Kummallisuuksia, ja/tai peräti älyttömyyksiä

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Kummallisuuksia, ja/tai peräti älyttömyyksiä

ViestiKirjoittaja Purrfect » 31.03.2023 16:16

Minä oon päässyt syömään vaan sellaisessa "semi-fine dining"- paikassa, ja sekin oli todella hieno kokemus! Tosi hienosti saatu tasapainoon kaikki maut. Esim. koivu-sorbetti kuulosti jokseenkin epäilyttävältä, mutta maistui tosi hyvälle, ja toi juhannussauna-muistoja mieleen, olikohan yhdistetty mansikkasorbettiin ja johonkin toffeekeksiin tms. muistaakseni. Ei meinannut raskia syödä sitä kun oli niin hyvää :D . Harmi kun rahatilanne ei ole antanut periksi päästä parempaan raflaan pitkään aikaan :/ .

Mulla viinien kanssa on usein ongelmana se, että jokapaikassa on pääosin kuivaa valkkaria/kuoharia, joka ei istu omaan suuhun sitten ollenkaan, myöskään punkun ominaismaku ei ole mun juttu, vaikka joskus ihan ok juotavia olen maistanutkin. Jostainsyystä makeampia viinejä pidetään yleisesti jotenkin laaduttomampina, vaikka itse olen löytänyt oikein hyviä kokeilemalla, toki joukkoon mahtuu niitä karseita ja öklön makuisiakin.
Rossossa kerran sain makeampaa valkkaria, jossa ei ensimmäisenä puskenut läpi se valkkarin ns. ominaismaku, vaan oikeasti maistui tosi hyvältä, tasapainoiselta ja raikkaaltakin. Tietenkään sitä ei saa Alkosta :( . Osasta jälkkäriviineistä olen myös oppinut tykkäämään, mm. Ainoa wineryn valokki (lakka) on melko hyvää. Mutta raflassa yleensä jää viini ottamatta kun on vaan puolikuivaa ( yleensä lähes kuivaa sekin) tai kuivaa, jälkkäriviinin nykyisin saatan kyllä ottaa ja mielelläni testaan jos löytyisi jokin uusi lemppari.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Koppelo » 31.03.2023 18:55

Mä olen siideri-ihmisiä, ja kelpuutan viineistä vain makeat kuoharit. Tosiaan, valko- ja punaviineille annoin viimeisen mahdollisuuden ja se siitä, enää en edes testaile. Nyt annan itelleni luvan olla ikinä enää juomatta niitä, ja todellakin kehtaan kieltäytyä, otan mieluummin ruuan kanssa vaikka vettä, jos ei muuta ole. Tosin oluet mahtuu mun mittapuulla samaan sarjaan, en juo ja menee lisäksi myös ketjun kummallisuus-aiheeseen hyvin :D

Erilaisista makukokemuksista vielä, tuli mieleeni Purrfectin kirjoituksesta. En kovin usein käy ravintolassa syömässä, mutta silloin kun käyn, se on usein yksi tietty paikka. Ruokalistan luen suurella mielenkiinnolla, koska sieltä saa vähän erilaista ruokaa, ja usein erilaiset yhdistelmät kuulostaa juurikin epäilyttäviltä. Mutta, valitsen siellä usein juuri sellaisen annoksen, joka jollain tapaa ihmetyttää, ja aina yllätyn että voi vitsit, onpa hyvää! :D
En olis ennalta uskonut esimerkiksi, että tykkään pizzasta, jonka päällä on mm. mansikoita, tai mustikoita. Toki jonkun mielestä tuo taas voi kuulia älyttömyyksiin :)
Koppelo

ViestiKirjoittaja TlGER » 01.04.2023 00:33

Te, jotka ette puna- ja valkoviinistä pidä, niin entäs rosee? Ei siis sillä, että kenenkään olisi pakko juoda mitään viiniä, mutta ajattelin vaan, kun itsekään en kitkeränpuoleisista valkkareista ja punkuista pidä, mutta roseen kanssa on lähes mahdotonta mennä pieleen, ne maistuu aina :mrgreen:
TlGER

ViestiKirjoittaja Purrfect » 01.04.2023 01:23

Mä en vielä ole löytänyt tarpeeksi pehmeän makuista roseeta, mikä olis hyvää :( . Minä oon niistä saanut lähinnä sitä kitkerää versiota, ja harmillisesti yleensä kuiviakin.
Haluaisin kyllä löytää jonkun tosi hyvän roseviinin. Yksi joku sparkling rose -pullo, olikohan Black Towerin, oli jo melko hyvä, jota vois kyllä ostaa uudelleenkin!
Purrfect

ViestiKirjoittaja TlGER » 10.04.2023 16:11

Tuli muuten viikonloppuna maistettua pahinta roseeta ikinä, ja maksoi vielä 9,20/12 cl :roll:

Yks älyttömyys, jolle olen naureskellut pitkin talvea, on tää pissisjonnejen nykyinen muotivillitys pitää pipoa niin, että reunat on rullattu korvien yläpuolelle niin että pipo jää päälaelle keikkumaan juutalaispäähineen tyyliin. Sen lisäksi, että se on ihan älyttömän dorkan näköistä, on se myös sikäli älytöntä, että yleensähän hattua pidetään ensisijaisesti korvia lämmittämään, eikä päälakea.
TlGER

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.04.2023 16:19

Jos on lyhyet hiukset niin kyllä sitä pipoa pidetään päälakea ja päätä lämmittämään. Kun hiukset ei lämmitä yhtään. Huomasin kun leikkasin pidemmät hiukset lyhyiksi, eka talvi oli kauhea kun pää jäätyi. Sitä ennen ei koskaan tarvinnut ostaa vuorellisia pipoja, sen jälkeen ei muita voi pitää.
Vieras

ViestiKirjoittaja TlGER » 10.04.2023 17:43

^Olen minäkin huomannut selkeän eron siilin ja pitkän tukan välillä, mutta kyllä ne silti on korvat, jotka jäätyy aina ensin.
TlGER

ViestiKirjoittaja Keppis » 11.04.2023 19:41

TlGER kirjoitti:Tuli muuten viikonloppuna maistettua pahinta roseeta ikinä, ja maksoi vielä 9,20/12 cl :roll:

Yks älyttömyys, jolle olen naureskellut pitkin talvea, on tää pissisjonnejen nykyinen muotivillitys pitää pipoa niin, että reunat on rullattu korvien yläpuolelle niin että pipo jää päälaelle keikkumaan juutalaispäähineen tyyliin. Sen lisäksi, että se on ihan älyttömän dorkan näköistä, on se myös sikäli älytöntä, että yleensähän hattua pidetään ensisijaisesti korvia lämmittämään, eikä päälakea.

Me pidettiin pipoa noin joskus 90-luvun alussa :D
Oi niitä aikoja!
Keppis

ViestiKirjoittaja Mea » 12.04.2023 02:57

Minä olen tainnut jäädä kasarille tai jonnekin, koska en vieläkään pidä pipoa! En edes omista (paitsi Tappara-pipo on jossain, mutta sen kanssa saisi täällä varmaan turpaansa). Korvat nimenomaan ovat ne jotka jäätyvät, joten olen koko ikäni pitänyt korvalappuja jos on superkylmä. Hukkasin yhdet ja oli muuten vaikea löytää uusia kaupasta, eivät liene muotia enää.

Roseeviinikään ei mene, on yritetty sitäkin. Tulee aina ongelma kun käy buffetissa jossa olisi "ilmaiset viinat" eli viiniä ja olutta, en kertakaikkiaan pysty juomaan niistä mitään vaikka halua olisi. Meille toi joku häissä kolmen litran laatikon valkkaria, sen sain juotua niin että laitoin puolet kokista.
Mea

ViestiKirjoittaja Dacrest » 20.05.2023 16:54

Tauriinia sisältävä suihkugeeli, auttaa saamaan energisemmän olon. Wtf? :mrgreen:

Kuva

Kuva
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 20.05.2023 21:06

Mäkään en ole löytänyt suosikkia rosee- viineistä. Ne ei vaan maistu. Suosittuja hellejuomiahan nuo kait ovat. Helteellä kuohari ja pakkasilla punkku mulle, kiitos. Aika suppea repertuaari mutta näillä mennään.
Tiibetinhelmi

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät