Koirapulina

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Koirapulina

ViestiKirjoittaja aunet » 01.09.2024 18:54

Mun berni aikoinaan ei erikoisesti puolustanut autoa, ellei joku sattunut tunkemaan juurikin edellä kuvatulla tavalla liian lähelle. Olin pikkuautolla liikkeellä ja poliisi pysäytti puhallusratsiaan. Avasin sivuikkunan ja seriffi työnsi kätensä suht pitkälle autoon ojentaakseen pilliä. Silloin repesi berni ja lähellä oli ettei käsivarsi ja pilli olleet koiran leuoissa, kun takapenkiltä syöksyi ikkunaan. Polliisilla oli nopeat refleksit ja vetäisi kätensä pois, samalla pyysi minua tulemaan ulos autosta puhaltamaan. Pahoittelin tilannetta, mutta hän oli ymmärtäväinen, sanoi vain että ompa suojelevainen koira.

Hiukan tähän liittyen männä viikolla poliisi pysäytti kaverini kaupan parkkipaikalla. Hän oli juuri lähdössä kotio ja sivuikkunat oli vielä auki. Kolme borzoin päätä sojotti ulkona eri puolilla autoa. Pysäytyksen syy oli, että "autosta ei saa roikkua mitään ulkopuolella". Toki ajon aikana ikkunat ovat kiinni.
aunet

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 01.09.2024 18:59

^^No hui! Olisin varmaan saanut sydärin!

Meillä oli tänään oikein kiva ja onnistunut kyläyhdistyksen järjestämä Match Show. Sääkin suosi, ei satanut, vaikka mustia pilviä risteili taivaalla vähän joka suuntaan. Koiria saatiin paikalle 53 kpl. Haluan vielä tässä kiittää teitä kaikkia keneltä olen saanut tämän keskustelupalstan kautta lahjoituksena aivan mahtavia ruusukkeita ja pokaaleita palkinnoiksi! Niitä jäi vielä ensi keväälle! :D Tässä BIS-1 ja BIS-2 tuomareineen.
Kuva
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Umac » 02.09.2024 02:08

Uuh, koira ja autonikkunat. Jos joku muistaa niin Ukko poistui pakun ikkunasta auton ollessa liikkeellä, lenkin jälkeen. Onneksi oli silloin, ja on siis aina, kytkettynä joten päätyi lillumaan valjaistaan auton oven ulkopuolelle kiikkuun :roll: . En ollut näkemässä tilannetta ja se minulle vasta paljastettiin seuraavana päivänä tjsp.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 02.09.2024 05:44

Aikamoisia ikkunatapauksia!

Suosittelisiko joku harjaa karvaavalle kultsulle? Vai karstako sen pitäisi olla, en tiedä yhtään. Meillä on tavallinen piikkiharja ja se on täynnä karvaa jokaisen vedon jälkeen, niin käy vähän rasittavaksi. Näitä näkyy olevan kaikenlaisia, halpiksista 70 euron ökykarstoihin. En viitsi enää mennä Petelle paikanpäälle kysymään, koska kerran yritin ostaa sieltä trimmeriin sopivaa uutta terää, ja sain tiuskauksen että "ei me tuollaisista asioista tiedetä".
Mea

ViestiKirjoittaja Avokaado » 02.09.2024 09:13

Onpa erikoista, että joku tuppaa vieraan ihmisen koiria katsomaan melkein auton sisällekin, kuten Koiruuksien tapauksessa. Erikoista.

Onneksi Ukko oli kiinni, ettei päässyt pidemmalle auton ikkunasta. En kyllä muista moista tapahtumaa.
Avokaado

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 02.09.2024 09:32

Joo ei tulis mieleenkään tunkea päätä noin lähelle autoa jossa on koiria, saati sitten jotain rotweilereritä vielä. Aika uhkarohkeata.

Mun mummolla oli seeferi, tai oli se koko perheen koira, mut mummo oli sen virallinen emäntä ja jonka koira koki "laumanjohtajaksi" (niinkuin olikin). Tämä siis 60-luvulla. Kerran mummo oli tulossa koiran kanssa mökiltä Mikkelissä, kun jotkut miehet oli pysäyttänyt mummon ja pyytänyt bensaa. Tomi-koira oli aina tosi lempeä ja kiltti, mutta tuossa tilanteessa se oli ollut auton takana karvat pystyssä murissut. Mummo sanoi niille miehille, että kyllä hän muuten, mutta kun koira on erimieltä. :mrgreen: Uskon että koira oli täysin oikeassa.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Darre » 02.09.2024 09:54

Tiibetinhelmi, tosi kiva kuulla että mätsäri oli onnistunut :)

Mä kun menen kesällä viikonlopuksi mökille ja pysähdyn matkalla pakolliselle vessa- ja kahvitauolle, niin jätän auton takaluukun auki etteivät koirat läkähdy. Olen tehnyt tätä yli kymmenen vuotta enkä muista yhtään kertaa, että kukaan olisi mennyt koiria sorkkimaan. Häkki on toki lukossa ja sikälikin voin olla levollisin mielin kun tiedän, että koirat eivät pure tai näykkää jos vaikka joku lapsi työntäisi kätensä häkkiin.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Mea » 02.09.2024 10:08

Ei näitä ihmettele enää, kun näki uutisissa sen naisen joka halusi selfien tiikerin kanssa ja kiipesi sinne häkkiin. Iltapulussa oli video joku aika sitten.
Mea

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 02.09.2024 11:41

Avokaado kirjoitti:Onpa erikoista, että joku tuppaa vieraan ihmisen koiria katsomaan melkein auton sisällekin, kuten Koiruuksien tapauksessa. Erikoista.

No vähintään. Mulla on ollut koiria yli 40 vuotta ja tämä oli ensimmäinen tällainen tapaus. Toivottavasti myös viimeinen.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Mea » 03.09.2024 15:32

Nyt en tarkoita olla ilkeä, mutta nauratti hurjasti kauppakeskuksessa vastaan tullut ilmestys. Kun oli puhetta miten koira ja omistaja näyttävät samalta. Nämä eivät varsinaisesti näyttäneet, mutta sopivat toisilleen kuin nenä naamaan. Siellä tuli vastaan sellainen parikymppinen langanlaiha solariumin-tummanruskettunut blondattu erittäin meikattu nainen, jonka ammatti oli taatusti somepersoona. (Tämä on uusi sana jonka olen oppinut telkkarista.) Sillä oli hihnassa minun kokoiseni typätty pitbulli! :shock: Joka onneksi käyttäytyi erittäin hienosti, käveli rauhallisesti löysässä hihnassa ja katseli kaikkia nenänvarttaan pitkin. Enpä olekaan tuollaista koskaan nähnyt noin läheltä. Sillä oli valtava pää ja pään kokoinen suu, jolla se olisi nielaissut vähintään Ilon yhtenä palasena. Huhhuh.
Mea

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 03.09.2024 18:33

Mä kutsun tuollaisia itsekseni kynsistylisteiksi. Ja niillä on pitbull.
edit: tai amerikanbully.
Viimeksi muokannut Koiruuksia päivämäärä 03.09.2024 21:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja TlGER » 03.09.2024 18:41

Ohoh, kauas on tultu niistä ajoista, kun pissiksillä oli asustekoirana chihu käsilaukussa, kuten Paris Hiltonilla ikään.
TlGER

ViestiKirjoittaja Mea » 04.09.2024 03:36

^ Etten sanoisi, menty toiseen ääripäähän! Kynsistylisti olikin hyvä kutsumanimi. :D
Mea

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 04.09.2024 15:48

Joo paljon näkee joko pitti tai joku ranskanbulla.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Mea » 06.09.2024 04:10

Ilolla oli eilen toka kerta agilityä. Meillä oli niiin hauskaa! Paikalla oli meidän lisäksi vain yksi koira, niin saatiin melkeinpä yksityisopetusta, eikä tarvinnut odotella ulkona 45 minuuttia. Ilo jännitti hallissa ja uudessa paikassa ihan hirveästi, eikä alkuun oikein tehnyt mitään eikä huolinut nakkejakaan, mutta sitten ohjaajan sanoin lähti kone käyntiin. Se kiipesi puomin niin ettei edes huomannut olevansa jossain puomilla. Arvasinkin sen! Putki piti laittaa eskariversioksi, mutta siitä se meni läpi ihan tyytyväisenä.
Mea

ViestiKirjoittaja Mea » 06.09.2024 08:12

Meillä oli joskus puhetta, miten treenimakkarat pilkottaisiin tehokkaammin kuin veitsellä. Siihen oli jotain käteviä konsteja, mutta en muista enää. Siirryin itse valmiisiin nameihin, mutta Ilon kanssa ne eivät toimi. Se vaatii jotain aivan superhyvää. Eilen oli nakkeja, mutta niissä oli aika pilkkominen, ja Ilo haluaisi jotain vieläkin parempaa. Kokeilen yhtä koiranmakkaraa, mutta mikä se konsti oli millä sitä pilkottiin? Koiruuksilla ainakin oli joku kätevä keittiövehje siihen.

Makkara säilyy tyhmästi vain pari päivää jääkaapissa, mutta siinä oli vinkki että pakasta annoksia pusseissa. Voihan sitä kokeilla, ehkä Ilo ei ole sen suhteen niin nirso kuin itse olen.

Maksoin meille kuukausimaksun 35e. Ei huono, sillä saa mennä sekä agilityhalliin että tokohalliin! Arkisin ennen klo 16 ja viikonloppuisin koska vaan, edellyttäen ettei siellä ole varausta tai jotakuta jo tekemässä jotain. Se tuskin on ongelma koska käymme klo 7 maissa, en usko että silloin on ketään. Tokohalli on talvilämmin, agilityhallissa en ole ollut. Luulen että se on sellainen "puolilämmin".
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 06.09.2024 10:37

Joo, tää härpäke:
https://cdon.fi/pienkoneet/16-in-1-moni ... p154354910
Siis esimerkiksi, on niitä muitakin malleja.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 06.09.2024 10:42

Meillä on tällainen.
Kuva

Mielestäni oli aika edullinen kun aikoinaan Tokmannilta ostettiin.

Tuolla saa isompaa ja pienempää kuutiota.
Kuva

Meillä treeninameina käytössä Naturis-pötköt.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Umac » 06.09.2024 10:54

Eilen eräs rouva jäi pitkäksi toviksi juttelemaan koirista, näki Ukon autohäkissä. Kysyi mm. rotua ja kertoi lukeneensa näitä koirahyökkäysuutisia. Pohdimme yhdessä otsikoiden taustoja, omistajie tietotaitoja, koirien olosuhteita jne. Hän oli ehdottomasti sitä koulukuntaa, että oikea eläin oikeaan kotiin ja hänellä itsellään ei koiravuosina ole ollut mitään ongelmia tai koirahyökkäyskokemuksia. Hyvä niin!

Me kerroimme miten kokenutkin koira voi reagoida, ollessaan autossa. Ukko nimittäin sai totaaliraivarin reissun ekana iltana, illan jo ollessa hämärää. Mies haki sen autosta hotelliin ja turasi "liian kauan" auton sivustassa, avaimia repusta penkoessaan. Muutoin niin hiljainen mutta hyvinkin väsynyt Ukko räjähti häkissään. Vasta kun ovi aukesi ja koiraa puhuteltiin niin tajusi, että ah oma ihminenhän se siinä.

Eli noinkin voimakas reaktio voi tulla ja siitä tuli mieleen kun Koiruuksien autoon joku työnsi melkein päänsä.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 06.09.2024 11:08

Ollaan menossa Clas Ohlssonin ohi tänään ja siellä on tällainen: https://www.clasohlson.com/fi/Sipuli--v ... /p/44-4263 - toiminee tässä.

Saman otsikon alla on kyllä sellaista härveliä että oksat pois, omasta näkökulmastani, kun teen ruokaa ainoastaan jouluna. Paljonko maksatte jos hankin perunankuorimakoneen, sipulisilppurin, pizzaleikkurin, hampurilaispuristimen, zest-raastimen (?!), ranskanperunaleikkurin, perunapuristimen ja pähkinänsärkijän! :mrgreen:
Mea

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 06.09.2024 11:24

Umac kirjoitti:Eilen eräs rouva jäi pitkäksi toviksi juttelemaan koirista, näki Ukon autohäkissä. Kysyi mm. rotua ja kertoi lukeneensa näitä koirahyökkäysuutisia. Pohdimme yhdessä otsikoiden taustoja, omistajie tietotaitoja, koirien olosuhteita jne. Hän oli ehdottomasti sitä koulukuntaa, että oikea eläin oikeaan kotiin ja hänellä itsellään ei koiravuosina ole ollut mitään ongelmia tai koirahyökkäyskokemuksia. Hyvä niin!

Me kerroimme miten kokenutkin koira voi reagoida, ollessaan autossa. Ukko nimittäin sai totaaliraivarin reissun ekana iltana, illan jo ollessa hämärää. Mies haki sen autosta hotelliin ja turasi "liian kauan" auton sivustassa, avaimia repusta penkoessaan. Muutoin niin hiljainen mutta hyvinkin väsynyt Ukko räjähti häkissään. Vasta kun ovi aukesi ja koiraa puhuteltiin niin tajusi, että ah oma ihminenhän se siinä.

Eli noinkin voimakas reaktio voi tulla ja siitä tuli mieleen kun Koiruuksien autoon joku työnsi melkein päänsä.

Joo, säikäytti aivan valtavasti kyllä koska tajusin heti että siinä olisi voinut käydä huonosti. Aina näistä oppii. Seuraavalla kerralla ikkunat kiinni tai tarkkana ja valmiina estämään.
Nythän vaan katselin kuskin paikalla istuvaa Lakua ettei se lähde yrittämään ikkunasta sen meidän viereen autonsa parkkeeranneen ihmisen luokse.
Rottweilerit kun yleensä kun tosiaan ovat farmarissa takana omassa häkissään (emmekä ole tuolla pikkuautolla liikkeessä koirien kanssa) niin eivät sieltä pääse uteliaidenkaan kimppuun vaikka haluaisivatkin.
Olisivat joskus halunneet kun joku on ollut niiden mielestä liian lähellä. Aino varsinkin on monesti tarkkana autosta.
En ollut tilanteen tasalla. Ei tule tapahtumaan toista kertaa ja onneksi Aino ei käyttäytynyt aggresiivisesti. Tai Reino.
Mutta tästä sen taas huomaa ja muistutuksena tulee että miten nopeasti tilanteet voivat kehittyä ja johtaa pahoihinkin seurauksiin.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja tuhti » 06.09.2024 18:15

Mea kirjoitti:Meillä oli joskus puhetta, miten treenimakkarat pilkottaisiin tehokkaammin kuin veitsellä. Siihen oli jotain käteviä konsteja, mutta en muista enää. Siirryin itse valmiisiin nameihin, mutta Ilon kanssa ne eivät toimi. Se vaatii jotain aivan superhyvää. Eilen oli nakkeja, mutta niissä oli aika pilkkominen, ja Ilo haluaisi jotain vieläkin :D parempaa. Kokeilen yhtä koiranmakkaraa, mutta mikä se konsti oli millä sitä pilkottiin? Koiruuksilla ainakin oli joku kätevä keittiövehje siihen.

Makkara säilyy tyhmästi vain pari päivää jääkaapissa, mutta siinä oli vinkki että pakasta annoksia pusseissa. Voihan sitä kokeilla, ehkä Ilo ei ole sen suhteen niin nirso kuin itse olen.

Maksoin meille kuukausimaksun 35e. Ei huono, sillä saa mennä sekä agilityhalliin että tokohalliin! Arkisin ennen klo 16 ja viikonloppuisin koska vaan, edellyttäen ettei siellä ole varausta tai jotakuta jo tekemässä jotain. Se tuskin on ongelma koska käymme klo 7 maissa, en usko että silloin on ketään. Tokohalli on talvilämmin, agilityhallissa en ole ollut. Luulen että se on sellainen "puolilämmin".

Mä olen pilkkonut meidän treeninakit ihan tavallisella kananmunaleikkurilla :D
tuhti

ViestiKirjoittaja aunet » 10.09.2024 06:10

Tuommonen uutisointi osui silmään koirien "turvavöistä" autossa:

https://yle.fi/a/74-20106697
aunet

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 10.09.2024 06:58

Ai kamala kun teki pahaa katsoa noita videoita, vaikka oli lelukoiria!
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 10.09.2024 08:08

Kyllä! Olen katsonut vastaavanlaisen pidemmän videon joskus ja aikalailla turhia kaikki tiuollaiset.
Siis JOS tulee kolari.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Umac » 10.09.2024 08:44

Koen turvallisimmaksi, ihmisille siis, koiran olemisen pakussa, seinän takana häkissään.
Mutta meilläkin on joskus koira valjaissa ja turvavyökiinnityksellä penkillä.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 10.09.2024 10:09

Viimeiset vuodet mun koirat matkusti hatchbackin takaosassa silleen vaan selkänojien takana. Ja Elmo lopulta viimeisen vuotensa yksin lattialla kuskin penkin takana. Pieniä kaupunki matkoja vaan mentiin, vaikka olishan siinäkin voinut sattua vaikka mitä ja melkein 30kg koiraa tullut niskaan.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Darre » 10.09.2024 10:46

Mä olen joskus katsellut muualtakin noita törmäysvideoita ja ne ovat ihan hirveitä. Tuntuu ettei oikeasti ole mitään täysin turvallista tapaa kuljettaa koiraa autossa. Mulla koirat ovat kontissa Variocage-häkissä, joka nyt ainakin on kolaritestattu.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 10.09.2024 18:45

Tuli mieleen että facebookissa taiai olla joku aika sitten jonkun kirjoitus miten olivat olleet kolarissa ja variocagehäkki meni aivan silpukuksi.
Ihan tuhannen palasiksi. Nyt en muista että selvisikö koira.
Olen myös kuullut että se olisi ainoa häkki joka on ns. "kolarivarma."
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Mea » 11.09.2024 07:34

Kirjaimellisesti iloisempia aiheita. Käytiin Ilon kanssa ensimmäistä kertaa kaksin agilityhallissa. Ja meillä oli aivan superhauskaa! Arvasin että se on luonnonlahjakkuus, vaikkei siltä treeneissä näyttänytkään. Olisi pitänyt saada tuo videolle koska meidän ohjaaja ei ikinä uskoisi. Siellähän se siis laahusti ympäriinsä, ei juuri huolinut nakkeja eikä muutenkaan ollut oikein kiinnostunut hommasta. No nyt se kirmasi ympäri hallia aluksi ja sitten hypättiin muutama este, ei ollut mitään ongelmaa. Namit olivat kyllä kunnon koiranmakkaraa, eli nakkeja parempia, ja ne todella maistuivat vaikkei Ilo ole yhtään herkkupeppu normaalisti.

Treeneissä mentiin puomin yli, joten se oli oikeastaan ainoa mitä osasin itse harjoitella. Siellä se oli laitettu matalaksi, täällä se ei ole säädettävä eli oli tosi korkea. No sehän ei ollut edes hidaste, Ilo porhalsi siitä yli ihan huomaamatta, kun laitoin makkaroita matkan varrelle. Seisoin kyllä vieressä varmistamassa, jos se päättää hypätä sieltä alas, mutta ei sille tullut mieleenkään. Ei hypännyt edes alaosasta, vaan tuli ihan viimeistä senttiä myöten. Lopulta se säntäsi ylittämään puomin ihan pyytämättä aina kun silmä vältti!

Sitten sitä alkoi väsyttää ja se hienosti limbosi pari kertaa 30 sentin esteen alta hyppäämisen sijaan. :D Lähdettiin sitten tyytyväisinä pois ja nyt se on aivan poikki kaikesta puuhasta ja ajattelusta.
Mea

EdellinenSeuraava

Paluu Lemmikit