Kirjoittaja orkinaali » 24.01.2023 18:08
Olen tällä hetkellä hyvässä työpaikassa. Työporukka on hyvä, työ todella itsenäistä, työ itsessään ihan jees, työpäivään pystyy paljon vaikuttamaan itse, liukumat käytössä. Työ on päivätyö, viikonloput vapaat. Työmatka on tunnin suuntaansa, mutta tällä hetkellä työpaikalla pitää käydä vain kahtena päivänä viikossa. Palkka ihan ok, 2900 brutto. Iso miinus: työ jatkuu seuraavat 2 vuotta, sen jälkeen ei ole varmuutta. Voi hyvinkin jatkua (etäpäivät voi sen jälkeen lisääntyä merkittävästi, jopa viiteen päivään viikossa) tai sitten voi olla jatkumatta.
Toinen työ olisi omalla paikkakunnalla, mikä olisi lottovoittoa vastaava tilanne koska hyvin pienellä paikkakunnalla oman alan työpaikkoja tulee TODELLA harvoin auki. Ihan mukavaa porukkaa. Työnkuva mieluinen, mutta etätyötä tuskin juuri koskaan. Toisaalta, muutaman kilsan pyöräilymatka töihin. Pääasiassa työtä on arkisin, joskus harvakseltaan iltoja ja viikonloppuja. Vakituinen. Iso miinus: palkka 2300 brutto.
Päätin aiemmin jo etten hae nyt muualle vaan nautin hyvästä palkasta ja tämän 2 vuotta ja katson sitten tilannetta. Mutta kylmä fakta on että oman alan työpaikkoja omalla paikkakunnalla ei todellakaan ole usein auki tai muutakaan kiinnostavaa työtä. Toinen totuus on että missään tunnin matkan päässä en voi alkaa kulkea viitenä päivänä viikossa. Ja se että löytäisin vuosien päästä taas etätyötä, on aika pieni todennäköisyys.
Niin että nyt olen sitten mietinnän edessä kuitenkin. Nauttiako paremmasta palkasta ja hyvin mieluisasta etätyöstä edes sen aikaa kun se kestää vai valita turvallinen matalapalkkapaikka pyöräilymatkan päästä?