Eihän koiria tarvitsekaan "koko ajan" käskeä. Niin saavat meilläkin elellä hyvin vapaasti.
Jokainen määritelee itse sen miten haluaa koiriensa toimivan ja toimii sitten sen mukaan. Kouluttaa ja treenaa koiriaan sen mukaan.
Rottweilerien kanssa on tilanteita joissa ne täytyy olla hallinnassa. Eli niiden TÄYTYY totella. Ja olen tehnyt töitä sen eteen että myös ovat ja tottelevat.
Haluan esimerkiksi että ne kulkevat kauniisti kun ovat remmissä. Kukaan ei vedä eikä hinkua yhtään mihinkään. Reinon kanssa on joutunut tekemään oikeasti töitä tuon asian eteen.
Kerran se raahasi minut muutamassa sekunnissa treenhallin päästä päähän Jarin ja Ainon luokse
Siinä mummo kipitti kyllä huippuvauhtia koiran perässä kädet ojossa. Olihan se varmaan aika koomisen näköistä.
Olen pieni ja vanha, siksikin haluan etteivät koirat jyrää minua.
Tämän vuoksi yksikään koira ei meillä esimerkiksi ryysi ovista. Reinoi painaa vain 50kg, mutta on se silti ihan tarpeeksi iso että jos jään sen alle niin sattuu oikeasti.
Ruokintatilanteessa en ole ikinä aiempina vuosina vaatinut että odottavat. Mutta nyt kun olen vanha ja mulla on huono tasapaino niin ihan varmuuden vuoksi saavat luvan odottaa.