Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 26.09.2023 20:42

Täytyykin katsoa sillä silmällä. Niin vähän katson telkkua tai uutisia, että olisin vertaillut eri kanavien uutisantia. Saatika ankkurien kledjuja.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Ninni » 26.09.2023 20:45

Iidis79 kirjoitti:^^
Hyvin pohdittu.
Kiitos :)
Ninni

ViestiKirjoittaja Mella M » 26.09.2023 22:05

Ninni kirjoitti:Riippuu varmaan kuka sen näkee keikistelynä, ja kuka normaalina.
Ihminenhän on "laumaeläin" ja elää yhteisössä. Minun yhteisössäni, jonka olen siis rakentanut kuvitteellisesti lähinnä päässäni ja yhdistän myös tosielämän tuttavuuksiin, arvostetaan enemmän käytännön selviytymistä villissä luonnossa, ja jos yhteisööni liittyy jäsen joka "keikistelee" korkkareissa, herää heti epäilys pystyisikö hän kantamaan korteaan kekoon tässä selviytymiskamppailussa villiä luontoa vastaan. Hän ei pystyisi kävelemään lauman mukana vaan häntä pitäisi kantaa pitkillä vaelluksilla.
Normaalina korkkaripukeutumista pitävä ehkä elää yhteisössä, jossa selviytymistä edistää nimenomaan korkkarit, koska ne viestivät että olen yksilö jonka ei tarvitse työskennellä ruumiillisesti enää ja minulla on valtaa. Ollaan saavutettu taso, jossa luonnossa selviäminen ei ole enää tapetilla. Tai, viehättävyyden korostaminen on myös varmaan vaistomaista. Pitää olla aina kotonaan ja sulautunut ympäristöön missä elää. ;Mulla olisi telkkarissa epämukava olo näissä rynttyissä, missä istun tällä hetkellä.
Toisaalta kun lähden tästä roskia viemään, sulaudun ympäristööni ja kukaan vastaantulija ei ole paremmin tai huonommin pukeutunut. Kilpailu parittelukumppanin huomiosta ei ole myöskään akuuttia.

Jaahas, tervetuloa 1930 -luvulle :D

Ja ei, mä en pidä korkkareita eikä suurin osa mun "yhteisöstäkään", mutta pidän niitä silti aivan normaalina pukeutumisena enkä minään keikistelynä.
Mella M

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 27.09.2023 04:37

keikistelykorkkarit, missäs gileadissa nyt taas oltiinkaan tänä herran 2023 vuonna.
se osaako korkkarien pitäjä tekemään tulta tai selviytymään luonnon villissä taistelussa, mehän ei tiedetä. oikeassa elämässä tiedän paljon niitä ihmisiä, jotka eivät osaa hoitaa asioita ajallaan, joten veikkaisin heidän karsiutuvan luonnossa ensimmäisten joukossa. tuurilla voi selviytyä jostain onnettomuudesta (esim. hirvikolari) jos onkin kriittistä sekunninsadasosaa myöhemmin liikkeellä.

mua ei häiritse ihmisten pukeutuminen, jokainen saa olla millasissa kuteissa haluaa. enkä ole minkään kanavan pukeutujiin kiinnittänyt huomiota. haastattelutyyli jollain toimittajalla kerran häiritsi, kun kommentit oli tyyliä "aivan!" "niin", joten vuorovaikutus toiseen oli etäisen oloinen, enkä jaksanut sitä kuunnella vaikka vieras olikin kiinnostava.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Ninni » 27.09.2023 07:02

Keskustelufoorumilla on se anti, että pääsee näkemään rivi riviltä mikä menee huti toisilta.
Tosin en ymmärrä oliko nuo kaks edellistä kommenttia huumoria? :D
Mutta ei se haittaa. Joku voi ehkä suomentaa, kun minulla menee huti.
Olen ennenkin huomannut eron että toiset ajattelee kaiken ihmisen toiminnan olevan kulttuurillista, ja vaihtelevan esim. vuosikymmenien mukaan. Ihan ymmärrettävä näkökulma, tai jotenkin hahmotan mistä se ajattelu kumpuaa.
Toiset ovat taipuvaisempia menemään pidemmälle evoluutioon kun etsii vastauksia tai selityksiä eri ilmiöille, koska ihmisen aivothan eivät ole 1930-luvun, tai edes luolamiesaikojen jälkeen, sanottavasti muuttuneet. Mitä nyt tulee pikana se itsekeitetty keskittymishäiriö laitteilla olosta, en muista mikä sen nimi oli.
Ninni

ViestiKirjoittaja Ninni » 27.09.2023 07:27

Niin, ja lisään vielä että monissa asioissa se vastaus on varmaan yhdistelmä molempia.
Ninni

ViestiKirjoittaja smörgen » 27.09.2023 07:47

Erilaisissa työpaikoissa on erilainen työ- ja pukeutumiskulttuuri. Telkkariin varmaan osittain myös stailataan asut muiden kuin henkilön itsensä toimesta. Se ei kerro mitään siitä, millaiset "selviytymistaidot" henkilöllä on vapaa-ajalla.
En ole kiinnittänyt huomiota toimittajien korkkareihin tai pukeutumiseen.

Näistä keikistelykommenteista tulee ensimmäisenä mieleen sisäistetty naisviha.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Ninni » 27.09.2023 08:01

Eli nyt joku luulee, että tässä ollaan oikeasti lähdössä retkelle selviytymään. Onneksi selviytyjissä on telkkariväkeä, pääsee näkemään kuka siellä pärjää :D Jos tällaista väärinkäsityksen tasoa on oikeastikin olemassa, opimme ainakin että täytyy varoa sanojaan muualla kuin keskustelufoorumilla. Aina oppii uutta.

Ps. Jos jatkaisin tuota samaa, niin voisin kysyä että miten joku voi vihata naisia, vaikka on nainen? Ja mitä on sisäistetty? Mistä tiedän onko mun sisällä joku naisviha? Pitääkö soittaa lääkäri. TIetäisin kai kyllä jos olisin sisäistänyt jotakin.
Ninni

ViestiKirjoittaja Umac » 27.09.2023 08:19

Anniina Valtaonen sai huutia lenkkareistaan:
--- Lopulta näyttelijä Jaana Saarinen laittoi pisteen Valtosen pukeutumissäännöille pidettyään esiintymiskoulutusta nuorelle meteorologille. Tästä eteenpäin hänet on nähty televisiossa omana itsenään: vaatteissa, joissa hän kokee olonsa mukavaksi.---
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 3999f14d22

Minulla ei ole mitään mielipidettä korkkareista, jakkupuvuista ja meikeistä, kunhan minun ei tarvitse itse niihin pukeutua!
Ennen tätä ketjua, ja Anniinaan kohdistuvaa mielipidettä, en muista koska miettineeni miten he siellä tv:ssä pukeutuvat?
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 27.09.2023 08:21

Ninni kirjoitti:Eli nyt joku luulee, että tässä ollaan oikeasti lähdössä retkelle selviytymään. Onneksi selviytyjissä on telkkariväkeä, pääsee näkemään kuka siellä pärjää :D Jos tällaista väärinkäsityksen tasoa on oikeastikin olemassa, opimme ainakin että täytyy varoa sanojaan muualla kuin keskustelufoorumilla. Aina oppii uutta.

Ps. Jos jatkaisin tuota samaa, niin voisin kysyä että miten joku voi vihata naisia, vaikka on nainen? Ja mitä on sisäistetty? Mistä tiedän onko mun sisällä joku naisviha? Pitääkö soittaa lääkäri. TIetäisin kai kyllä jos olisin sisäistänyt jotakin.

selviytyimismentaliteetin laitoit alulle edellisellä sivulla. eihän tässä, mä lähden nyt selviytymään ruuanlaitosta ennen töihin menoa.

Ninni kirjoitti:Riippuu varmaan kuka sen näkee keikistelynä, ja kuka normaalina.
Ihminenhän on "laumaeläin" ja elää yhteisössä. Minun yhteisössäni, jonka olen siis rakentanut kuvitteellisesti lähinnä päässäni ja yhdistän myös tosielämän tuttavuuksiin, arvostetaan enemmän käytännön selviytymistä villissä luonnossa, ja jos yhteisööni liittyy jäsen joka "keikistelee" korkkareissa, herää heti epäilys pystyisikö hän kantamaan korteaan kekoon tässä selviytymiskamppailussa villiä luontoa vastaan. Hän ei pystyisi kävelemään lauman mukana vaan häntä pitäisi kantaa pitkillä vaelluksilla.
Normaalina korkkaripukeutumista pitävä ehkä elää yhteisössä, jossa selviytymistä edistää nimenomaan korkkarit, koska ne viestivät että olen yksilö jonka ei tarvitse työskennellä ruumiillisesti enää ja minulla on valtaa. Ollaan saavutettu taso, jossa luonnossa selviäminen ei ole enää tapetilla. Tai, viehättävyyden korostaminen on myös varmaan vaistomaista. Pitää olla aina kotonaan ja sulautunut ympäristöön missä elää. ;Mulla olisi telkkarissa epämukava olo näissä rynttyissä, missä istun tällä hetkellä.
Toisaalta kun lähden tästä roskia viemään, sulaudun ympäristööni ja kukaan vastaantulija ei ole paremmin tai huonommin pukeutunut. Kilpailu parittelukumppanin huomiosta ei ole myöskään akuuttia.

Umac kirjoitti:Ennen tätä ketjua, ja Anniinaan kohdistuvaa mielipidettä, en muista koska miettineeni miten he siellä tv:ssä pukeutuvat?

kuin myös.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 27.09.2023 08:43

Heh, samoilla linjoilla kuin Umac. Ylipäätään kiinnitän huomiota ihmisten vaatteisiin lähinnä vain jos ne on jotenkin täysin tilanteeseen sopimattomat tai epäkäytännölliset (tyyliin ne korkkarit ja hamoset päällä navettatöihin tullessa tai navettavaatteet linnanjuhlissa tai shortsit pakkaskelillä tms) tai erityisen kivan näköiset tai jotain todella erikoista (tyyliin Maria Veitola tai jotkut villit muotiluomukset). Pääosin ihmiset saa kyllä mun puolestani pukeutua ihan just niin kuin tykkäävät ja missä tyylissä itse viihtyvät vaikka itse jotain en päälleni laittaisikaan.
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.09.2023 08:46

Työ ja pukeutumiskulttuurin ei pitäisi, tai oikeastaan ei saa koskaan olla syrjivä, tai pakottaa osa työntekijöistä esim. juuri nyt kenkiin joita osan ei tarvitse käyttää, tai itse asiassa eivät jopa saa käyttää.
Vieras

ViestiKirjoittaja smörgen » 27.09.2023 08:55

Ninni kirjoitti:Ps. Jos jatkaisin tuota samaa, niin voisin kysyä että miten joku voi vihata naisia, vaikka on nainen? Ja mitä on sisäistetty? Mistä tiedän onko mun sisällä joku naisviha? Pitääkö soittaa lääkäri. TIetäisin kai kyllä jos olisin sisäistänyt jotakin.

Jos termi "sisäistetty naisviha" ei ole tuttu, kannattaa hyödyntää googlen palveluja.
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Mella M » 27.09.2023 09:05

Ninni kirjoitti:Eli nyt joku luulee, että tässä ollaan oikeasti lähdössä retkelle selviytymään. Onneksi selviytyjissä on telkkariväkeä, pääsee näkemään kuka siellä pärjää :D Jos tällaista väärinkäsityksen tasoa on oikeastikin olemassa, opimme ainakin että täytyy varoa sanojaan muualla kuin keskustelufoorumilla. Aina oppii uutta.

Jos ei tarkoita retkellä selviytymistä, niin ehkä ei sitten kannata sanoa niin. Ja naisvihaa voi todellakin kokea, myös naiset eikä se edes ole kovin harvinaista.

Ja sit vielä yhtenä kommenttina, jolla ei nyt suuremmassa mittakaavassa ole mitään merkitystä, mutta jos kerran pitää mittarina jotain tv sarjoja, niin kannattaa katsoa vaikka erikoisjoukot. Tosin ehkä nyt pitäis ilman sitäkin ymmärtää, että selviytyminen elämässä, henkisesti ja fyysisesti, retkeilytaidot, remonttitaidor, ompelutaidot yms. eivät ole sukupuolesta kiinni tai siitä, että käyttääkö korkokenkiä.

Absurdein keskustelu taas pitkästä aikaa.
Mella M

ViestiKirjoittaja aunet » 27.09.2023 09:13

Tuo naisvihajuttu on ihan paras aamun piristys höpötys!

Mutta miksi silloin tällöin iskee himo syödä maksalaatikkoa? Että ihan asioikseen on lähdettävä ostamaan. Mokoma eväs, söiskö joku jos se olis vaikka munuaislaatikkoo? Joillakin on makeanhimo, mulla suolasen.
aunet

ViestiKirjoittaja Mea » 27.09.2023 10:30

Kommentoinpa lämpimikseni jotain tähän. Uutiset luen netistä joten en tiedä miten pukeutuvat siellä. Mutta itse käytän töissä kauluspaitoja tai vastaavia (lyhythihaisia, koska minulla on aina kuuma) ja siistiä hametta sekä matalia korkkareita (koska en osaa kävellä korkeilla, antaisin paljon että osaisin). Kokisin oloni todella oudoksi jos tulisin töihin missälie verkkareissa. Tätä ei varmaan saisi sanoa, mutta meillä oli juuri palaveri, jossa oli nuorehko nainen sellaisissa vaaatteissa, että, no, ei näyttänyt kovin hyvälle. Tietenkään meillä ei ole mitään dresscodea ja jokainen saa pukeutua aivan kuten haluaa, en sillä. Mutta väkisinkin se kiinnitti huomioni, en voinut sille mitään. Lähes kaikki töissä ovat miehiä ja heistä en osaa yhtään sanoa miten pukeutuvat, koska siihen en kiinnitä huomiota. Tavallaan se ei kosketa minua millään lailla. Naista katsoin ehkä _itseäni_ opettavalla silmällä, että apua, älä tee noin.

En tiedä selviytyisinkö luonnossa, mutta työkalut pysyvät kädessä ja ison autoni kanssa päihitän ainakin oman miehen 6-0 kun kyse on sen parkkeeraamisesta tai ajamisesta hankalaan paikkaan. Koodarina en ole koskaan kohdannut vähättelyä blondatun tukan tai meikkien takia. Jos siellä luonnossa pitäisi kutoa tai käyttää ompelukonetta niin sitten menisi kyllä sormi suuhun. Ei ole juttuni ollenkaan.
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 27.09.2023 12:41

Meillä pukeudutaan töissä työasujen lisäksi
-farkkuihin, leggareihin, mekkoihin, kesämekkoihin, capreihin jne.
-t-paitoja, villatakkeja, huiveja, takkeja, tunikoita
-sisäkenkiä
-villasukkia, tukisukkia, sukattomuutta

Siinäpä niitä on.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja kuvatus » 27.09.2023 14:12

Työpaikoilla, joissa esiinnytään julkisesti tai edustetaan, on tietenkin oltava asiallisesti pukeutuneena ja edustavana, mitä se sitten tarkoittaakin (uutistenlukijat vs. Masked Singer -tuomaristo).

Onneksi meillä töissä ei ole mitään pukukoodia, kun ei käy muita ulkopuolisia kuin kuljetusliikkeiden kuskit. Yleensä suosin Nanson paitoja, hameita ja housuja (lupa pukeutua päivälläkin "pyjamaan") ja paljasjalkakenkiä. En haluaisi työpaikkaan, jossa pitäisi tehdä jaloille väkivaltaa.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja smörgen » 27.09.2023 14:32

Mun mielestä on ihanaa, että nykyään pukukoodit työpaikoilla on paljon rennompia kuin ennen. No, varmaan pankkialalla esim. on edelleen tiukemmat, mutta noin yleensä.
Mea tuossa heitti esimerkin omasta pukeutumisestaan koodarina - meillä taitaa olla rennompi meininki, ollaan myös ohjelmistotalo. Koodarit pukeutuu yleensä farkkuihin ja huppariin tai missä vaatteissa nyt on mukava olla. Itse (en ole koodaaja vaan tuotepäällikkö) olin eilen toimistolla ja mulla oli päällä farkut, tennarit, tunikamallinen pusero ja neuletakki. Asiakastapaamisiin laitan kyllä yleensä vähän siistimpää päälle, mutta en käytä hameita, jakkupukuja tai korkokenkiä koskaan. Käytän myös asiakkaissa käydessä pitkähihaisia, jotta tatuoinnit ei näy (molemmat käsivarret on täynnä).
Näin meidän toimarin eilen ja hänellä oli farkut, tennarit, kauluspaita ja sen päällä neule. Ei tarvitse toimarinkaan enää nykyään vetää pukua päälle ja kravattia kaulaan, ainakaan meillä :mrgreen:
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Mea » 27.09.2023 15:13

Koodari on omassa tapauksessani vähän oikaisu, olen muutakin mitä en jaksa selittää. :D

Yksi tähän liittymätön ihmettely. Yritän saada kotiin sähkömiestä tekemään pari pientä juttua. Alkaa näyttää siltä että kouluttaudun itse nopeammin sähkömieheksi kuin saan sellaisen paikalle! Useimmat eivät viitsi edes vastata, ja jos joku viitsii niin sanoo ettei ota tälle vuodelle enää mitään. Ja kotisivuilla mainostetaan kuinka "teemme kaikki pienetkin kotitalouksien sähkötyöt, vaihdamme vaikka lampun". My ass, taidan hakkeroida niiden sivut ja vaihtaa tekstiksi "meitä ei voisi vähempää kiinnostaa pienemmät työt kuin koko kerrostalon sähköistäminen eli älä suotta vaivaa meitä".
Mea

ViestiKirjoittaja piku » 27.09.2023 17:04

Osaan (osasin ennen polvivammaa) kävellä korkkareilla, mutten koskaan nauttinut siitä. Mutta tarvittaessa olisin juossut paljain jaloin ja käyttänyt korkokengän korkoa siihen selviytymiseen. :D

Titaanijäärä kirjoitti:Heh, samoilla linjoilla kuin Umac. Ylipäätään kiinnitän huomiota ihmisten vaatteisiin lähinnä vain jos ne on jotenkin täysin tilanteeseen sopimattomat tai epäkäytännölliset (tyyliin ne korkkarit ja hamoset päällä navettatöihin tullessa tai navettavaatteet linnanjuhlissa tai shortsit pakkaskelillä tms) tai erityisen kivan näköiset tai jotain todella erikoista (tyyliin Maria Veitola tai jotkut villit muotiluomukset). Pääosin ihmiset saa kyllä mun puolestani pukeutua ihan just niin kuin tykkäävät ja missä tyylissä itse viihtyvät vaikka itse jotain en päälleni laittaisikaan.

Näin juuri. Vaaditaan aika paljon että kiinnitän huomioni.
piku

ViestiKirjoittaja Mea » 27.09.2023 17:39

^ Jostain syystä mummoilla tuntuu olevan tarve huomautella. Vai sattuuko tätä vain minulle. Nimittäin ei ole yksi eikä kaksi mummoa, jotka ovat sanoneet että eikö sinun ole KYLMÄ!! No juu, ei ole. Jos olisi niin ehkä tajuaisin laittaa lisää vaatetta? Kuljen kyllä kevyissä vaatteissa ja pöyristelen ihan keskenäni kun muilla ihmisillä on talvitakit ja minulla kesämekko, mutta ei tulisi mieleenkään sanoa siitä kenellekään.
Mea

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.09.2023 18:15

Kyllä nuorempana vanhempi väki koki asiakseen huomautella pukeutumisessa milloin mistäkin.
Vieläkin kuuluu kummia välillä kuten nyt esimerkiksi tänään kun menin töihin ilman takkia.
Hulluin keskustelu on kuitenkin käyty jollain keskustelupalstalla, jossa olin epäkunnioittava kun en meikkaa juhliin, väkerrä tukkaa hienoille kampauksille enkä koskaan ikinä milloinkaan käytä korkokenkiä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 27.09.2023 20:50

Umac kirjoitti:Anniina Valtaonen sai huutia lenkkareistaan:
--- Lopulta näyttelijä Jaana Saarinen laittoi pisteen Valtosen pukeutumissäännöille pidettyään esiintymiskoulutusta nuorelle meteorologille. Tästä eteenpäin hänet on nähty televisiossa omana itsenään: vaatteissa, joissa hän kokee olonsa mukavaksi.---

I love Anniina Valtonen :D Siis olin todella innoissani kun ekan kerran näin hänet TV:ssä, vihdoinkin nuori nainen omanlaisessa asussa, ja omassa tyylissään.

Toinen josta olen pitkään tykännyt on Jenni Pääskysaari. Ei liian laitettu, nätti sellaisenaan.

Mielestäni ei ole naisvihaa, jos arvostelee jotain pukeutumistyyliä.

Maria Veitolan räväkkä tyyli sopii Masked singeriin ja on jo jotenkin hänen tavaramerkkinsä.
Iidis79

ViestiKirjoittaja TlGER » 27.09.2023 20:50

Mea kirjoitti:^ Jostain syystä mummoilla tuntuu olevan tarve huomautella. Vai sattuuko tätä vain minulle. Nimittäin ei ole yksi eikä kaksi mummoa, jotka ovat sanoneet että eikö sinun ole KYLMÄ!! No juu, ei ole. Jos olisi niin ehkä tajuaisin laittaa lisää vaatetta? Kuljen kyllä kevyissä vaatteissa ja pöyristelen ihan keskenäni kun muilla ihmisillä on talvitakit ja minulla kesämekko, mutta ei tulisi mieleenkään sanoa siitä kenellekään.

Romaniassa jos on vaikka 21 astetta ja mulla on päällä farkut ja t-paita, niin mummot oikein kilvan taivastelevat, että laita nyt tyttö hyvä takkia päälle tai vilustut.
TlGER

ViestiKirjoittaja Fran » 27.09.2023 21:07

Mun pukeutuminen töissä on mahdollisimman mukavaa. Pelkästään toimistohommissa ollessani mulla oli verskat, jeggingsit, farkut tai leggingsit sekä t-paita&huppari tai mekko. Jalassa yleensä tennarit tai lenkkarit. Luulen et mun silloinen "pomo" ajatteli mun vaatteista samoin kuin Mea nuoresta kollegastaan, sillä meidän pukeutuminen ja tyyli oli ihan eri planeetoilta. Mut se ei mua jaksanut kiinnostaa :D Enemmän meillä kaikki muut ihmetteli/ihmettelee hänen tyyliään kuin mun, sillä kaikilla muilla on rento pukeutuminen. Jopa toimitusjohtaja saattaa tulla töihin hupparissa, verkkareissa ja muovisläbäreissä. Enemmän meillä taisi aiheuttaa ihmetystä se, kun tulin töihin ilman lippistä ja joskus jopa hiukset auki. Nyt porukka on jo tottunut... Nyt kun oon taas palannut tuotannonkin töihin riippuu pukeutuminen paljolti siitä, että voiko vaatteet sinä päivänä hajota. Jos on tiedossa vain toimisto/trukkihommia voi laittaa vähän siistimmät vaatteet. Jos joutuu pistämään useasti työhanskat käteen, mennään risalla hupparilla, t-paidalla ja verskoilla.

:Edit: Enemmän meillä töissä on herättänyt ihmetystä se, kun olen työpaikan pikkujouluihin ja juhliin mennyt mekoissa ja hameissa ja korkkareissa, ja hiukset ja naama kammattuna. Kontrasti aiempaan työpukeutumiseen eli lippikseen, huppariin, riipputaskuhousuihin ja turvakenkiin oli ukkojen mielestä niin suuri ja ne hämmentyi siitä kun olinkin naisellinen. Nyt ne on jo tottuneet siihenkin :D
Fran

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.09.2023 06:53

Jos sanot viihtyväsi naisena paremmin miesten kanssa, kaikki kaverisi ovat miehiä, ja sinua tituleerataan miesten toimesta "hyväksi jätkäksi", niin olet naisvihaaja ja pick me girl. Nainen kun ei voi koskaan olla hyvä jätkä, koska nainen ei voi olla mies ja se että et koe tulevasi naisten kanssa niin hyvin juttuun kuin miesten kanssa, tarkoittaa sitä että vihaat omaa sukupuoltasi "sisäistetysti". Jos et meikkaa etkä laita hiuksia, vaan pidät niitä hömpötyksinä niin sama juttu.
Sitten jos sanot että koet olevasi mies, tai vaihdat sukupuolesi mieheksi, niin nuo puheet ovatkin ihan ok, eivätkä yhtään naisvihamielisiä.
Mies voi myös sanoa tulevansa paremmin naisten kanssa juttuun olematta miesvihamielinen.
Eli nainen saa edelleenkin olla vain tietynlainen, vaatimukset vain muuttuvat. Jos on mitään muuta mieltä kuin tiettyä mieltä, niin on misogynisti, vaikka se olisi miten logiikatonta tahansa. Ja aina siellä on ne muut naiset, jotka kuorossa leimaavat, suuntaan tai toiseen.
Olen kuullut kun useampikin mies on kirjoittanut kommenttiin, tai ihan livenä sanonut että hävettää olla mies kun *joku mies on tehnyt taas jotain typerää*. Siihen tulee aina ylistävät vastaukset, kiitellään ja taputellaan selkään.
Jos sanoisin naisena että kylläpä hävettää olla nainen, *kun joku nainen tekee jotain typerää* niin olen naisvihamielinen.
Kaksoisstandardit elää ja voi hyvin, jopa paremmin kuin koskaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 28.09.2023 07:38

^ Ai hyvänen aika, eihän se noin mene. Naisvihaan liittyy aina negatiivisia ilmaisuja tai tuntemuksia, se sisältää halveksuntaa, nimittelyä, tarvetta vähätellä, mollata jne. Se, että viihtyy miesten seurassa ja on ns. hyvä jätkä ei tee kenestäkään naisvihaajaa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 28.09.2023 09:05

^Komppaan vahvasti.

Esim. oma kammoni korkkareita, jakkupukuja ja meikkejä kohtaan ei koske millään tavalla heitä jotka niitä käyttävät. Päinvastoin. Otan ihan randomisti esimerkiksi Vappu Pimiän ja viime sunnuntain TTK:n jossa hän meni vahvasti Jlo jne. teemaisena esille. Hitsi miten upea nainen! Meikit ja kampaus todella pukivat häntä.
Noh, ko. formaatti perustuu vahvasti juuri niihin asioihin, kuten kilpatanssijutuissa aina, se ulkoinen habitus on isossa roolissa.

Mutta nettikeskusteluissa voi tulla toki ylilyöntejä ihan tekstien perusteella, huteja. Annan sillekin osalle option.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 28.09.2023 09:41

Mea kirjoitti:^ Jostain syystä mummoilla tuntuu olevan tarve huomautella. Vai sattuuko tätä vain minulle. Nimittäin ei ole yksi eikä kaksi mummoa, jotka ovat sanoneet että eikö sinun ole KYLMÄ!!

Tämä voisi juontua jotenkin siitä että vanhemmiten verenkierto ja aineenvaihdunta hiipuu niin että monilla on herkemmin kylmä, jolloin vähissä vaatteissa kulkeva herättää jonkun hoivaushalun siitä omasta kylmäntunteesta kummuten (kyllä minuakin alkaa paleltaa jo katsella jos joku teini kalseilla kevätkeleillä kuljeskelee vaatteissa joissa vilahtelee paljon paljasta pintaa, en siitä ainakaan vielä sentään huomauttelemaan kuitenkaan ala :mrgreen: ).
Vastaavaa sukulaistoimintaa lienee niillä hevosenomistajilla jotka talvikarvaiselle pollelle laittaa loimen yöksi päälle viileässä tallissa siinä vaiheessa kun itsellä alkaa tuntua viileältä vaikka poni tuskailee kuumissaan vällyjen alla.
Titaanijäärä

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät