Kuvatus, noudatan lihatonta, en täysin vegaanista kuitenkaan, ruokavalioa, johon ei myöskään kuulu maitotuotteet. Laktoosi-intoleranssi on, mutten ala etsimään laktoosittomia vaan jätin kokonaan.
Syön gluteenia ja hiilareita tosi paljon, mutta tyyliin että peruna = peruna, ei esim ranskanpottu. Leipä = leipä, mutta ei voita eikä margariinia, mutta rucolaa ja itse tehtyjä levitteitä ym.
En lisää voinappia uusiin perunoihin, vaan teen soijajogurtista tillikastikkeen, mainittakoon näin vaan esimerkkinä miten vähennän rasvaa.
Ostettujen vanukkaiden ja jälkkäreiden tilalle on vaihtunut chia-siemenistä tehdyt vanukkaat, suklaa on vaihtunut kaakaojauheeseen, jonkin verran käytän sokeria ja makeutusta, ja syön karkin tilalla kuivattuja hedelmiä.
Jos on jonkun synttärit, saatan ottaa mitä on tarjolla, mutta jos alkaa olla joka viikoloppu niin mun kroppa ei kestä, vaan alan lihoa jo siitä jos kerran viikossa syön niitä tavallisimpia herkkuja kuten keksit, kakut, makeiset. Joten yritän mennä kissanristiäisiin siten, että syön kotona itseni änkäksi ensin, ja siellä otan näön vuoksi jotakin ettei ihmiset ala ihmetellä. Olen huomannut että ihmiset loukkaantuvat jos kieltäydyn herkuista kokonaan. Saatan buffetistakin ottaa pelkät perunat ja salaatin, ja jos en ota mitään kastiketta niin aletaan haukkumaan seläntakana, joten on pakko se joku scheisse ottaa käteen että voi käydä missään

Samaahan tekee varmaan jotkut absolutistit että ottavat lasin käteen vaikka lähtiessä kaatavat sen kukkaruukkuun.
kesällä tulee herkuteltua liikaa, kun on lähes joka viikonloppu jonkun synttärit tai nimpparit.
Tämä se on, pelastaa se kun en osta just kotiin mitään muuta kuin sallittuja herkkuja, joita syön mielin määrin.
Se kun vuodessa on tosiaan joka viikko jollakin jotakin, niin ei onnistunut laihtuakaan jos menin sen virran mukana. Mulle oikeestaan ainoastaan tulos ratkaisee, kolesteroli on nyt näillä keinoin pysynyt pois hälytyslukemista. Sehän varmaan on yksilöllistä, miten radikaalia välttelyä tarvitaan.
os nyt kuitenkin pystyisi välttämään metabolisen oireyhtymän kaikkine seuraamuksineen tai aivoinfarktin jälkeisen elämän ja saisi kuolla mieluummin saappaat jalassa johonkin pikatappajaan, niin olisi aika hyvä. Itse ei taida saada valita, mutta todennäköisyyksiin ehkä voi vähän vaikuttaa.
Samoilla linojilla, ainahan voi ajatella että voihan sitä bussin alle jäädä ja turhaa yrittää ruoalla vaikuttaa, mutta mulle ainakin tää elämänlaatu on just tärkeää, ja se etten joutuisi toisten armoille vanhainkotiin just, kun alkaisi olla vapaa kaikesta työelämästä ym.
Eli saisi vaan vältettyä ne yleisimmät. Kun katsoo ympärilleen, niin melkein puolella varmaan joku geenivirhe sitten on, kun ihmiset sairastaa ja jokainen puhuu mitkä heidän veriarvonsa on ja mikä on pielessä. Kaikilla verenpaine vähintään.
Joten motivoi se ettei tarvitse koko ajan istua verenpainemittari käsivarressa vaan keskittyä ihan muuhun. Ja sen tuloksen olen saavuttanut ja jos tulee joku, niin ainakaan ei tule kaikki mahdolliset geeneissä olevat sairaudet kerralla.