalot ja hyviä esiintyjiä jatkoilla. Presidenttiparikin esitti hauskan (joskin hiukan kömpelön) koreografian tanssilattialla :D

Puvuista sen verran, että yleensä en tykkää mistään röyhelökaavuista, mutta Linnea Leinon puku oli jotenkin kiva silti. Ehkä se vyö yläosassa pelasti koko puvun. Tykkäsin myös Maria von Graevenitz-Välimäen ja Johanna Oraksen asuista. Kukahan oli se näyttävässä vaalean liilassa prisessamekossa ollut nainen, joka kaatui/kompastui pois televisiokuvasta? :shock: Siitä puvusta tykkäsin myös. Mutta on harmi, ettei näitä 'tavisten' pukuja ikinä jälkeenpäin lehdissä näytetä. Joka aviisissa samat julkkikset kuvattuina.
Linnasta linnaan

Re: Linnan juhlat

ViestiKirjoittaja Umac » 09.12.2024 13:15

Katsoin vain alkua ohjelman alkaessa ja seuraavana päivänä muutamia kuvia mitä nyt media tööttäsi esille.
Olen tosi huono missään pukujutuissa joten muistan vain Leinon röyhelön. Ja presidentin puolison vihreän puvun. Linnea Leino jäi mieleen jostain haastiksesta tjsp kun nosti niitä röyhelöitä ja selitti jostain niistä alapaloista jotain. Ja Kaija Koon näin kertomassa, ettei aio kärsiä missään vaikeassa ja hankalassa puvussa.

Kuten ehkä huomaa, en ole vahvimmillani tässä aiheessa :mrgreen:

Ihan yleisellä tasolla ajattelen, että jokainen tehkööt omista bileistään omannäköiset ja jos jollain on esim. valaistuksesta moitittavaa niin toki sen saa nurista netissä. Mutta kuuluuko se mihinkään asti?

Pidin tosi paljon lukumaratonista, sitä kuunneltiin heti alusta perjantaina ja jatkoin aikaisin lauantaina. Tuntematon sotilas- leffa jäi tällä kertaa katsomatta. Tuntematon sotilas- äänikirjan aloitin kyllä.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Nimimerkki » 09.12.2024 22:40

Valaistus rasitti silmiä, vieraslista täytetty porvaristolla, ruokana ansalangalla pyydystettyä riekkoa. Perus kokoomus-bileet, ei tullut isänmaallista fiilistä.
Nimimerkki

ViestiKirjoittaja Mella M » 09.12.2024 23:03

Mun mielestä valaistus oli tosi kiva. Mä en pidä liian kirkkaista valoista. Esim. sohvaperunoissa hämää, kun ne kaikki katsoo telkkaria sellaisessa todella kirkkaassa valkoisessa valossa, kuka sellaista tekee?

Mutta puvuista ja tämä on nyt kauheeta arvostelua, mutta kerran vuodessa.

Mä en syttynyt sille Linnea Leinon puvulle. Mun mielestä se näytti vaan korviin nostetulta hameelta. Tuolleen itse pidin lapsena äidin hameita :D Ilman sitä vyötä se olisi ehkä mennyt. Nyt se näytti mun mielestä joltain Liisa Ihmemaassa asulta. Itse mekko oli ihan kiva, mutta tuo toteutus niin ei vaan iskenyt. Mutta jäi kyllä mieleen kerrasta.

Tykkäsin Marja Hintikan puvusta. Se oli aivan ihanan värinen. Spagettiolkaimet ei ole mun lempijuttu, mutta ei nyt pistäneet liikaa silmään. Muutenkin tykkäsin, kun oli vihreää paljon. Pidän vähän väreistä, mutta vihreässä on paljon tosi upeita sävyjä.

Maria Guzeninan puku oli tosi kivan mallinen, todennäköisesti olisin pitänyt siitä vielä enemmän jonkun toisen värisenä.

Vappu Pimiän puku oli outo. Se jotenkin levis tuosta niinkuin haarojen välin kohdalta ja istui muutenkin huonosti. En pitänyt.

Arttu Wiskarin vaimon, en muista nimeä puku. Sopis dracula leffaan, ei minusta linnanjuhliin. Näytti enemmän naamiaisasulta kuin juhlapuvulta.

Metti Forsellin puku olisi voinut olla tosi kaunis, mutta jotenkin ei vain sitten kuitenkaan ollut. En tiedä miksi en pitänyt siitä.

Paula Vesalan puvussa oli ihana leikkaus, istui tosi hyvin, mutta väri oli vähän outo.

Auri Kanasen puku... Jotenkin liikaa kaikkea. Ja miksi hänellä oli se kukkalaite päässä. Se teki kokonaisuudesta vähän sellaisen homssuisen.

Sofi Oksasen puku oli musta ihana ja istui todella hyvin. Sofi Oksanen on mun mielestä muutenkin jotenkin aina tosi tyylikäs vaikka se sen tukkalaite on kaikkea muuta kuin klassisen kaunis, mutta häntä jotenkin kantaa itsensä tosi tyylikkäästi.

Sofia Virran puku oli musta tosi kaunis.

Mutta jotenkin elegantein oli mun mielestä Sofia Ruutu. Se oli vain jotenkin niin yksinkertaisen kaunis kokonaisuus, puku, hiukset, kaikki. Ihanan hillitty, super tyylikäs.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mella M » 09.12.2024 23:09

Mäkin muuten kuuntelin tuota lukumaratonia torstaina varmaan kolmeen asti yöllä ja sitten jatkoin lauantai aamuna. Seela Sellan osuus oli kyllä liikuttava. Ja huvitti, kun yöllä se yksi pappi Petja (jotain, Vallilan seurakunnasta, seuraan niitä tiktokissa, kun niillä on niin hauska tili vaikka en edes kuulu kirkkoon :D) luki, niin se oli kyllä ihan kuin olisi saarnaa kuunnellut. Hyvin kuuli sen nuotin millä on tottunut tekstiä lukemaan.
Mella M

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 10.12.2024 06:42

Seurasin linnan juhlia toisella silmällä, samalla puuhasin muuta. Olihan se tunnelma huomattavasti rennompi mitä on aiempina vuosina ollut. Ei mitään kamalaa pönötystä. Pukuihin en ota kantaa, en ymmärrä niistä mitään enkä enää muista mitä kelläkin oli päällä. Musiikkikin oli erilaista verrattuna aiempiin vuosiin.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Linnasta linnaan » 10.12.2024 08:11

Samaa mieltä, että Vappu Pimiän puku ei ollut kiva. Liian piukea mahan kohdalta, niin että napa oikein erottui. Sofia Ruudun mekko oli kyllä ihan elegantti, mutta minun mielestäni aika tylsä.

Rouva Stubbin pukua on arvosteltu liian pelkistetyksi, mutta minusta se oli ihan ok. Samaa linjaa kuin Haukiolla oli, eli aika yksinkertainen. Huomio kiinnittyy muuhun kuin rouvan pukuun. Jennillähän olikin nyt sitten huomattavasti kimaltelevampi luomus päällä, kuin pressan rouvana ollessaan.
Linnasta linnaan

ViestiKirjoittaja Linnasta linnaan » 10.12.2024 08:20

Pakko kyllä vielä mainita se Ida Elinan puku, jossa oli joku valtava punainen ja röyhelöinen takki/viitta -härpäke. Olisi sopinut paremmin jonnekin muotinäytökseen kuin linnan tungokseen. Ottikohan sen takin pois kättelyn jälkeen?
Ja Rosa Merläisellä likaisia rättejä koottu toiselle olkapäälle roikkumaan? :shock:
Linnasta linnaan

ViestiKirjoittaja Mea » 11.12.2024 05:47

Löytyykö noista puvuista jostain kootusti selkeitä kuvia? Tulin uteliaaksi ja haluaisin katsoa.

Telkkaria en katsonut, vähän liian hidas ohjelma minulle. :D Joitain kuvia näin iltapulusta, ja nehän oli siis ihan kauheita! :o Ja sitten näin otsikon "Katso (enmuistakenen) rohkea puku!". Mielestäni tyhmää, ei tuonne kuulu mennä "rohkeassa" puvussa vaan kauniissa ja tyylikkäässä. Paljas pinta -bileet on ihan erikseen.

Kutsuvieraista näin muutamia otsikkoja, ihmetytti se julkkisten määrä. Mitä joku Vappu Pimiä siellä teki? Auri Kananen on sellainen one-hit-wonder, mutta ehkä jotenkin yhden kerran kutsuttavissa. Paitsi että osoitti ettei olisi pitänyt... Siivousräteistä tehty laukku? Puku on kaupallinen yhteistyö? Nyt kertakaikkiaan hyi.
Mea

ViestiKirjoittaja kuvatus » 11.12.2024 06:36

Rouva Stubbilla oli todella kaunis, tyylikäs asu. Ihanan värinen ja selästäkin niin kauniisti laskeutuva.
kuvatus

ViestiKirjoittaja Mea » 11.12.2024 09:05

Löytyihän niitä joitain.

Linnea Leinon puku oli todellakin korviin nostettu hame! :D Vyö vielä korosti sitä vaikutelmaa. Aivan hirveä.

Sanna Marin: Ei ole tainnut olla ruoka-aikaan paljon kotona kun näytti niin anorektiselta, ja mitäänsanomaton puku vielä korosti sitä. No en ko. henkilöstä pidä muutenkaan.

Pirkko Mannola oli oikein tyylikäs. Kaunis puku ja ikäiselleen sopiva.

Miitta Sorvali: Juu, ei. Anteeksi mutta aivan liian vanha tuollaiseen pukuun, joka lisäksi sopisi jonnekin näyttelijöiden bileisiin, ei missään nimessä linnan juhliin.

Vappu Pimiä: Kaunis väri, mutta muuten, näenkö näkyjä? Yläosa ei istu yhtään, vatsan kohdalta juuri ja juuri menee päälle, ja onko rintsikat unohtuneet kotiin?

Anna Brotkin: Yksinkertaisesti ruma puku.

Arttu Wiskarin vaimo: Ei ole todellista. Se on erehtynyt bileistä ja luullut menevänsä naamiaisiin. Lisäksi pikimustaksi maalatut kulmat eivät sovi kenellekään.

Diandra: Kunnon kasaritunnelma.

Jasmine Pajari: No tämä on kaunis puku vaikka vähän avoin kaula. Mutta näyttää kuin se olisi tullut paikalle isoisänsä kanssa...

Metti Forssell: Ihan kiva, mutta toivottavasti ei kuristu.

Puuh. En jaksa enempää. :D
Mea

ViestiKirjoittaja katsoin minäkin » 11.12.2024 13:07

Mun mielestä Linnan juhlat eivät ole olleet mitään pönötystä Niinistön ja Haukion aikoina, kaukana siitä. Minusta ne olivat juhlavia, arvokkaita, tosi lämminhenkisiä ja hienosti Suomen ja suomalaisten saavutuksia esille nostavia juhlia. Haastatteluissa Saulin ja Jennin kesken oli näkyvissä käsinkosketeltavaa lämpöä, yhteyttä ja huumoriakin. Juhlien kunniavieraita olivat sotaveteraanit ja lotat. Heidän kanssaan vietettyihin kahvitteluihin sisältyi monia liikuttavia hetkiä ja paljon kiitollisuutta.

Juhlien musiikki muuttui Saulin ja Jennin kaudella kevyempään ja viihteellisempään suuntaan mutta se säilyi silti juhlavana ja tietyllä tapaa arvokkaana edelleen. Mutta pönötystäkö, ei minun mielestäni ollenkaan, vaan iloista, hillittyä, arvokasta ja lämminhenkistä juhlimista,
katsoin minäkin

ViestiKirjoittaja katsoin minäkin » 11.12.2024 13:14

Tämän vuoden juhlissa kaipasin eniten illan itseoikeutettuja kunniavieraita, sotaveteraaneja ja lottia. Tuli myös olo että näitten bileitten rentous menee kohta jo niin pitkälle ettei itsenäisyyspäivän juhlinta pian eroa muista tilaisuuksista enää mitenkään. Juhlapukukoodikin alkoi näyttäytyä jo melkein koomisena hämyisen salin keikkarytkytyksen tunnelmissa. Ehkä rento vapaa-ajan asu tai festaripukeutuminen onkin seuraavien juhlien pukukoodina :D
katsoin minäkin

ViestiKirjoittaja Avokaado » 11.12.2024 14:08

Eipä kukaan ole vielä maininnut sitä yhtä Kyöpelinvuoren asua hiuksineen, kun sinne kantajansa päällä ilmestyi. Lähinnä järkyttävä. Hän olisi sopinut huomattavasti paremmin pääsiäisen viettoon.

Metti Forsellin puku oli kaunis, mutta sitä "kaulapantaa" ei olisi tarvinnut olla eikä niin pitkää laahusta. Yleensäkin pitkät laahukset luulisi olevan vaan tiellä tuolla ryysiksessä. Miitta Sorvalin puku oli todella floppi. Muutamia muitakin kauniita pukuja oli ja sit myös niitä kauheita.
En muista, kuka se nainen on, joka itse ompelee juhlavaatteensa, mutta eipä se tänäkään vuonna ollut onnistunut asuvalinta.
Avokaado

ViestiKirjoittaja Mea » 11.12.2024 14:20

Eikö Kyöpelinvuoren asu ollut juuri tuo Wiskarin vaimo? Vai oliko siellä toinenkin naamiaisasu? :shock:

Ja kuka se oli jolla roikkui luita vyötäröllä? Joku keskustan kansanedustaja? En siis tiedä mutta sopisi genreen.
Mea

ViestiKirjoittaja Avokaado » 11.12.2024 14:41

^ Ei Wiskarin rouvan asu, vaikka sekin sopii tuohon huonojen valintojen joukkoon. No menköön, Aija Puurtisen asua tarkoitin.
Avokaado

ViestiKirjoittaja Mea » 11.12.2024 16:57

Löysin. Ei herttinen! Tukka on tosi kivasti laitettu joo. En tiedä kuka on Aija Puurtinen mutta varmaan joku performanssitaiteilija. Tuon näyn jälkeen en kyllä haluakaan tietää.

Sen vieressä täällä mistä katson on Jari Tervon puoliso Kati Tervo. Mitä ihmettä sillä on päällään?! https://www.is.fi/viihde/art-2000010875564.html
Mea

Paluu Rekisteröimättömät