Minä oon päässyt syömään vaan sellaisessa "semi-fine dining"- paikassa, ja sekin oli todella hieno kokemus! Tosi hienosti saatu tasapainoon kaikki maut. Esim. koivu-sorbetti kuulosti jokseenkin epäilyttävältä, mutta maistui tosi hyvälle, ja toi juhannussauna-muistoja mieleen, olikohan yhdistetty mansikkasorbettiin ja johonkin toffeekeksiin tms. muistaakseni. Ei meinannut raskia syödä sitä kun oli niin hyvää

. Harmi kun rahatilanne ei ole antanut periksi päästä parempaan raflaan pitkään aikaan :/ .
Mulla viinien kanssa on usein ongelmana se, että jokapaikassa on pääosin kuivaa valkkaria/kuoharia, joka ei istu omaan suuhun sitten ollenkaan, myöskään punkun ominaismaku ei ole mun juttu, vaikka joskus ihan ok juotavia olen maistanutkin. Jostainsyystä makeampia viinejä pidetään yleisesti jotenkin laaduttomampina, vaikka itse olen löytänyt oikein hyviä kokeilemalla, toki joukkoon mahtuu niitä karseita ja öklön makuisiakin.
Rossossa kerran sain makeampaa valkkaria, jossa ei ensimmäisenä puskenut läpi se valkkarin ns. ominaismaku, vaan oikeasti maistui tosi hyvältä, tasapainoiselta ja raikkaaltakin. Tietenkään sitä ei saa Alkosta

. Osasta jälkkäriviineistä olen myös oppinut tykkäämään, mm. Ainoa wineryn valokki (lakka) on melko hyvää. Mutta raflassa yleensä jää viini ottamatta kun on vaan puolikuivaa ( yleensä lähes kuivaa sekin) tai kuivaa, jälkkäriviinin nykyisin saatan kyllä ottaa ja mielelläni testaan jos löytyisi jokin uusi lemppari.