Minusta on todella kummallista, että se hiertää joitain ihmisiä niin paljon, että aletaan pilkkaamaan niitä, joilla näitä toiveita on. Sellainen sinä Ninni olet. Mä voin olla ihan mitä vaan, mutta mä ajattelen, että ihmisellä on itsellä oikeus päättää omasta elämästään.
Sulla on sellainen tila, kuin oikeassaolemisen pakko.
Et pysty kenenkään eriävää mielipidettä näköjään sulattamaan, ilman että alat haukkumaan ja moralisoimaan toisten motiiveja olla sitä omaa mieltään.
Kirjoitit:
Itselleni tulee vain fiilis, että eutanasian vastustaminen on välinpitämättömyyttä ja julmuutta.
Tuollaisen kanssa on mahdoton keskustella mistään, joka vetää jo keskustellessa tuollaiset kierrokset.
Puhut demokratiasta, ja siihen kuuluu että eri mielipiteiden väliltä haetaan ratkaisua, miten tullaan tekemään.
Pitää arvostaa myös vastapuolen näkemystä ja on erittäin epärakentavaa haukkua julmaksi, koska julmuus on tuskin kenenkään perustelu vastustaa jotain eutanasiaa. Ja vaikka olisikin, leimaamalla toinen julmaksi olet yhtä typerä, kuin jos me joilla on eriäviä mielipiteitä eutanasian laillistamisesta haukkuisimme sinun mielipidettä esim. murhanhimoiseksi tai tappomyönteiseksi, tai jollain muulla vastaavalla mikä vetää täysin sivuun kaikesta mistä keskustellaan. Mutta ihan yhtä suurella osumatarkkuudella, kuin sinäkin puhut välinpitämättömyydestä ja julmuudesta.
Osoitat tässä keskustelussa todellista fanaattisuutta, oikeassaolemisen tarvetta ja halveksuntaa toisten perusteluille ja mielipiteille, ja oletat automaattisesti olevasi niin oikeassa että se oikeuttaa tuon julistamisesi.
Ja jos ilmenee, että olen jossain kohtaa tässä keskustelussa tuolle sinun Mella tasollesi alentunut, (täähän on jo pitkä ketju), niin ainakin tämän mitä nyt sanoin voi lukea tulkintana ja selityksenä miksi monia järkeviä ihmisiä ärsyttää mekastuksesi. Tai säälittää, naurattaa, tai mitä vaan jospa ärsyttäminen lienee liian voimakas sana tähän.
Lisäksi. ei kaikki vastustajat vastusta itse eutanasiaa, vaan niitä tämän hetkisiä perusteluja sen laillistamiselle, ja haluaa että tutkitaan ensin lisää lieveilmiöitä ym.
Juu, ja yritit kiertää sen sanomalla että sinulla on fiilis. Mutta kokonaisuus ratkaisee, sama kun laittaisit hymiön perään ja sillä koittaisit lieventää jotain.