Vieras kirjoitti:Mistä yli? Olen jo päässyt yli siitä että vesi suomalaisesta vessasta ei siirry eteläeurooppaan.
Muu eurooppa ei myöskään tuleviin kuiviin kesiin varautuessaan ole sisällyttänyt vedensäästöohjelmaansa Suomesta ostettua vettä.
Yleisesti ottaenhan täällä kylmässä ei pitäisi kenenkään asua, ja suomi vie 4 maapallollista resursseja. Olisi myös hyvä jos liikakansoitusta suitsittaisiin. Kaikkien pitäisi myös olla kasvissyöjiä. Kukin kompensoi omalla tyylillään. Sulaa hulluutta on lennellä ympäri maailmaa itseään huvittaakseen, ja tämä on ollut tiedossa jo monta kymmentä vuotta. Toiset ovat tämän ymmärtäneet kun ovat osanneet katsoa omia nurkkiaan pidemmälle. Toisilla se oma minä on mennyt ilmastonmuutoksen edelle.
'
Et selvästikään lukenut tuota mun linkkaamaa artikkelia, koska siinä ei puhuttu veden siirtymisestä Eurooppaan vaan siitä, miten muilla kuin vesivessaratkaisulla vettä voitaisiin käyttää tärkeämpiin kohteisiin.
Muuten nyt mietin, että mikä sinun pointti on? Meinaatko, että jos on harrastanut matkustelua, niin ei voisi mitenkään muuten ottaa ympäristöasioita huomioon tai kaikki muu olisi sen jälkeen ja sitä ennen aivan turhaa? Mulla on varmasti muitakin "ympäristösyntejä" niin kuin monella muullakin, varmasti myös sinulla. Mä en oikein tiedä, että miten näitä asioita voi mitenkään edistää, jos pääpointti on muiden nilkoille potkiminen, koska lähes jokaisen kohdalla siihen olisi jokin syy. Lisäksi lentämistä toisinaan harrastavan ihmisen hiilijalanjälki saattaa olla pienempi kuin sellaisen, joka ei ole koskaan istunut lentokoneessa (plus kaikki muuta asiat mitä sinulle olen varmasti jo aiemminkin kertonut). Sinä et voi näitä asioita tietää, joten ehkä siksikin energia kannattaisi käyttää johonkin muuhun. Ihmisestä ei tee mitenkään pyhää tai jotenkin korkeammalla pallille seisovaa se, ettei ole koskaan lentänyt mihinkään. Jos vain keskittyy tuon asian ylläpitämiseen, niin aika vähän tulee ympäristön eteen tehtyä.
Mutta joo, koska olen lentänyt eikä mulla saa siis näin olla näkemyksiä ympäristöasioista eikä ilmeisesti kannata edes tehdä mitään, niin pulahdan tuohon mun ympäri vuoden lämmitettyyn 50 metriä pitkään ja 4 metriä syvään uima-altaaseen ja sen jälkeen menen pötköttelemään jatkuvasti tyhjäkäynnillä olevaan hummeriin ja kääriydyn mun tiikeriviittaani ja kaivan esiin norsunluusta sorvatun dildoni (nämä tietenkin matkoilta ostettuja muistoja, koska evvk) ja nautiskelen kevätpäivästä samalla kun valelen itseni palmuöljyllä ja kaadan loput maahan, ihan koska vaan en välitä yhtään eikä mitään kannata enää tehdä. Ai niin, niitä lapsiakin vielä pitäisi tehdä iso liuta, kun se on jäänyt kokonaan tekemättä, vielähän tässä ehtii. Voi olla, että niitä hedelmöityshoitoja varten pitää matkustaa muutaman kerran johonkin Brasiliaan, mutta who cares