Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Iidis79 kirjoitti:Ehkä noita muualla maailmassa tehtyjä tutkimuksia voi osittain soveltaa suomeenkin, mutta olis kivempi jos tällaisissa olis otettu suomalainen tai edes pohjoismaalainen näkemys. Heti kun vertailussa on esim USA, mielestäni tuloksia ei voi suoraan sovittaa suomeen.
Luftis kirjoitti:Mä olen omistanut 2 tyttökissaa pennusta hautaan ja nyt tossa nurkissa majailee tyttökoira jolla alkaa olla "vanhan akan" kotkotuksia.
Ja, kokemuksella sanon, itsekin naisena, akat osaa olla melkoisia riivinrautoja. Minäkin.
Ja tämä on sekeästi vahvasti liitoksissa hormonikiertoon. Sekä minä, että toi nurkissa majaileva koira ollaan yhtä tyhjäpäisiä ja herkkiä kierron tietyissä vaiheissa.
Ja jostain syystä ton koiran juoksut ja varsinkin vuotopäivät osuu sen 4krt/vuosi just samaan kun mun.
Arvatkaa kuinka hauska tolla kumppanilla on kun kumpikin akka juoksee samaan aikaan ja on yhtä tyhjäpäisiä.
Koira "unohtaa" kaikki oppimansa käskyt ja ite oon kuin itsestäänsyttyvää nestettä.
Tämä ei silti estä yhtäaikaa tai erikseen esiintyviä kipuja, jotka tietysti lisää urpoilua ja kiukuttelua...
Miehet, niin ihmisissä, kuin eläimissä, on huomattavasti yksioikoisempia.
Harvemmin miehet käyttäytyy yhtä juonittelevasti tai on heti puukottamassa henkisesti selkään kun on mahdollisuus.
Tai jos näin käyttäytyvät, on epiltävä perustavanlaatuista luonnevikaa.
Se, kuinka paljon sukupuolien erot vaikuttaa lisääntymiskyvyttömiksi tehtyihin, no omien kissojen kohdalla, kiimat loppui, mutta osas ne silti olla rasittavuuteen asti diivoja, enkä voinut olla täysin varma että tuleeko ne oikeasti toimeen, vai sietääkö vain toisiaan pakosta. Hevosilla vissiin orit tupataan kuohimaan, ellei niille suunnitella jalostuskäyttöä. Tamma on tyttöheppa. Ja voisin väittää, että jos katsotte vanhempien naisten käytöstä julkisissa paikoissa, on niilläkin näitä "vanhojen akkojen" kotkotuksia, mitä kullakin ja joillain enempi. Erot on huomattavissa jo esiteini/teini-ikäisissä, pojat laumautuu ihan eritavalla, tytöt alkaa keksimään kaikenlaista keskinäistä kahinaa ja tiedän lukemattomia tapauksia, joissa kahden tytön ihastuminen samaan poikaan on katkaissut niiltä välit ikuisesti (juonitellaan ja puukotellaan toisiaan selkiin mitä tyhmemmistä syistä).
Ton sivuston kirjoittajille pitäis lykätä biologian kirja käteen siitä kohdasta joka selittää sukupuolien erot ihan geenitasolta.
Miesten homma on ollut kautta aikojen lajista riippumatta siittää ja suojella jälkikasvuaan ja kumppaniaan, naisten huolehtia jälkikasvustaan. Noin niinkuin karkeasti.
Tietenkään se ei saisi sallia eläinten huonoa/väärää kohtelua sukupuolen mukaan tai siitä riippumatta.
Kirjoittajalla myös podcast-jaksoja eri aiheista. Jos joku ei huomannut. En ole itse kuunnellut mutta niistä saa ehkä vielä enemmän irti, kirjoittajasta itsestään?
msk kirjoitti:Vieras: Tuliko nyt hyvä mieli? Todella ilkeästi kirjoitit. Mitä se kertoo sinusta. Saisit hävetä.
msk kirjoitti:Vieras. Kirjoitit hänelle: "Se että sinä olet toisia naisia kohtaan juonitteleva ja selkäänpuukottava riivinrauta joka keksii kaikenlaista kahinaa naisten välille mustasukkaisuuksissaaan, ja lisäksi tyhjäpää joka räjähtelee itsestään ei toki tarkoita sitä että muut naiset tällaisia olisivat"
ja Älä viitsi selittää omaa huonoa luonnettasi sillä että olet nainen."
Aika ilkeästi sanottu.
TlGER kirjoitti:Joo, Suomessa koirat on naisten ja homojen harrastus ja täällä pidetään outoina ja neitimäisinä ihan yhtä lailla koiran kuin kissan omistavia miehiä![]()
Ja voisin väittää, että jos katsotte vanhempien naisten käytöstä julkisissa paikoissa, on niilläkin näitä "vanhojen akkojen" kotkotuksia, mitä kullakin ja joillain enempi. Erot on huomattavissa jo esiteini/teini-ikäisissä, pojat laumautuu ihan eritavalla, tytöt alkaa keksimään kaikenlaista keskinäistä kahinaa ja tiedän lukemattomia tapauksia, joissa kahden tytön ihastuminen samaan poikaan on katkaissut niiltä välit ikuisesti (juonitellaan ja puukotellaan toisiaan selkiin mitä tyhmemmistä syistä).

Ninni kirjoitti:Mä ensialkuun fanitin ja otin seurantaan sen takia, kun oli joku juttu hänellä mistä olin samaa mieltä, ja ajattelin että vitsi miten upeeta että joku yhdistää graafikontaidot ja selkeän jäsentelyn, ja alkaa käyttää taitojaan eläinten hyväksi.
Hänellä on varmasti paljon asioita, joista olen edelleen samaa mieltä ja soisin, että nuo sivustot pysyisi koirankoulutuksesta n. 1400 metrin päässä, ei vetoaisi "tutkittuun tietoon" ja kampanjoisi koko koira-asiasta enää yhtään.
Koiramaailma on menossa niin SEKAISIN, vaikka toisaalta on hyvä että meitä vahtii jotkut haukansilmät jotka näkee kaikki koiranpieksennät ja ottaa niistä valokuvat jopa. Mutta se kun ne alkaa poistelemaan kaikkia koulutusvälineitä myynnistä tajuamatta edes mitä niillä tehdään, ja kampanjoimaan siitä miten koiria tulisi kouluttaa ja tuloksena voi olla ja varmaan on valtava määrä inhimillistä ja koirallista kärsimystä sen takia välillisesti. Tätä mieltä olen ja harmittaa, kun aina menee se lapsi pesuveden mukana joka käänteessä. Siis en tarkkaan enää puhu pelkästään aloituksen sivustosta, vaan kokonaisuudesta.
Luftis kirjoitti:Miten on sitten mahdollista noin niinkuin lajiin katsomatta:
Naisten tapellessa joo revitään tukka päästä ja tapelleet naiset on ikuisesti vihaisia toisilleen (eläinmaailmassa lähtee helposti siltä toiselta henkikin kun ei anneta periksi sitä ennen). Tiedän monta narttukoiraa jotka ei vaan tule kokoon katsomatta toisten sukukypsien narttujen kanssa toimeen kuin riittävän pitkän välimatkan päässä, hihnassa, ohi kuljettuna, jos sitäkään.
Miesten tapellessa noin suurinpiirtein vedetään puolin ja toisin turpiin ja sovitaan sen jälkeen ja jatketaan ystävinä (uros-uros tappelut eläinmaailmassa lähinnä laumaa johtavan uroksen kukistamisyrityksiä). Näin lapsena kahden sukulaisen uroskoirien yhteenoton, kesti hetken ja sen jälkeen käytiin paikkaamassa ne vahingot mitä tuli, eläinlääkärikäynnin jälkeen olivat kuin eivät olisi ikinä yhteen ottaneetkaan.
Niin että miten tuon selittää muuten kuin sukupuolien eroilla?
Kissimyyr yhä vaan kirjoitti:Mun mahaa kääntää, kun joku nainen kertoo naisten olevan juonittelevia tuhjäpäitä, ja täysin hormonien vietävissä olevia hirviöitä.
Surullista vihata omaa sukupuoltaan ja myös itseään noin.
Puhuisi sitten vaikka vaan itsestään, anteeksi vaan. Ja ei, mä en tunne yhtään hormonihirviötä kiukuttelijaa. Kamalan surullista jos puolet ihmisistä ja eläimistä joita joku tapaa, on tuollaisia hulluja.
P.S. kun kaikki ei tunnista itseään tai tuntemiaan naisia minään selkäänpuukottaja-kuspäinä, niin voisiko sittenkin kyse olla enemmän kulttuurista, koulutuksesta jne. Tuon hormonihirviön liittäisin itäiseen perinteeseen ja alempaan koulutustasoon, ehkä sosiaalisiin ongelmiinkin. Omassa koulutetussa läntisessä kulttuurissa katsottaisiin jotakin kiukuttelua lähinnä hämmästyen, työpaikalta saisi siirron vilttiketjuun.
Tuo että miehet olisi jotenkin reilumpia tai rationaalisempia on ihan tutkitusti huuhaata, miehet osaavat työpaikkakiusata ja juoruta, heillä on keskinäinen pieni kilpailu ja nokittelu normaalia myös ystävien kesken.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Belgiter ja 7 vierailijaa