Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Luftis kirjoitti:(eilen ihmettelin uutisissa kerrottua asiaa, että se 1,5c keskilämpötilan nousu on laskettu siitä mitä keskilämpötila oli 1800-luvun puolivälissä, miksi juuri se on asetettu rajaksi ettei saa olla lämpimämpää kuin silloin? tuntuu jotenkin keinotekoiselta rajanvedolta)
Kun tutkimuksessa koehenkilö makkaraa syötyään näkee toisen kieltäytyvän makkarasta, moraalisista syistä kieltäytyminen saa aikaan stressireaktion ja tilanne koetaan uhkaavana. Tätä ei kuitenkaan samalla lailla tapahdu, jos toinen kieltäytyy makkarasta muista syistä. Vaikka ei itse pitäisi makkaran syömistä moraalisena kysymyksenä, aiheuttaa toisen kieltäytyminen moraalisen vertailun asetelman.
Mea kirjoitti:^^ Ja ehkä sekin lisäksi että ne syyt miksi lämpötila alkoi nousta (päästöt) alkoivat vasta tuon jälkeen.Kun tutkimuksessa koehenkilö makkaraa syötyään näkee toisen kieltäytyvän makkarasta, moraalisista syistä kieltäytyminen saa aikaan stressireaktion ja tilanne koetaan uhkaavana. Tätä ei kuitenkaan samalla lailla tapahdu, jos toinen kieltäytyy makkarasta muista syistä. Vaikka ei itse pitäisi makkaran syömistä moraalisena kysymyksenä, aiheuttaa toisen kieltäytyminen moraalisen vertailun asetelman.
Minäkin saan stressireaktion, mutta vain siksi että olen kateellinen.Uhkaavaksi tilannetta ei kyllä tule koettua. Makkarasta kieltäytyminen on mielestäni moraalisesti oikein, mutta itse en vaan pysty siihen.
Fran kirjoitti:Kannattaa lukea sen tavallisenkin nakin tuoteselosteTsekkasin niitä K-Ruoasta, ja yhdessä oli lihaprosentti 15, toisessa 68 ja monessa sitä ei oltu mainittu ollenkaan. Sitten oli "kunnon" nakkeja, joissa possua, jonka mä koen olevan nakin perusraaka-aine, olikin vähemmän kuin kanaa ja kalkkunaa... Musta sellaista pitäisi myydä kana/kalkkunanakkina, ei kunnon nakkina.
Sana nakki kertoo ennemminkin sen minkä muotoinen tuote on, mahdollinen etuliite tarkennuksen sen sisällöstä tai ominaisuuksista.
Vieras kirjoitti:Itse olen mieltänyt että korvikkeiden myynnillä on tarkoitus tehdä puhtaasti rahaa.
Avokaado kirjoitti:
Palaan vielä vegenakkiin tai lähinnä sen nimeen. Nakki on nakki, jonka miellän edes joten kuten liha- tai lihaperäisiä tuotteita sisältäviksi. Toki nakkikaan ei ravinnollisesti mikään terveystuote ole. Makkara ei myös kuulu omaan ruokavalioon kuten ei vegenakkikaan. Vegenakki voisi olla nimeltään mieluummin papuhernepötkylä kuin vegenakki. Silloin edes aavistuksin tietäisi jo pakkauksen päältä luettuna, mistä moinen tuote olisi valmistettu.
Luftis kirjoitti:Mea kirjoitti:^^ Ja ehkä sekin lisäksi että ne syyt miksi lämpötila alkoi nousta (päästöt) alkoivat vasta tuon jälkeen.Kun tutkimuksessa koehenkilö makkaraa syötyään näkee toisen kieltäytyvän makkarasta, moraalisista syistä kieltäytyminen saa aikaan stressireaktion ja tilanne koetaan uhkaavana. Tätä ei kuitenkaan samalla lailla tapahdu, jos toinen kieltäytyy makkarasta muista syistä. Vaikka ei itse pitäisi makkaran syömistä moraalisena kysymyksenä, aiheuttaa toisen kieltäytyminen moraalisen vertailun asetelman.
Minäkin saan stressireaktion, mutta vain siksi että olen kateellinen.Uhkaavaksi tilannetta ei kyllä tule koettua. Makkarasta kieltäytyminen on mielestäni moraalisesti oikein, mutta itse en vaan pysty siihen.
Onhan tosta käytännön "kenttä" tutkimusta, tosin alkoholin osalta. Oleppa jossain juhlissa ja kieltäydytkin kerran ottamasta osaa alkoholin juomisesta, vaikka ennen olet juonut sellaisissa tilanteissa. Tämä aikaansaa utelut raskaudesta tai väkisin tuputetaan alkoholipitoisia juomia. Ja jos systemaattisesti kieltäytyy juomasta, jää vähitellen porukan ulkopuolelle eikä kutsuta mihinkään kosteisiin illanviettoihin tai juhliin joissa on tarjolla alkoholia. Katsokaas, kun ne jotka juo, oli kohtuukäyttäjiä tai niitä joille se on oikea ongelma, pelkäävät että raitis seura raitistaa juovan ihmisen. Ja joillekin se alkoholin käyttö on muutakin kuin henkinen turvariepu, se saattaa olla kasvanut osaksi identiteettiä.
Luftis kirjoitti:Onhan tosta käytännön "kenttä" tutkimusta, tosin alkoholin osalta. Oleppa jossain juhlissa ja kieltäydytkin kerran ottamasta osaa alkoholin juomisesta, vaikka ennen olet juonut sellaisissa tilanteissa. Tämä aikaansaa utelut raskaudesta tai väkisin tuputetaan alkoholipitoisia juomia. Ja jos systemaattisesti kieltäytyy juomasta, jää vähitellen porukan ulkopuolelle eikä kutsuta mihinkään kosteisiin illanviettoihin tai juhliin joissa on tarjolla alkoholia. Katsokaas, kun ne jotka juo, oli kohtuukäyttäjiä tai niitä joille se on oikea ongelma, pelkäävät että raitis seura raitistaa juovan ihmisen. Ja joillekin se alkoholin käyttö on muutakin kuin henkinen turvariepu, se saattaa olla kasvanut osaksi identiteettiä.
Dacrest kirjoitti:Aikalailla eri mieltä. Raskausepäilyt kyllä (jos on ennen ko bileissä aina juonut), mutta muuten ketään ei kovin kauaa jaksa kiinnostaa onko joku selvinpäin vai ei. Kunhan pitää hauskaa ja sopii joukkoon. Tietty jos istuu nurkassa narisemassa "joko lähdetään kotiin", se pilaa koko porukan hauskanpidon.
Lihaa oli silloin kun oli. Ei silloin vouhkattu hienoilla nimillä, se oli ihan tavallista ruokaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa