Kirjoittaja *kiranas* » 25.07.2024 09:40
mä olen myös chessien kannalla ja kikkuran, sen perusteella, mitä olen tavannut. kaikki on olleet mukavan tasapainoisia, kuulolla olevia koiria. ilman adhd lisää, vaikka varmasti niitäkin on.
korkeintaan voisin harkita flättiä, vaikka nekin kuolee aina ennen aikojaan ja usein ehkä nergiatasot on sen verran erilaiset, että en tiedä osuisiko ne omaan käteen hanskan lailla.
käyttislabbikset joita olen tavannut on olleet tottakai peruskivoja koiria vaikka onkin viritettyjä kuin jouset, tosin helppohan se on koulutetun jousen kanssa tehdä töitä. ja toisaalta tavaoitteelliseen harrastukseen taas sirorakenteinen koira, jonka kantaminenkin onnistuisi, olisi vallan maino.
muita en miettisi. tollereissa tuntuu olevan arkuutta, levottomuutta, eroahdistusta. kaikki jotka olen tavannut, niin ne ei vaan omaan käteen sopisi.
kultsuja olen vain perhekoiria tavannut ja pari käyttistä, ne vaan ei jotenkin sytytä, en tiedä miksi. vaikka käyttisversiot on olleet ihan peruskivoja, ennemmin sitten se käyttislabbis kuin käyttiskultsu.
kaverilla oli aikoinaan kikkura, siitä mulle jäi sellanen kiva ja tasapainoinen koira - se onko ne nykyään sellaisia, en osaa sanoa. todennäköisesti ei.
eli sitten tarttis valita chessien ja käylabbiksen väliltä.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤