Kirjoittaja Ninni » 29.01.2024 12:59
Olen miettinyt paljon tuota rahastusasiaa viimeaikoina, ja oikeastaan koko koiraelämän ajan.
Tulin siihen tulokseen, että ihmiset rahastavat nykyään itse itsensä.
Se johtuu siitä, että halutaan olla vastuullinen koiranomistaja. Pelätään, että tulee tuomituksi.
Lisäksi "varhaisen toteamisen" käsite ja unelma, että kun koiraa penkoo, läpivalaisee ja viipalekuvaa tarpeeksi, niin sieltä koiran sisuksista löytyy joku mahtava tauti, joka pillerillä paranee nyt kun se löydettiin ajoissa.
Toinen ihanuus on antibioottiresistenssi, jossa koirille ei määrätä edes antibiootteja puhelimessa, tai kipulääkkeitä, kun viimeiseen asti vatuloidaan että tulehdus varmasti leviää ja kierteet kroonistuu, SEN jälkeen saa antibioottia.
Päasiassa nää tutkimukset vain aiheuttavat lisää eutanasiaa, koska kun otat vaikkapa 10-vee koiran ja lähdet läpivalaisemaan, niin takuulla löytyy jotain
Sitten olet tilanteessa, että eläinlääkäri teroittaa jo piikkiä, koska tajuaa ettei sulla ole rahaa tai halua maksaa 90000 euroa siitä, että otetaan jostain turhasta patista koepala ja analysoidaan se dna-ta myöten ja siivu kerrallaan käydään koko kroppa läpi.
Nimittäin sen jälkeen kun epäilys jostain sairaudesta on olemassa, sulla on tienhaara oletko vastuullinen omistaja, vai eläinrääkkääjä. Kun sitä koiraa joskus vähän myös on väsyttänyt viimeaikoina, ja se on kyllästyneen oloinen, nin sillä on varmaan hirveät tuskat mitä eläin ei kerro, koska eläin ei kerro kivustaan. Eläinhän ei ole tissiposki joka vinkaisee kun sitä sattuu, vaan se on spartalainen eloonjäämisen mestari, joka viimeiseen asti piilottaa valtavat tuskat joiden keskellä se on elänyt pennusta asti. Näin se eläinlääkäri päästää sen tuskistaan, vaikka ei tiedetä miksi.
Voi olla että 150 euroa tai 300 maksaa sekin, joten ei ollut hukkareissu.
Laaja ultra, ettei vaan masussa olekin topsipuikko.
Eli kyllä joskus omistaja menee itse sinne, työntää päänsä giljotiiniin, ja on täysin altis erilaisille höynäytyksille. Pitää sitä eläinlääkäriasemaa jonain neuvolana, jossa on jumalasta seuraavat asiantuntijat joiden kanssa on kiva rupatella kakan väristä.
Koska hän ei saa unta, kun koira yöllä krohisi vähän. Parasta on, kuten dokkarissakin tuli esiin, eläinlääkäri on niin hyvä kusettamaan sen takia, että hän ei edes itse tiedä olevansa osa jotain suurta kusetusta.
Hän vain hoitaa eläimiä.
Senioritarkki.
Se mitä dokkarissa sanottiin että eläinlääkäri on eläinlääkäri koska haluaa auttaa eläimiä. No hyvin moni varmaan on, mutta joka elämänalueella on eriasteisia empatiakyvyltään, ja kyllähän eläinlääkäreihin eksyy sellaisiakin jotka ei takuulla välitä tuon taivaallista kenestäkään. Olen sellaisia ihan omakohtaisesti tavannut.
Paras eläinlääkäri on se, joka tiputtaa ne suomut silmiltä ja kysyy yksinkertaisesti: Haluatko maksaa 1000 euroa ja sulla ei ole koiraa puolen vuoden päästä kuitenkaan, vai haluatko katsoa miten kipulääke lähtee toimimaan ja sulla ei senkään jälkeen EHKÄ ole puolen vuoden päästä koiraa.
Todennäköisyys että sulla on koira vielä puolen vuoden päästä, ei välttämättä suurene tai laajene laajoista verenkuvista.
Spesifinen oire kannattaa kirjoittaa ylös, muuten homma auttamatta laajenee.
Paukut on hyvä laittaa täysin välttämättömiin asioihin, jotka maksavat aivan tarpeeksi: Hammashoito, kivunhoito, tulehdusten hoito. Kaikki mitä tapaturmia voikaan sattua.