MikkoP kirjoitti:Koiranpentuja on käyty katsomassa kun on pyydetty, mutta mitään ratkaisua ei oo tehty. Kuin että koirat saa nyt toviksi jäädä.
Muita elukoita on katseltu. Vielä vähän aika sitten tutkisteltiin kummitussirkkoja, mutta sekin sitten jäi. Nyt olisi hevosen hankkiminen työn alla. Katsotaan mihin johtaa vai johtaako mihinkään.
Myös kissa on muutaman kerran mainittu perhepalavereissa.
Nyt tällä hetkellä meillä olisi vain kolme koiraa ja kaksi käärmettä.
Kävi niin että noista kolmesta koira jäi vain Riva-saluki. Juuri se josta meinattiin että sairastelun takia lähtisi ensimmäisenä. Toisin kävi ja Riva jäi yksin. Tämä oli kova kokemus koiralle joka on koko elämänsä elänyt laumassa.
Se näytti aika masentuneelta ja hetken sitä katseltua aateltiin että otetaan sille kaveri. Minä sain valita rodun ja vaimo etsi yksilön.
Taloon tuli greyhound. Vajaan vuoden ikäinen Vauhti-poika. Vauhti oli juuri sellainen kuin olin greyhoundin mieltänyt. Ei mikään ruudinkeksijä vaan lähinnä testiryhmää, mutta sillä on iso lämmin sydän.
Ja Rivasta tuli sen idoli. Se katseli Rivaa ylöpäin ja tämä taas kohotti Rivan itsetuntoa todella, todella reilusti. Riva on aikaisemmin aina ollut lauman pohjinmainen ja nyt Riva todellakin eli kUNINKAANA. Sillä oli seuraa, mutta mikä kunnioitti sitä ja antoi tilaa.
Sitten oli Rivankin aika koettamassa ja taas oltaisiin yhden koiran kanssa. Vauhti oli jäämässä yksin.
Nyt kriteerinä oli vain "Vauhdille kaveri". Taloon tuli Espanjasta asti Galgo-poika Rio, joka sattui etsimään uutta kotia. Nopeasti Rio asettui taloon ja ongelmat oli lähinnä poikien solmuun menevät helikopterihännät.
Sen verran Rion historiasta saatiin tongittua ku oli tatuoitu et metästä itse oli vienyt koiran rescuetarhalle, ku oli vaan paska metsästäjä.
Ja sitähän se tuntuu olevan. Metsälenkillä se ei rentoudu vaan zoomailee metsää kuin rodotti. Turha kertoa sille että täällä koirat käyttää enemmän nenää ku silmiä, ku ei puhu suomea.
Ja sitten kun pupu lähti sen edestä se tuijotti vaan sitä silmät lautasena "
Dios mío, ¿qué es eso?"Vauhtia ollaan treenammassa, joska vielä sen kanssa päästäisiin radalle. Ja ennen kaikkea tämä on koko perheen juttu ja teinikin on jättänyt pelikoneen vähemmälle...
Käärmeet on vielä samat ja on varmaan vielä toiset 20 vuotta.