Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Darre kirjoitti:Joo, siis toki menee lain mukaan, mutta tuntuuhan se vähän oudolta. Jos joku ihmisvastaantulija tappaa koirani, niin se on rikos (ainakin eläinsuojelurikos), mutta jos tappamisen suorittaa vastaantulijan koira, niin se ei ole rikos. Eikä irti oleminenkaan ole välttämättä peruste. Kun minun koirani kimppuun hyökkäsi toinen koira, niin se ei ollut edes järjestysrikkomus, koska koira ei ollut tahallisesti irti. Vahingonkorvausvelvollisuus näissä toki syntyy, mutta jos vastapuoli ei ole yhteistyöhaluinen, niin ihan itse pitää hoitaa itselleen korvaukset, vaikka sitten käräjäoikeuden ja ulosoton kautta kuten minä tein. Kaikki eivät sitä varmaan jaksa/halua tehdä, ja vastapuoli pääsee kuin koira veräjästä.
Umac kirjoitti:^^Kyllä, ei se oikeudenmukaiselta tunnu, missään tapauksessa.
Seuraava on osin OT, kysessä on virassa oleva koira ohjaajineen ja aiemmin hankaluuksia aiheuttanut rikollinen. Sekä sana sanaa vastaan.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009853830.html
Poliisikoira puri nukkuvan miehen kolmeksi viikoksi sairaalaan – Oikeus otti 13 000 euron korvaukset pois.
Poliisi otti miehen kiinni eräkodasta, koiran käyttö vei miehen sairaalaan
Tekstissä kohta:
Mies kertoi, että poliisit antoivat koiran riuhtoa häntä niin pitkään, että hän menetti tajuntansa. Mies myös kertoi yhden poliisin sanoneen, että ”tämä on siitä, että juoksutit meitä pitkin metsiä”.
Ketä siis uskoa? Oliko viranomaistoiminta silkkaa vallankäyttöä koiran osalta tilanteen pidentyessä vai aivan oikeutettua vaikeissa olosuhteissa?
Sen tiedän sata varmasti, että poliisina toiminen ei poista sitä mahdollisuutta missä voimankäyttöä tehdään överisti tai kostaen.
*kiranas* kirjoitti:tossa tilanteessa pitää muistaa puretuttaa myös itseään, niin sitten se on rikos. itse ainakin olen pohtinut oikeasti tätä vaihtoehtoa. käsi sopivasta kohdasta väliin (vasen mielellään, yrittää säästää sormet ja ottaa osumaa muualle). jalka taas ei multa onnistu jos pyrin toista häätämään samalla. toisethan potkii vieraita koiria, mutta mä en vaan usko, että multa se onnistuisi, enkä nyt jalkoihin haluaisi osumaa, kun sitten oma arki vaikeutuu.
Umac kirjoitti:Itseni purettaminen ei olisi minulle vaihtoehto. Kun se pureman sijainnista riippumatta ongelmat voivat olla sitä luokkaa, että henki lähtee.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi koiransa valvonnan laiminlyöneen miehen 20 päiväsakkoon. Se teki miehen tuloilla 320 euroa.
Vieras kirjoitti:Kylläpä on häijyn näköinen tuo amerikanbully.Ei mulla muuta.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa