Painon kanssa kamppailijat hoi!

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Painon kanssa kamppailijat hoi!

ViestiKirjoittaja hoikkariina » 30.08.2022 17:02

Vapusta asti olen syönyt about puolet siitä mitä ennen. Vatsaongelmien takia näin, ja lisäksi pois on jäänyt laktoosi, vehnä ja kaura. Myös todella mausteisia ruokia vältän. Herkkuja en ole syönyt vuosikausiin, enkä sokeria käytä juuri missään, enkä makeuttajia. Gastroskopia-aika on vetämässä, mutta siinä kestää kun se tehdään anestesiassa.
Pahimmat oireet ovat se että tuntuu kuin olisi rautakanki työnnetty kurkusta vatsalaukkuun, järjetön palan tunne kurkussa ja ylävatsan armoton turpoaminen niin että se tekee jopa ihan kipeää kylkiluihin. Kaikki veriarvot kunnossa, sekä kuspisnäytteet.
Noh, nyt vatsa on vähän rauhoittunut, mutta olen pannut nyt merkille etten ole hoikistunut yhtään. En ole obeesi, mutta kyllä se vähän ihmetyttää ettei mitään muka ole lähtenyt. Lisäksi olen myös lisännyt 15km pyöräilyn 6 päivää viikossa. Muuten en ole voinut liikkua, koska vatsaongelmat ovat estäneet reippaamman kävelynkin.
Ja ei, en syö oikeasti yhtä paljon, mutta en vain tajua sitä itse, vaan minulla on nälkä todella usein, ja syön vain pieniä annoksia koska vatsa ei kestä isompia.
Mikähän tässä voisi olla syynä?
hoikkariina

Re: Painon kanssa kamppailijat hoi!

ViestiKirjoittaja msk » 30.08.2022 19:19

Omasta taustasta johtuen tulee mieleen, että onko verensokereita mitattu verikokeissa milloin? Tai tehty sokerirasitusta?
Mitä sinä tarkalleen ottaen syöt yleensä päivittäin?
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja hoikkariina » 31.08.2022 07:36

Sokerit on täydelliset, kuten kaikki muukin.
Syön ihan normaalia ruokaa miinus nuo jo mainitsemani. Ikä on 40+
Se tässä ihmetyttää kun annoskoot on todellakin pienentyneet huomattavasti, mutta mitään muutosta ei näy, vaikka tehty muutos onkin tehty muista kuin painonhallinnallisista syistä. Mielestäni tämä on oire myös.
hoikkariina

ViestiKirjoittaja msk » 31.08.2022 07:57

Toivottavasti syy löytyy ja pääset eroon vatsavaivoistasi.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja vatsat » 31.08.2022 13:40

Onko kilpirauhasarvot katsottu? Entä oletko kokeillut syödä PPI-lääkkeitä?
vatsat

ViestiKirjoittaja Avokaado » 31.08.2022 15:54

Onko keliakia poissuljettu?
Avokaado

ViestiKirjoittaja hoikkariina » 01.09.2022 10:22

Ei ole keliakiaa (tähystetty jo aiemmin, mutta toki seuraavassa tähystyksessä katsotaan taas) ja kilpparikokeet ovat viitteiden yläpäässä, somac on ollut käytössä ihan päivittäin. Myös kaikki haima/maksa/muut kokeet ovat olleet viitteissä, eli tutkittu kyllä on noiden puolesta ihan hyvin.
hoikkariina

Paluu Rekisteröimättömät