Kummallisuuksia, ja/tai peräti älyttömyyksiä

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Kummallisuuksia, ja/tai peräti älyttömyyksiä

ViestiKirjoittaja Purrfect » 28.11.2022 13:53

Mullakin oli kyllä lapsena aina jonkinsortin kalenteri, ja aikusena vuosikausia välissä etten sellasta hommannut, kun tuntui että sehän on vain lasten juttu.

Muutamia vuosia sitten jotenkin tuli fiilis, että koska en joulua oikeastaan silloin laittanut, enkä niin halunnut lahjojakaan tms, kalenteri olisi mun kiva juttu joulukuulle, kun mielummin sen varsinaisen joulun oisin vaan skipannut. Jotain pientä kivaa joka päivälle, pimeyden keskelle piristystä.
Mulle se kosmetiikkakalenterikin ois ollut ihana tilaisuus kokeilla eri tuotteita, mitä ei välttämättä sokkona halua ostaa. L'occitainen kalenteria haaveilin, ehkä vielä joku vuosi!
Purrfect

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 29.11.2022 07:04

Kissimyyr6 kirjoitti:Onko kukaan nähnyt tänä vuonna myynnissä Lidlin kissakalenteria? On sopivasti repeytyvä materiaali, ja namit on sen verran hyviä, että kissat tykkäävät repiä ne sieltä ihan itse.

Meilläkin oli tuo viime vuonna ja ne "suklaat" ei kelvanneet kummallekaan katille, aikansa pyörivät jossain kupissa tarjolla ja heitettiin sitten menemään kun niistä ehkä pari oli närpitty.. :D
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Darre » 29.11.2022 09:12

Mulla on Fazerin Dumle-kalenteri ja toisena tavallinen kuvakalenteri. Dumle tuli siksi, kun tilasin Fazerin neuleboksin joululahjaksi ja luin facen kommenteista, että jos tilaa pelkästään sen niin postin tarrat liimataan siihen laatikkoon ja sen jälkeen sitä on tyhmä antaa lahjaksi. Piti siis tilata muutakin ja tietysti vielä sen verran, että sai ilmaisen postituksen :D Kuvakalenterin sain äidiltä, se on joku ilmaisjuttu ja heille oli tullut kaksi.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja piku » 29.11.2022 12:36

TlGER kirjoitti:Törmäsin tässä jokin aika sitten käsitteeseen imetyskoru. Kaikkea sitä.

Eikös siinä ole idea että vauva voi sitä räplää samalla kun syö? En siis tiedä, oletan vain kun tykkäävät usein räplää jotain syödessään. Minun lapsi kyllä räpläsi vaan peiton kulmaa tms. :D
piku

ViestiKirjoittaja Biarritz » 29.11.2022 12:40

Täälläkin yksi, jolla ei ole yhtään joulukalenteria. Ei ole ollut vuosiin, ja sitten yhdessä välissä oli vielä ne vuodet jolloin opiskelin ulkomailla, jolloin tuollaista ei niin helposti hankkinut (tai sitten ei vaan osunut paikallisissa kaupoissa silmiin).
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Umac » 29.11.2022 12:53

piku kirjoitti:
TlGER kirjoitti:Törmäsin tässä jokin aika sitten käsitteeseen imetyskoru. Kaikkea sitä.

Eikös siinä ole idea että vauva voi sitä räplää samalla kun syö? En siis tiedä, oletan vain kun tykkäävät usein räplää jotain syödessään. Minun lapsi kyllä räpläsi vaan peiton kulmaa tms. :D

Joo, minäkin opiskelin tuon netistä, en tiennyt. Vaikka kolme olen imettänyt. Ilmankin siis pärjää mutta jos tuo nyt on SE juttu niin sekin ok.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja TlGER » 12.12.2022 10:51

piku kirjoitti:

Joo, näin mä ymmärsin, mutta silti jäin ihmettelemään, että tarvitaanko siihen hommaan nyt oikeasti kaulassa roikkuvat muutama helmeä hintaan 30 e, kun varmaan sillä lapsella on ihan tavan lelujakin. Tai tosiaan sen ikäinen saa viihdykettä just jostain peiton kulmasta tai vaikka vessapaperirullan hylsystä :mrgreen:
TlGER

ViestiKirjoittaja Avokaado » 01.01.2023 21:53

Imetyskoru - enpä ollut moisesta ennen kuullutkaan. Piti guuggeloida. Kaikkea sitä keksitään. Miten ihmeessä vauvat ovat ennen selvinneet ilman tuota turhaketta? :mrgreen:
Avokaado

ViestiKirjoittaja Hurtta » 01.01.2023 23:26

Mulla oli puolenkuun joulukalenteri, raaskin siinä vaiheessa ostaa kun oli -70%
Abun kalastajan kalenteri. Ei oo varmaan parinkymmeneen vuoteen ollut omaa joulukalenteria :)
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Avokaado » 02.01.2023 14:27

^^ Peräti kummallista, että olen tuon oman viestin kirjoittanut vähän sen jälkeen, kun TIGER on imetyskorusta tässä ketjussa kirjoittanut. Nyt tuo viestini olisi kirjoitettu 1.1.2023 klo 21.53, jolloin en ole sitä lähettänyt. Alun perin lähetetty viesti on jotenkin poistunut ja tämä 1.1.2023 on jostain nyt palstalle pompsahtanut. Miten se voi olla mahdollista, ihmettelen sitä? Tekstin kyllä tunnistan omakseni.
Avokaado

ViestiKirjoittaja Mella M » 02.01.2023 14:34

Viestin alla oli varmaankin teksti, missä englanniksi kerrottiin, että nimetön käyttäjä on tökännyt ketjua. Se tekee sen, jostain ihmeen syystä, että viimeisen viestin päivämäärä muuttuu tuoreeksi. En tiedä miksi joku tuota hupia harrastaa mutta näitä on nyt ollut muutamissa ketjuissa täällä rekkaamattomien puolella. Tästä samasta oli puhetta ehkä noin viikko sitten Päivän Pulinat kysy mitä vaan ketjussa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Avokaado » 02.01.2023 14:42

Vai sillä tavalla. No, pitäköön joku omaa hauskaa, jos siitä itselleen jotain hupia saa. Olin vaan vähän hölmistynyt huomatessani sen.

Lisäys: Kävin lukemassa - Kysy mitä vaan-ketjua ja siellä olikin tästä samasta asiasta puhetta.
Avokaado

ViestiKirjoittaja msk » 06.01.2023 14:39

Umac kirjoitti:
piku kirjoitti:

Joo, minäkin opiskelin tuon netistä, en tiennyt. Vaikka kolme olen imettänyt. Ilmankin siis pärjää mutta jos tuo nyt on SE juttu niin sekin ok.

Mulla molemmat räpsäsivät hiuksiani, pyörittivät niitä etusormensä ympäri. Joku imetyskoru olisi voinut olla hyvä, mutta eihän silloin sellaisia ollut olemassa.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Koppelo » 08.01.2023 18:57

On tässä pari päivää tuntunut vähän älyttömältä, kun menin kylmään saunaan pesulle, ja ensimmäiseksi sai rikkoa jäätä ämpäreistä, jotta sai vettä peseytymiseen. Tänään sitten lämmitin saunan, pakosti koska KAIKKI saavit ja ämpärit oli jäässä, niin parin tunnin aikanakaan eivät kokonaan sulaneet :D
Kieltämättä piristää pestä kasvot tai huuhdella hampaat vedellä, jossa on jäänpaloja joukossa. Täytynee tosissaan alkaa lämmittää saunaa vähintään 2-3 päivän välein näillä pakkasilla, kylmemmällä useamminkin.
Koppelo

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 10.01.2023 08:47

Mulla on ollut luottokortti, ns pahojen tilanteiden varalle, eli vaikka jos tulee ylläri ELL tms. Tämä ei ole maksanut mitään silloin kun siellä ei ole käytettyä limiittiä. Nyt tuli puskista että maksaakin 12,50/kk. Aika raju nosto? Vieläkö jostain saa luottotiedot omaava kuukausimaksuttoman luottokortin ?

Jäätävä korotus ajatuksena sille että, kortti on vaan varalla jos jotain isoa ja ikävää tapahtuu :(
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Mea » 10.01.2023 12:34

Onko S-pankin visassa kk-maksu? En nyt muista. Mulla on kuukausimaksuton Amex, jonka hankin juuri tuota tarkoitusta varten. No kävikin ilmi ettei se käy millään ell-asemalla! Melkein kaikkialla muualla kyllä. :roll: Hankin sitten 6e/kk maksavan Amex-version jolla pystyy nostamaan käteistä. Ei jää sitten ihan pulaan jos tulee puskista jotain.
Mea

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 10.01.2023 13:07

S-ryhmästä voiskin kysyä, jahka nyt ensin saan tuolta ed paikasta jonkun kiinni, eivät vastaa puhelimeen vain nauha pyörii, eikä kyllä vastata sähköpostiinkaan :(
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Umac » 12.01.2023 17:11

Koppelo kirjoitti:On tässä pari päivää tuntunut vähän älyttömältä, kun menin kylmään saunaan pesulle, ja ensimmäiseksi sai rikkoa jäätä ämpäreistä, jotta sai vettä peseytymiseen.

Me ollaan pidetty taukoa sähkösaunan kanssa. Pidimme sitä ns. ylimääräisenä kylmätilana ja ei ole ollut mielekästä lämmitellä sitä sähköllä nyt. Tai tuossa vuodenvaihteen molemmin puolin kun oli kunnon pakkasia.

Muutoin ketjun otsikkoon sopivana tulee mieleen kaikki viimepäivien tapahtumat mistä uutisoitu. Niin paljon avoimia kysymyksiä, miksi, miten on mahdollista jne. Viittaan mm. Ison Omenan tapahtumiin ja Helsingin kaupungin työntekijän menehtymiseen wc:ssä.
Samaan aikaan se somen voima, se somen pahuus. Kaikki spekulaatiot, huhut ja mutut. Oi voi.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Manze » 12.03.2023 03:47

Hovarontti kirjoitti:Mulla on ollut luottokortti, ns pahojen tilanteiden varalle, eli vaikka jos tulee ylläri ELL tms. Tämä ei ole maksanut mitään silloin kun siellä ei ole käytettyä limiittiä. Nyt tuli puskista että maksaakin 12,50/kk. Aika raju nosto? Vieläkö jostain saa luottotiedot omaava kuukausimaksuttoman luottokortin ?

Jäätävä korotus ajatuksena sille että, kortti on vaan varalla jos jotain isoa ja ikävää tapahtuu :(

Mulla on Norwegianin luottokortti eikä siinä ole kk-maksua.
Manze

ViestiKirjoittaja Mea » 30.03.2023 12:36

Tuli vastaan yksi ainakin minulle kummallisuus ja suorastaan älyttömyys. Iltapulussa oli 50 parhaan ravintolan lista, näistä lähinnä minua Turussa Kaskis, joten katsoin niiden kotisivua. Ja, siis, arvasin tämän. En ymmärrä sivuista mitään. Tai lähinnä "menusta" joka on sisältävinään "ruokaa" ja sivuilla on myös näiden "ruokien" kuvia. Hinta on 119e, mitä en sinänsä kauhistele, koska kai sen "ruuan" eteen on sitten tehty paljon töitä. Mutta täh? Yksi menun kohta on "Selleri". Aha. Ja "ruokien" kuvat - miksi ihmeessä niistä pitää tehdä noin typerän näköisiä, ja miten niitä on tarkoitus syödä, vai onko edes. En vaan kerta kaikkiaan voi ymmärtää mitä _järkeä_ on asetella jotain selleriä millilleen oikeaan kulmaan toisen sellerinpalan kanssa. Onko turhempaa keksitty. Voisin kyllä käydä tuolla (ja toki kohteliaasti pitäisin silmienpyörityksen pääni sisällä) ihan vain uteliaisuudesta, että maistuisiko se "ruoka" edes jotenkin hyvälle. Mutta en voi sietää viiniä, eikä se auttaisi yhtään että se olisi alkoholitonta. Noiden alkoholiton vaihtoehto kun tuskin tarkoittaa kokista, jota minä haluaisin. Kai siellä vettä olisi. Puh. https://kaskis.fi/ruoka-juoma/

Ja toinen älyttömyys Iltapulusta, se yksi tyyppi juuri souti Atlantin yli. Eikö se tiedä että sen meren yli pääsee lentokoneellakin? Nämä ovat niitä asioita joita en ole ikinä käsittänyt, miksi ihmiset kokevat tarvetta tällaiseen. Esimerkiksi hypätä lentävästä lentokoneesta (miksi?!) tai kiivetä vuorelle. Olenkohan minäkin vähän asperger vai mikä se oli, kun en voi tajuta.
Mea

ViestiKirjoittaja TlGER » 30.03.2023 13:27

Niinhän se menee, että mitä kalliimpi ja "hienostuneempi" rafla, sitä etovammat antimet. Vaikka ilmaiseksi pääsisin, niin asioisin miljoonasti mieluummin Pikku-Torressa kuin Kaskiksessa sun muissa vastaavissa snobbailumestoissa.
TlGER

ViestiKirjoittaja aunet » 30.03.2023 13:30

Eipä tuon tyyppisiin ravintoloihin ole tarkoituskaan mennä "syömään". Ovat hifistelyä varten ja eräänlaisia taidenäyttelyitä. Ja taidon näyttelyitä.
aunet

ViestiKirjoittaja smörgen » 30.03.2023 14:05

Aiheesta taidettiin keskustella jo PP:ssä :mrgreen: Muistelen, että olin vähemmistössä, kun käyn välillä ihan fine dining -mestoissakin syömässä ja nautin siitä. Varsin erilainen kokemus kuin joku ketjupaikka tai mättöpaikka. Ja siitä kokemuksestahan hinta osittain myös muodostuu. Ruoat on myös omaan makuun usein älyttömän hyviä. Ihan tavallista väkeä niissä myös käy, en miellä ollenkaan snobbailuksi.
Kaikelle on paikkansa - osaan nauttia yhtälailla myös mäkkärissä käymisestä tai vaikka kiinalaisen ravintolan buffetista.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Mella M » 30.03.2023 14:22

Pakko tulla komppaamaan smörgeniä nyt. Noihin paikkoihin on kyllä tarkoitus mennä ihan syömään ja jos menu on sen 5 - 7 ruokalajia, niin ei sieltä tarvitse lähteä nälkäisenä pihalle. Sen lisäksi, että ruuat näyttää erilaiselta, niin pääasia on kuitenkin sellaiset maut, joita ei voi maistaa missään muualla. Ei ne kaikki aina omaan makuun osu, mutta välillä on sellaisia makuja, että meinaa taju lähteä. Mä käyn noissa paikoissa enää harvoin ja aivan hyvin voin syödä vaikka Rossossa. Mihin kukakin rahansa laittaa. Jollakin tuo 120 euroa voi mennä kuussa lemmikkien ruokaan, toinen käyttää sen käymällä kerran kuussa syömässä tuollaisessa paikassa. Ja en mäkään juo viiniä, en sitä alkoholitontakaan. Yleensä mulla on ruokajuomana kuplavesi.
Mella M

ViestiKirjoittaja piku » 30.03.2023 15:08

Fine dining on taidetta sekä silmille että suulle. Annosten eteen on todella nähty vaivaa, niin suunnitteluun kuin treeniinkin. Ja raaka-aineiden valintaan. Joka päivä misaukseen ja annosten kokoamiseen. Lopputulos on usein todella maukas ja harmoninen. Kaikesta ei nyt tietenkään kaikki voi aina tykätä.
Ikävän harvoin käyn koska ei ole sillai ylimäärästä, mutta suosittelen kyllä jokaista kokeilemaan joskus.
piku

ViestiKirjoittaja Mea » 30.03.2023 16:01

Juu, en kauhistellutkaan hintaa. Kuten sanoin voisin käydä uteliaisuudesta, että maistuuko se jotenkin siltä että kannattaa nähdä kaikki tuo vaiva. Ykkössijalla ollut Palace kyllä laittoi paremmaksi, 210e, mutta voisin silti kokeilla uteliaisuuttani. Tosin sen menusta en ymmärtänyt sitäkään vähää, paitsi viinikumin joka oli jälkiruokana. :D Palacesta ei selvinnyt että oliko siinä menussa ruuat vaihtoehtoja vai syödäänkö ne kaikki.
Mea

ViestiKirjoittaja piku » 30.03.2023 17:52

Ehdottomasti kannattaa kokeilla! Jos ja kun kokeilet, kerro sitten fiilikset.
piku

ViestiKirjoittaja Nelth » 30.03.2023 18:33

Fine dining on itselle aika vieras käsite eli ei ole kokemusta ja hinnat kuulostaa siltä, ettei sitä myöskään ihan heti tule. :mrgreen: Vaan ekaa kertaa näen oikeesti upeita ruokakuvia! Jokin noissa hivelee silmää niin, että jäin tuijottamaan useampaakin kuvaa pidemmäksi aikaa.
Nelth

ViestiKirjoittaja Koppelo » 30.03.2023 20:13

Mulla on fine diningista vain yksi kokemus, mutta hieno sekin. Oltiin häissä ja siellä oli ainakin viiden ruokalajin illallinen. Annokset oli aivan mahdottoman kauniita ja maut älyttömän hyviä. Kaiken lisäksi, kun lautasella oli esimerkiksi 5 eri väristä "täplää", niin oli tosi mielenkiintoista maistella niitä ensin yksi kerrallaan, sitten yhdistellä. Aivan ihmeellisen ihania makuja! Ja kuten joku sanoikin, vaikka alkuun tuntui, että eihän näistä voi tulla täyteen, niin kyllä vaan tuli.
Lisäksi, koska tiesin että viinit on valittu juuri "oikein" näihin ruokiin nähden, oli mielenkiintoista testata löytäisinkö nyt sitten viineistä sen hyvyyden, jota usein kehutaan. En löytänyt :D Olin silti lähes ylpeä itestäni että testasin, sen jälkeen en ole viiniä juonut, enkä juo.
Koppelo

ViestiKirjoittaja Mea » 31.03.2023 11:52

Mella M kirjoitti:Ei ne kaikki aina omaan makuun osu, mutta välillä on sellaisia makuja, että meinaa taju lähteä.

Tämä on juuri se mikä tekee uteliaaksi. En varmaan tuollaista ole koskaan maistanut, jos mietin niin lähimmäksi pääsee varmaan Mignon-muna tai Arnoldsin vaniljatäytteinen donitsi. :D Tosin en tiedä kävisikö tämän kanssa kuten, heh, seksin kanssa 17-vuotiaana. Olin niin utelias että mistä se kaikki kohkaus aiheesta tulee, että piti kokeilla, ja totesin että no tämähän ei ole mistään kotoisin, ihan turhaa hommaa. :lol: (En käsitä vieläkään, mutta se siitä.) Lisäksi haluaisin nähdä olisiko siellä ravintolassa jotenkin erilainen tarjoilu ja tunnelma kuin normipaikassa. Jos käytäisiin kyselemässä että maistuuko ja onko kaikki hyvin niin se olisi tosi raivostuttavaa. Voisin kyllä olla siinä mielessä hankala miellytettävä, että olin yli 20v ennen kuin pystyin menemään ensimmäisen kerran edes Mäkkäriin, ja nykyäänkään en syö lounaspaikoissa vapaaehtoisesti. Viineistä olen ajatellut samaa kuin Koppelo, että voisihan sitäkin mielenkiinnosta testata, mutta toisaalta sekä puna- että valkoviini ovat niin pahoja että meinaavat tulla paluupostina ylös. On nimittäin yritetty.
Mea

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät