Kysy mitä vaan!

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Kysy mitä vaan!

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.12.2023 18:43

Tyttären koira rakastaa tietynkokoisia ja -muotoisia kiviä. Nyt on lunta maassa, mutta se löytää niitä hangen alta. Haisevatko ne jotenkin? Onko niissä jokin houkutteleva maku? Kohta suuri osa meidän kukkapenkkien reunuskivistä on viskelty aidan taakse kasvimaalle, kun ne ovat tuhoksi hampaille. Silikoninen pallo on kiva, mutta kivet ovat näköjään vielä paljon kivempia.
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 24.12.2023 14:26

Latasin (siirsin vanhalta kännykältä) uudelle kännykälle musiikkia (mikä on siis joskus ladattu ihan CD:ltä ensin tietokoneelle ja sitten kännykälle) nyt tajusin ettei tuossa uudessa OnePLus Nordissa ole mitään musiikin toistoon soveltuvaa sovellusta. Eli sellainen pitäisi ladata. Vanhassa Sony kännykässä sentään vielä oli sen oma joku musiikin kuunteluun soveltuva oma systeemi. Nyt pitäs ladata joku. Mutta en missään nimessä ala maksamaan mitään ja vielä vähemmän kuuntelemaan mitään mainoksia siellä välissä kun haluan kuunnella omia biisejä.
Unohdanko koko jutun ja tyydyn vanhaan Sonyyn joka soittaa biisit sen kummempia kyselemättä vai siirrynkö takaisin CD aikaan.
Iidis79

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 25.12.2023 12:41

miten ruokkia lintuja ilman, että tulee rotta/jyrsijäongelma kaupan päälle?

en ole koskaan lintuja ruokkinut, mutta nyt tässä vaan näkee, että kovasti ne haeskelee sapuskaa.
en keksi muuta kuin talipallon kiinnitys kevyeen oksaan, joka taittuisi, jolloin se ei rotan painoa kestäisi ja kuitenkin linnut pääsisi. mutta kun ne rotat tulee anyway sen rasvasen sapuskan perässä, koska nälkä niilläkin. ja ei niitä ruuan jätteitä maasta saa niin hyvin pois etteikö se rotan nenään silti haisisi. vai jätänkö vaan ruokkimatta, kun enhän mä ennenkään ole ruokkinut.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 25.12.2023 12:46

^Mulla on muuten aivan samat ajatukset olleet päässä. Toistaiseksi en ole ruokkinut, kun en todellakaan halua mitään rottaongelmaa tänne. Kiva olisi kuitenkin lintuja ruokkia ja päästä näkemään niitä enemmän ja lähempää.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja msk » 25.12.2023 13:26

Riippuu niin asuinpaikasta.
Meillä ei ole rotan rottaa vaikka ruokitaan lintuja täällä. Jo 14 talvi menossa.
Heittelemme jyviä myös maahan punatulkuille ja keltasirkuille.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 25.12.2023 13:38

Iidis79 kirjoitti:Latasin (siirsin vanhalta kännykältä) uudelle kännykälle musiikkia (mikä on siis joskus ladattu ihan CD:ltä ensin tietokoneelle ja sitten kännykälle) nyt tajusin ettei tuossa uudessa OnePLus Nordissa ole mitään musiikin toistoon soveltuvaa sovellusta. Eli sellainen pitäisi ladata. Vanhassa Sony kännykässä sentään vielä oli sen oma joku musiikin kuunteluun soveltuva oma systeemi. Nyt pitäs ladata joku. Mutta en missään nimessä ala maksamaan mitään ja vielä vähemmän kuuntelemaan mitään mainoksia siellä välissä kun haluan kuunnella omia biisejä.
Unohdanko koko jutun ja tyydyn vanhaan Sonyyn joka soittaa biisit sen kummempia kyselemättä vai siirrynkö takaisin CD aikaan.

Olishan se pitänyt googlettaa ensin. Eli OnePlussalla EI ole mitään omaa oletus soitinta, vaan se on ollut google play ja kun se on lopetettu se on nyt youtube music millä ei voi kuunnella omia puhelimeen tallennettuja biisejä. Hohhoijaa, eipä olis uskonyt. Latasin nyt jonkun musiikkisovelluksen jossa on mainoksia. Ehkä poistan sen ja jatka uskollisen Sonyn käyttöä, koska siinä ei ole mainoksia ja saa kuunnella juuri niitä biisejä mitä on siihen ladannut. Harmi vaan että akku ei ole paras mahdollinen enää.
Onko esim Samsungin puhelimissa joku oletus soitin? Omassa entisessä ei ollut. Kyllä menee huonoksi. Mä haluan kunnon MP3 soittimen.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.12.2023 21:17

Minä kuuntelen cd ja clasetteja vain! Mp3 soitin lakkasi toimimasta jo vuosia sitten.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.12.2023 21:20

Mistä vakuutusyhtiö pieraisee vakuutuskorvauksen saajaksi exaviopuolison josta on erottu jo 11 vuotta sitten? Itse eivät osanneet selittää. Vakuutusyhtiökin on vaihtunut jo 7v sitten.
Vieras

ViestiKirjoittaja Dacrest » 26.12.2023 07:25

Iidis79 kirjoitti:Latasin (siirsin vanhalta kännykältä) uudelle kännykälle musiikkia (mikä on siis joskus ladattu ihan CD:ltä ensin tietokoneelle ja sitten kännykälle) nyt tajusin ettei tuossa uudessa OnePLus Nordissa ole mitään musiikin toistoon soveltuvaa sovellusta. Eli sellainen pitäisi ladata. Vanhassa Sony kännykässä sentään vielä oli sen oma joku musiikin kuunteluun soveltuva oma systeemi. Nyt pitäs ladata joku. Mutta en missään nimessä ala maksamaan mitään ja vielä vähemmän kuuntelemaan mitään mainoksia siellä välissä kun haluan kuunnella omia biisejä.

Lataa kännykkään Brave-selain. Kun kuuntelet YouTubea sen kautta, Brave blokkaa mainokset.
Lisäksi YouTuben ja podcastien kuuntelu onnistuu, vaikka näyttö ei ole päällä.
Viimeksi muokannut Dacrest päivämäärä 26.12.2023 16:26, muokattu yhteensä 1 kerran
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Mea » 26.12.2023 10:53

Haluaisin että työtuolini olisi ainakin 10 cm korkeampi kuin se on. Mielellään enemmänkin. Mistä saisi sellaisen tarpeeksi kovan tuolinpäällisen, ettei siihen uppoa, mutta tarpeeksi pehmeän että pystyy istumaan? Ja sen verran paksun ettei niitä tarvisi kuin pari korkeintaan.
Mea

ViestiKirjoittaja aunet » 26.12.2023 11:15

Onko sulla vanhaa superlonipatjaa? Osa niistä on suht kovia. Siitä voi leikata sopivan palan ja pistää tyynynpäällisen päälle niin ei tarvi ommella mitään. Ite tein aikoinaan semmosen kun lainassa oli hetken isäpuoleni pikkuinen henkiöauto. Siinä kuskin penkki oli niin vajunut että lattialta olisi pitänyt ohjata! Istuin edelleen tallessa, toimii pihalla perspehmusteena.
aunet

ViestiKirjoittaja Fran » 26.12.2023 11:33

Mea kirjoitti:Haluaisin että työtuolini olisi ainakin 10 cm korkeampi kuin se on. Mielellään enemmänkin. Mistä saisi sellaisen tarpeeksi kovan tuolinpäällisen, ettei siihen uppoa, mutta tarpeeksi pehmeän että pystyy istumaan? Ja sen verran paksun ettei niitä tarvisi kuin pari korkeintaan.
Etkös sä asu Turun seudulla? Raisiossa Puuilon "takana" on Muovikum, josta taatusti löytyy ratkaisu.
Fran

ViestiKirjoittaja Mea » 26.12.2023 11:39

^^ Ei oikein löydy, en nuku superlonpatjalla eikä ole muuhunkaan tullut ostettua.

^ No jopas, tuolta löytyykin vaikka mitä! Puuilossa olen käynyt miljoona kertaa koska sieltä vuokrataan peräkärryä. Mutta en ole huomannut tuollaista kauppaa ollenkaan. Kiitos!
Mea

ViestiKirjoittaja Fran » 26.12.2023 11:50

Se on aika piilossa vaikka näkyykin oharille. Mä oon hakenut sieltä pari kertaa mittojen mukaan leikatun patjan ja palvelu on ollut ensiluokkaista.

Sä voit vaikka piirtää istuimen ääriviivat pahville tai paperille ja hakea sen avulla oikean muotoisen palan.
Fran

ViestiKirjoittaja aunet » 26.12.2023 12:56

Niin ja tuollaisesta liikkeestä mitä Fran mainitsi (mm. Etra, Etola) saa valita myös paksuuden, on ihan muutamista milleistä yli kymmensenttisiin. Mea voi pyytää vaikka sydämenmuotoisen istuimen, vähä niinku persuusta mukaillen!
aunet

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.12.2023 14:43

Instan on lkanit tulla ”viestiketjut” mainoksia? Vai mikä tuo juttu oikein on. Näkyy osa jonkun viestiä ja kun siitä klikkaa niin tulee ilmoitus että lataa viestiketjut sovellus. Nissä mainoksissa ei ole ruksia eli niitä ei saa pois. Onko tämä joku instan oma juttu?
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 26.12.2023 21:59

Dacrest kirjoitti:

Lataa kännykkään Brave-selain. Kun kuuntelet YouTubea sen kautta, Brave blokkaa mainokset.
Lisäksi YouTuben ja podcastien kuuntelu onnistuu, vaikka näyttö ei ole päällä.

En halua youtubemusiikkia enkä spotifytä, vaan haluan kuunnella omia biisejä mitä on musiikki kansiossa. En ala maksamaan tai kuuntelemaan /katsomaan mainoksia jos haluan kuunnella niitä biisejä mitä olen CD:ltä ladannut joskus.
Ei olis uskonut että ongelmaksi muodostuu se ettei kännykässä ole omaa ilmaista musiikki soitinta kun sellainen oli vielä vanhassa Sony kännykässä. Sampassa ei tainut olla, mut en mä sillä musaa kuunnellutkaan.
Minä kuuntelen cd ja clasetteja vain! Mp3 soitin lakkasi toimimasta jo vuosia sitten.

Siinähän se ongelma on että munkin mp3 soitin "kuoli". Sellanen ikivanha on olemassa mihin saa noin 4-5 perus albumia mahtumaan, eli about 30 biisiä.
Viimeksi muokannut Iidis79 päivämäärä 26.12.2023 22:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 26.12.2023 22:01

Vieras kirjoitti:Instan on lkanit tulla ”viestiketjut” mainoksia? Vai mikä tuo juttu oikein on. Näkyy osa jonkun viestiä ja kun siitä klikkaa niin tulee ilmoitus että lataa viestiketjut sovellus. Nissä mainoksissa ei ole ruksia eli niitä ei saa pois. Onko tämä joku instan oma juttu?

Mä olen ihmetellyt samaa. Ärsyttää. Sitten jos katsoo jonkun mainitun viestin jutun sen omasta insta tililtä niin sitä ei välttämättä löydy.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Mea » 28.12.2023 09:01

Fran kirjoitti:Se on aika piilossa vaikka näkyykin oharille. Mä oon hakenut sieltä pari kertaa mittojen mukaan leikatun patjan ja palvelu on ollut ensiluokkaista.

Täytyy kyllä kehua, sain tarvittavan palan ja loistopalvelu ja nopea. Saisivat jotenkin mainostaa itseään, en olisi ikinä tiennyt tuollaisesta. (Nolasin kyllä itseni kun kysyin että maksaako 50x50cm pala puolet m2-hinnasta. :mrgreen: )
Mea

ViestiKirjoittaja Mella M » 28.12.2023 10:12

Vieras kirjoitti:Instan on lkanit tulla ”viestiketjut” mainoksia? Vai mikä tuo juttu oikein on. Näkyy osa jonkun viestiä ja kun siitä klikkaa niin tulee ilmoitus että lataa viestiketjut sovellus. Nissä mainoksissa ei ole ruksia eli niitä ei saa pois. Onko tämä joku instan oma juttu?

Tämä on sovellus Threadsin mainos. Olen itse ladannut tuon. Se on vähän saman tyyppinen kuin Twitter, tosin ainakin toistaiseksi sisältö tuntuu olevan hyvin kevyttä. Eli tuonne voi kuka tahansa kirjoittaa, ajatuksia ja ne näkyy "kaikille".
Mella M

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 30.12.2023 11:06

Windowsin sisäänkirjautumis pin koodi läppärillä (win11), olisin vaihtanut pin koodin, mutta sellaista kohtaa ei löytynyt ohjeillakaan sieltä missä sen pitäisi olla.
Jos haluat vaihtaa salasanan tai PIN-koodin, siirry aloitusvalikkoon >Asetukset > Tilit > Kirjautumisasetukset.
Valitse ensin PIN-koodi (Windows Hello) ja sen jälkeen Vaihda PIN-koodi.
Valitse Salasana ja valitse sitten Muuta.

Siinä näkyy vain "aiheesen liittyviä linkkejä" mitkä vie nettisivulle, ei apua
Iidis79

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.12.2023 13:00

Mella M kirjoitti:

Tämä on sovellus Threadsin mainos. Olen itse ladannut tuon. Se on vähän saman tyyppinen kuin Twitter, tosin ainakin toistaiseksi sisältö tuntuu olevan hyvin kevyttä. Eli tuonne voi kuka tahansa kirjoittaa, ajatuksia ja ne näkyy "kaikille".

Okei, kiitoksia! Onko tämä siis instan oma sovellus kun tuota mainosta ei saa ruksista pois?
Toinen kysymys vielä liittyen instaan. Onko ig lyhentänyt kerralla näkyvää videon mittaa? Kun ihan vain selailee menemän, niin videot jää kesken, tulee vain teksti katso uudelleen. Miksi pitäisi erikseen klikata? Eikö pointin pitäisi olla että voi selailla ilman klikkailuja kenenkään sivuille?
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 30.12.2023 13:24

Joo, tuo sovellus kuuluu samaan Metaan, mitä Ig ja Facebook on nykyään, ehkä siksi sitä saa pois.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.12.2023 12:37

Miten tämä siis tehdään?
”Voiko fasettilukon avata itse?
Joskus fasettilukon voi saada avattua itse, joskus se on siihen liian tiukka, Pulkkinen sanoo. Esimerkiksi rintarangan lukko voi aueta näin:

Nosta kädet eteen
Laita kyynärpäät yhteen
Nosta olkapäitä nopeasti ylös”
Eli miten kädet ovat?

https://www.itsehoitoapteekki.fi/kipu-s ... -ja-hoito/
Vieras

ViestiKirjoittaja Luftis » 01.01.2024 08:17

Vieras kirjoitti:Miten tämä siis tehdään?
”Voiko fasettilukon avata itse?
Joskus fasettilukon voi saada avattua itse, joskus se on siihen liian tiukka, Pulkkinen sanoo. Esimerkiksi rintarangan lukko voi aueta näin:

Nosta kädet eteen
Laita kyynärpäät yhteen
Nosta olkapäitä nopeasti ylös”
Eli miten kädet ovat?

https://www.itsehoitoapteekki.fi/kipu-s ... -ja-hoito/

Rauhallinen, hidas venyttely voisi olla suositeltava ennenkuin tuota lähtee tekemään, saa lihaksista pois ylimääräistä kireyttä.

Mä ymmärtäisin ton niin, että kädet kämmenpuoli alas eteen ja selkä/käsivarret muodostaa hartioista 90 asteen kulman, sitten kääntää kämmenet vastakkain niin että kyynärpäät koskettaa toisiaan tehden olka/kyynär 90 asteen kulman sormenpäät kattoa kohti ja semmonen nopean napakka olankohautus.
Se kai kuuluu asiaan että kyynärpäät "heittää" sivuille joten ei kannata kokeilla jos joku elävä on kyljessä kiinni, voi kyynärpäällä kolauttaa kipeästi.

En kyl ihan varma teinkö tuon oikein, mutta itse tuota eilen kokeillessa napsahti rintarangasta jokin ja myöhemmin naksahti ihan vain päätä kääntäessä varmaan vuoden kiusannut nikama kohdilleen niskassa. Mä olen tosin kärsinyt hypermobiliteetista koko ikäni ja joutunut opettelemaan eri nikamien naksauttelun paikoilleen.
Hymyile, voit pilata sillä jonkun toisenkin päivän!
Luftis

ViestiKirjoittaja Umac » 01.01.2024 09:32

Mella M kirjoitti:

Minäkin olen tuota ihmetellyt, nyt siellä vilahtaa jo tuttuja IG-nimimerkkejäkin. Eli ans katsoa viitsinkö ladata itselleni.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 01.01.2024 11:10

Latasin tuon IG:n viestiketjut. Petyin. Niissä mainoksissa oli pitkälti suomalaisia juttuja, mutta lataamisen jälkeen vaan jotain jenkki juttuja jostain abortista tai pressan vaaleista.
Eli poistoon meni. En tiiä sitten mitä siinä pitäis seurata että näkis mielellään vain suomalaisia juttuja.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Mella M » 01.01.2024 14:52

Iidis79 kirjoitti:Latasin tuon IG:n viestiketjut. Petyin. Niissä mainoksissa oli pitkälti suomalaisia juttuja, mutta lataamisen jälkeen vaan jotain jenkki juttuja jostain abortista tai pressan vaaleista.
Eli poistoon meni. En tiiä sitten mitä siinä pitäis seurata että näkis mielellään vain suomalaisia juttuja.

Mulla tulee kyllä 95 prossasesti suomalaista sisältöä, jos siis luen ja tykkäilen niistä. Pistän estoon kaikki, jotka floodaa jotain abortti tms asiaa. Nämähän perustuu algoritmeihin ja se vaatii ehkä sen, että sitä jaksaa hetken selata, tykätä niistä joista tykkää, jolloin se alkaa tarjota enemmän sitä mistä itse pitää. Itse en seuraa yhtään ketään, ainakaan vielä. Mielummin mä tätä tykkään selata kuin instaa. Tykkään enemmän sanoista kuin kuvista.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mea » 02.01.2024 04:16

Jos ei ole instagram-tunnuksia niin miten kuvat näkyvät tietokoneella? Jos ihan vaan klikkaa linkistä https://www.instagram.com/minin_insta/ . Minulla se koko ajan kysyy että etkö ole tämä käyttäjä. Mutta jos ei ole tunnuksia? Pystyykö kuvia klikkaamaan isommiksi vai onko tarjolla vain sellainen näkymä jossa on rivissä pieniä kuvia?
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 02.01.2024 04:21

Riippuu varmaan tilinkin säädöistä, esim. minulla ^ tuo ei näy ollenkaan nyt. Osassa taas, esim. IS/IL juttuihin liitetyistä kuvista näkyy normisti. VPN blokkaa myös osan.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät