Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Ninni kirjoitti:Onko tuo luolametsästys yleensäkään tarpeen?
Mietin, että tietääkö joku onko sillä siis ihan joku oikea tarve tässä maailmassa? Onko joku eläin, minkä kantaa ei voi muilla keinoin harventaa?
Eikö luoliinmeno voisi olla hyödyllistä esim. rauniokoirille tai jos etsitään jotain kadonnutta tai tavaroita?
Tästä asiasta en mitään tiedä ja siksi kysyn, ja mietin että jos noilla koirilla on tietty vietti. Pystyykö sen kanavoimaan johonkin muuhun, niin että koira saa edelleen toteuttaa vaistoaan mutta ilman sitä kettua?
Mä olen ihan sen kannalla, että kielletään kaikki (eläinrääkkäys) mutta varmaan vastustusta nousee kun koiria on pilvin pimein, ja niiden harrastajille se on perinnettä.
*kiranas* kirjoitti:kettuja voi metsästää ilman koiraa ja supeja voi metsästää isommallakin koiralla.
rauniokoiran toimintaympäristö on erilainen, ainakin suomessa ja sitä varten on raunioratoja. ihminen harvemmin pystyy tunkeutumaan sinne supin/ketun koloon ja siksi koiran käyttöä niissä perustellaan, että saadaan se eläin sieltä nopeemmin aseen eteen.
sitten taas kun miettii, niin suurinosa koirista makaa sohvalla, eikä ole perinteisessä käyttötarkoituksessa ja niitten pää kestää sitä (no ei kaikkien). metsästäjiä tai muutoin koiraharrastajia on kourallinen (no ehkä vähän enemmän) suomen koko koirapopulaatiosta, jolloin loput "makaa kotona" tai toimii vain ihmisen seuralaisena, kuten moni niin haluaa.
mun puolesta luolakokeet olisi voinut lopettaa kokonaan.
msk kirjoitti:Olisiko se kettu kuitenkin sitten jossain häkissä että siltä saadaan virtsaa/karvaa?
Umac kirjoitti:msk kirjoitti:Olisiko se kettu kuitenkin sitten jossain häkissä että siltä saadaan virtsaa/karvaa?
Mietin, että ns. kunnon tarhoista, ei häkkieläimiltä. Pakkasta hyödyntäen.
msk kirjoitti:Olen nähnyt kerran luolasta tulleen terrierin (joku russelityyppinen) jonka naama oli revitty aivan riekaleiksi. Ihoa roikkui irti ja valkoinen naama oli aivan veren peitossa joka puolelta.
En ihan ymmärrä miten joku voi altistaa tahallaan koiransa tuollaiselle, niistä supeista ja mäyristä puhumattakaan.
Jotenkin sairasta.
Pitää olla ihan tietyntyyppinen ihmisluonne joka pitää tuollaista touhua mitenkään ok:na.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa