Jos teet sen liikenteessä, on paitsi riski vaan vammautua vakavasti, niin myös se että aiheutat ketjukolarin jossa vammautuu/kuolee kaikkeen ihan syyttömiä. Moni junankuljettaja on joutunut luopumaan ammatistaan junan alle hypännen takia. Jos hyppäät korkealta paikalta, et koskaan tiedä kuka siihen paikalle ensin tulee, jälki ei ole kaunista, ja joskus ihmisiä jää henkiin pahasti vammaisina kovistakin pudotuksista (onhan joku jäänyt henkiin myös kun laskuvarjo ei auennut). Tuskin myöskään haluaisit että kotimökkisi rantaan ajautuisi pöhöttynyt, osaksi mädäntynyt turvonnut ruumis, jos tarkoitus on hukuttautua.
Työpaikkakin on vähän niin ja näin, kaikilla ei ole välineitä niin että se edes onnistuisi ilman että joku ehtii soittaa lanssin, ja osa piittaa niistä työkavereistakin edes vähän. Ja se itse väline, kaikilla ei ole sopivaa kalustoa omasta takaa, aseluvan saantiin tarvitaan perusteet ja lääkkeidenkin yliannostus edellyttää asiantuntemusta, ettei päädy vaan tuhoamaan maksaansa. Monet myrkyt (kuten sienet) myös vaikuttavat hitaasti ja hyvin kivuliaasti.
Että joo, parempi kuolla siististi ja vakaan harkinnan jälkeen sairaalasänkyyn paikassa, jossa kuolema on tuttu vieras ja kaikille on selvää, miten toimitaan. Ei se ole asia mikä pitää saada tänään tai edes ensi kuussa, ellei kivut ole sietämättömät.
P.S. Ja minusta ihan parasta olisi, jos eutanasian voisi saada sillä tavalla, että se tehtäisiin vasta kun tietyt ehdot täyttyvät. Kuten että ei tunnista enää läheisiä, ei osaa käydä vessassa tai syödä itse tms. Kun ymmärrettävästi tuossa vaiheessa se itsemurha ei enää onnistu keneltäkään itse.