Minä en edelleenkään tajua, miksi hommaan kuin hommaan näemmä tarvitaan nimenomaan
mies. Että miten ne genitaalit opettaa asentamaan kodinkoneita jne. Kun vakuutusyhtiö edellyttää että asennuksen tekee koulutettu putkimies, jolle minusta pitää maksaa, ei lokkeilla. Jos asentajaksi kelpaa kuka tahansa genitaalit omistava, homma on niin helppo että sen oppii itsekin, youtube neuvoo.
Itse olen aikani auttanut näitä "avunpyytäjiä" ja tiedän että 9/10 kyse ei ole vastavuoroisuudesta vaan silkasta yrityksestä säästää muiden kustannuksella, en auta enää muuta kuin eläimiä. Ne jotka tajuavat vastavuoroisuuden periaatteen tuntuvat selviävän ihan vakuutuksilla/oman perheen ja läheisten voimin. Ihan sama kun rahan lainaamisessa, tarvetta vippailla ei ole kellään joka hoitaa asiansa, he lainaavat pankista jos lainaa tarvitsevat. Kun pitää vippailla tutuilta, oletusarvo on että pystyyn se jää kuten on jäänyt kaikki muukin, minkä vuoksi pankki ei enää lainaa. Sama palveluksissa, siihen tapaa olla syy miksei kukaan oikeasti läheinen enää auta, miksi pitää pyytää apua joltakin puolitutulta
mieheltä. Ja vielä vaimon jäädä ehdottomasti kotiin.

Tuossa kyllä samaa mieltä jonkun muun kanssa, että ellei mies pysy vahtimatta, joutaa mennäkin.
Ja jos mukaan menee nainen, joka alun perinkin on se varsinainen ystävä eikä se mies, niin miten se automaattisesti olisi kyttäämistä tai vamppaamisen epäilyä. Tuntuu että ellei ole koskaan ollut oikeassa pitkässä suhteessa, tulkitsee asiat aika erikoisesti. Tai sitten vaan harmittaa, että tosiaan vaimo esti hyvän vamppausyrityksen läsnäolollaan
Tuttavapiirissä on kyllä pari mustasukkaista skitsoa, mutta heillä ongelmia on muitakin ja heihin pidetään välimatkaa, en menisi yrittämään mitään ystävyyttä miehen kanssa jonka vaimon tiedän olevan sairaan mustasukkainen, en halua olla osa noita draamoja ja paskajuttuja, joita noista aina tulee. Ja kun oikeasti ollaan ystäviä, niin ei ole mitään ongelmaa tuleeko ystävän puoliso mukaan vai ei. Ei tehdä eikä puhuta mitään mitä ei voitaisi puhua myös miehen vaimolle. Saati jos oikeasti ollaan asentamassa jotakin pesukonetta, mitä se puoliso siinä haittaa.