Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Tiibetinhelmi kirjoitti:Jotenkin ihana ajatus, että meille kaikille tuo "helppo peruskoira" tarkoittaa tasan taatusti aivan eri asiaa! Meitä on niin moneksi. Itse en kyllä osaisi edes vastata tuohon. Rotuja on niin monia, ja saman rodun sisällä on niin erilaisia koirapersoonia, helppoja ja haasteellisempia.
Tiibetinhelmi kirjoitti:Jotenkin ihana ajatus, että meille kaikille tuo "helppo peruskoira" tarkoittaa tasan taatusti aivan eri asiaa! Meitä on niin moneksi. Itse en kyllä osaisi edes vastata tuohon. Rotuja on niin monia, ja saman rodun sisällä on niin erilaisia koirapersoonia, helppoja ja haasteellisempia.
aunet kirjoitti:Kannattaa myös muistaa, että basenji rodulle tyypillisesti "juoksee" kerran vuodessa ja sekin juoksu useimmiten talvea vasten. Joten kesäpentuja ei ole saatavilla, jos sillä on merkitystä. Eli koiran pukemista on pentuaikana kylmiin keleihin näköpiirissä. Paljastan sen verran, että basenji on nyt yksi rotu vaihtoehtona borzoille Sissin kaveriksi, kun oman rodun narttu jäikin tyhjäksi tällä kertaa.
Kuten Koiruuksia mainitsi, on basenjin äänen käyttö vähäistä, ellei olematonta. Olen tottunut haukkumattomiin koiriin ja minulle turha älämölö on häiritsevää. Kisoissa basenjista saattaa lähteä kyllä outoa ääntä ja huutoa, mutta tilannekin on täysin poikkeuksellinen. Useimmat rodut huutavat kisoissa lähtöä odotellessa, mutta muuten ovat hiljaisia. Whippet on varmaan pahin huutaja! Ajon alettua ovat kyllä hiljaisia.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa