Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Kyllä maailmassa koiria riittää
Valkosipulisilakka kirjoitti:Minä olen tyytyväinen, että tappotuomioita tulee. Toivottavasti se saa ihmiset ottamaan nämä asiat vakavasti ja pitämään koiriaan vastuullisesti. Kyllä maailmassa koiria riittää, joten vaaralliset yksilöt saa kyllä lopettaa. Se on kaikkien etu.
Ninni kirjoitti:Ompa ikävä aina lukea tappomääräyksiä. Kuriton näpsijä vai raivohullu vatipää, siitäpä sitten yrittämään lukea rivien välistä. Olisipa joku sankari koirankouluttaja joka tulee ja pelastaa nuo tuomiolta, onko tehty edes luonnetestiä että onko hermoissa vikaa..
Ninni kirjoitti:Kyllä maailmassa koiria riittää
Hyi.
Vieras kirjoitti:Onneksi ninni ei ole tuomari, eikä hänelle täten tarvitse viranomaispäätöksiä perustella.
Ninni kirjoitti:Omaan näkökulmaan vaikuttaa omat kokemuksetkin.
Esimerkiksi vuosia sitten otin apulan ilmoituksesta koiran "joka on purrut" ja sitten kun se mua ensimmäisen kerran "puri" kynsiä leikatessa, hyvä etten kuollut nauruun.
Lisäksi oon kodinvaihtajana kouluttanut 3 spk:ta omaan elämään sopivaksi, remmivetäminen, karkailu ja muu oli niin helppo kouluttaa pois.
Ymmärrän silti että se koiran luonne vaikuttaa, ja siksi haluaisinkin tietää luonnetestin tulokset. Jossa koira reagoi itsenään, eikä siinä pysty maalaamaan hirviötä tai enkeliä koirasta mitenkään. Se joko raivopäänä yrittää tuhota nuket ja muut taikka ei yritä. Tai säikkyy tai ei säiky. Pehmeä tai kova.
Mutta silti, päätös koiran lopettamisesta ei yleensä synny kevyesti
Mä en muuten kritisoi lopetuspäätöksiä yleensä, vaan epäilen onko siihen aina hyvät perusteet.
..jos ei vaivauduta selvittämään kunnolla, se on mun mielestä epäoikeudenmukaista ja elämää halveksivaa toimintaa. Kerran on mahdollista selvittää koiran luonteita.
Ninni kirjoitti:Ja niitä koteja edes normaaleille koirille löytyy yhä vähemmän, mutta näkemättä voidaan ottaa silti rescuekoira.
Umac kirjoitti:Tässä mm. HS:n eilisessäkin ollut juttu, KKO määrännyt koiran lopetettavaksi. Laitan ap tekstin, lehtiotsikoissa sitten omat versionsa.
https://korkeinoikeus.fi/fi/index/ennak ... 0245.html#
Eläimen vartioimatta jättäminen - Eläimen tappamismääräys
En itse muista tuota tai aiempia päätöksiä, niistä uutisointeja tai koiran rotua. Jos joku löytää tai tietää, laittakaa linkkejä esille vain.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Belgiter ja 8 vierailijaa