Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
aunet kirjoitti:Miten vegaani selviää -30 pakkasessa, kun villasukkiakaan ei voi käyttää? Ja millaisissa kengissä ja vaatteissa he kulkevat jäätymättä, kiinnostaa vaan tietää, niin voisi itsekin kokeilla.
aunet kirjoitti:Miten vegaani selviää -30 pakkasessa, kun villasukkiakaan ei voi käyttää? Ja millaisissa kengissä ja vaatteissa he kulkevat jäätymättä, kiinnostaa vaan tietää, niin voisi itsekin kokeilla.
Miten vegaani selviää -30 pakkasessa, kun villasukkiakaan ei voi käyttää? Ja millaisissa kengissä ja vaatteissa he kulkevat jäätymättä, kiinnostaa vaan tietää, niin voisi itsekin kokeilla.
Mella M kirjoitti: Jossain vaiheessa nämä keskustelut alkaa aina kiertämään kehää. Osittain se varmaan johtuu siitä, että ei viitsitä lukea jo aiemmin aiheesta käytyä keskustelua. Tässäkin ketjussa on jo selitetty, että kaikki vegaanit tai kasvissyöjät eivät inhoa itse lihaa tai liharuokien koostumusta ja siksi meillä on paljon lihaa korvaavia ja jäljitteleviä valmisteita. Miksi siitä sitten nousee ne karvat pystyyn? Juuri siksi, kun ei tiedetä mistä mikäkin johtuu, kun ei haluta ottaa selvää vaan tehdään olettamuksia. Kuvitellaan, että jos ihminen ei syö lihaa, niin hänen tulisi automaattisesti pitää lihan makua ja koostumusta jotenkin epämiellyttävänä eikä ymmärretä, että se lihaton valinta todella usein perustuu ihan muihin juttuihin kuin siihen lihan makuun tai koostumukseen. Ne karvat on pystyssä ihan omaa laiskuutta ja siksi, että ladannut itse niin paljon ennakkoluuloja.
M.Z kirjoitti:Todellakin olen huomannut että se lihaton valinta perustuu johonkin ihan muuhun kuin makuun tai koostumukseen.
Meillähän siis on työpaikkaruokalassa aina tarjolla kasvisvaihtoehto (siis usein ovo-lakto, ei vegaaninen) ja pakko on todeta että ne "lihankorvikkeet" vaan eivät maistu lähellekään sille mitä ne yrittävät esittää. Mifu tai tofu tai härkis vaan ei ole koskaan kohdalle osuessaan maistunut lihalle, joten minun näkökulmastani kyseessä on turhaa epäonnistunutta kikkailua teollisen elintarvikkeen kanssa. Toki joidenkin mielestä se on hyvä korvike, joten syököt he sitten.
sipuli, herne ja muut palkokasvit, kaali, paprika, vaaleat viljat, sorbitoli ja xylitoli
Että eipä tuossa oikein jää kasvispuolelta syötävää.
Saisihan sitä vitamiinit purkistakin, mutta mulle ei oikein nekään ole hyvä, varsinkin jos ei ole luonnollista alkuperää ja ymmärtääkseni suurinosa purkkivitamiineista on synteettisiä ja ainoa hyöty niistä on lompakon laihtuminen, ellei niitä ota 2-3krt suositusta enemmän ja sit onkin virtaa kuin isossa pitäjässä.
Aiemmin kaloja on ruokittu kalajauholla ja -öljyllä, mutta ylikalastuksen aiheuttama rehukalojen määrän laskeminen on nostanut näiden raaka-aineiden hintaa huomattavasti. Kustannussyistä kalanrehun sisältämää kalaa on korvattu kasviproteiineilla kuten soijalla sekä kasviöljyillä, useimmiten rypsiöljyllä.
Haluutko tulla kylään kun oon yrittäny pärjätä vuorokautta pitempään veteen keitetyllä kaurapuurolla ja perunoilla?
Jos jätetään ns. FOODMAP ryhmään kuuluvat jo samantien pois ja viljat ruista lukuunottamatta, mitä jää?
Mulla muuten löi totaalisen tyhjää, on ennenkin tässäkohti lyönyt ja se menee just siihen veteen keitetty kaurapuuro ja peruna linjalle. Oikein hifistellessä tietysti jätetään siitä kaurapuurosta suolakin pois ellei sitä nyt satu kaapista löytymään.
Jos siis eläinperäiset olisi pois jätettävä vaihtoehtona.
Oli hedelmä tai vihannes mikä vaan, syön kyllä ja tykkään suurimmasta osasta mitä tosta lähikaupasta löytyy, mutta ne on enemmän mahantäytettä sen hetken kunnes on taas nälkä. Mulla siis saattaa mennä melkein yhdeltä istumalta se 1,5kg pussi mandariineja, tertullinen banaaneja tai 2kg omenaa. Ja silti on nälkä?
Riittävän monet kerrat olen kokeillut jotain uutta ruokaa ja useimmiten sitä on itku silmässä syönyt nälkäänsä kun on pakko syödä edes jotain ja vaikka se olisi mennyt pahasti pieleen en haluaisi heittää roskiinkaan. Se kermakanakastike johon lipsahti jotain desin verran suolaa jäi kyllä aikoinaan syömättä. Kai senkin olisi voinut pelastaa jatkamalla jollain, jos olisi ollut millä jatkaa ja rahaa ostaa se millä jatkaa.
Muuten kiva, mutta lähikaupan ryöstöriistohinnoilla
Ja olishan täällä muitakin kauppoja, mutta halvin on reilu 2km päässä ja se että sinne autottomana lähtisi vain jonkun halvan banaanin perässä on naurettava ajatus.
Valikoima on vielä surkeampi kuin tossa lähimmässä kaupassa varsinkin hevi osaston suhteen. Plus ettei autoilijat ymmärrä väistää jalan liikkujia sen kaupan parkkipaikalla, pari kertaa ollut lähellä piti - tilanne vaikka itsellä on pää pyörinyt niin että on ollut melkein silmät selässäkin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa