Sisäpiperrykset ja -harrasteet

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Sisäpiperrykset ja -harrasteet

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.12.2022 12:06

Ei tietenkään ole mitenkään erikoista jos ei ole käsityö/näpertelyihmisiä. En itsekään askartele mitään mitä en tarvitse, tai millä en voi ilahduttaa ketään. Tästä syystä en esim maalaa tauluja :D
Villasukat on ainoita joita neulon, ja niitä tarvitaan kyllä tässä talossa. Kun katsoo mihin tahansa kotona niin silmiin osuu itse tekemiä/kunnostamia esineitä. Sohvalla tässä kun makoilee läppärin kanssa, niin ensinnäkin sohvatyynyliinat on ommeltu/muokattu itse. Verhot on itse ommeltu, tv tasoon on tehty koroke itse, Nojatuoli on itse entisöity, samoin sohvapöytä, ja kukkapöytä odottaa entisöinti-innostusta. Rahi on päällystetty itse uudelleen, viherkasiven amppelit on näperrelty itse, villamatto on korjattu itse, ja toki villasukat on itse neulottu, seinällä on 2 taulua jotka on tehnyt tyttäreni, kukkaruukkuja olen maalannut mieleisekseni.
Juuri tein semikylmän eteisen hyllyyn puiset "jääkaappi"laatikot, siellä kun on talvella hyvä säilyttää kaikenlaista jääkaappikamaa.
En siis pidä käsitöinä pelkästään koristelemista, vaan ihan yhtä lailla tekemäni hyllyt ovat käsitöitä, vaikka nykyään mies tekee nuo puuhommat, itse kun en millään viitsisi raahautua pihan perälle sirkkeleiden sun muiden luokse :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Koppelo » 07.12.2022 15:27

Meillä on melkein kaikki kalusteet tiikkiä, on ollut tuollainen kualccin laittama tv-tasokin, mutta sen otti lapsi omaan asuntoonsa. Pintoja olen tarvittaessa hionut ja öljynnyt ihan parafiiniöljyllä. Tiikkiöljyäkin kaupassa joskus katsoin, mutta ilmeisesti hajun takia oli merkintä, että vain ulkokalusteisiin. Nyt niitäkin on vissiin monenlaisia markkinoilla.
Pitäisikin ruokapöytä ottaa seuraavaksi käsittelyyn, alkaa tiikkipinta näyttää siltä.

Muuhun keskusteluun, ai että kun mäkin tunnen itteni joskus ulkopuoliseksi työpaikan kahvipöytäjutuissa, kun en kudo enkä virkkaa :D Haluaisin kyllä, olis ihanaa tehdä sukkia, lapasia, villapaitoja ja vaikka mitä! Mutta en vaan kykene siihen, en osaa ja kädetkään ei kestä. Sitten taas joku askarteleminen, en vaan osaa, pysty, eikä yhtään kiinnosta sellainen pikkunäprääminen käsillä. Koruja olisi ihanaa tehdä, ihailen muiden tekemiä, mutta en kykenisi itse. Mutta sitten taas isot remontoinnit, rakentaminen, maalaaminen, huonekalujen kunnostus, ne on mun juttu ihan täysin!
Mulla on varastossa yksi projekti, vanhasta keittiön alakaapista ja seinäkaapista tehdä emännänkaapin tyyppinen kokonaisuus. Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa sain idean, että teenkin alakaapiston leivinlauta-lokeroon ulos vedettävän pöytätason, ja siitä tulee etätyöpiste. Nyt en malttaisi odottaa, että pääsen sen toteuttamaan :D
Koppelo

ViestiKirjoittaja TlGER » 07.12.2022 15:53

Valkosipulisilakka kirjoitti:Joskus vain melkein hävettää olla epänaisellinen(?), kun en näprää enkä askartele mitään.

Mä en ole kyllä ikinä tullut ajatelleeksi, että omat käsityöjuttuni olisi jokin naisellinen ominaisuus. Tai no ompeleminen nyt on tyypillisen tätimäistä touhua, mutta esim. pehmolelujen teko, puhumattakaan jostain folio-styrox-ym. -askarteluista on mun mielestä enemmänkin lapsellisia tai nörttityttömäisiä, joille ns. oikeat naiset pyörittelisivät silmiään työpaikan kahvihuoneessa :mrgreen: Ja huonekalujen ja koronapelien nikkarointi, sehän on pappojen heiniä :mrgreen:
TlGER

ViestiKirjoittaja Koppelo » 07.12.2022 16:18

Mua joskus vähän kiukuttaa tuo lokerointi, kun joidenkin mielestä mies ei "saa" kutoa ja naiset eivät tee remonttia, piste. Kun saatiin yksi iso remontti aikanaan valmiiksi, tuli kommenttia että on siinä ollut sun miehellä iso työ. Hmm, minä sen kyllä suurimmaksi osaksi tein :D Tosin ärsyttää joidenkin naisten valituskin, että "voi mäkin haluaisin tuollaisen, mutta kun ei Jaska suostu tekemään/sillä ole aikaa/tms". Siis miksi Jaskan se pitäisi tehdä, miksi et tee itse? Kaikenlaista oppii, jos vaan haluaa. Perhana.
Koppelo

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.12.2022 16:34

Minä en ainakaan halua tehdä kaikkea itse. Onneksi mies tekee semmoiset hommat :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 07.12.2022 17:32

Ja meillä mies ei mielellään anna mun tehdä remppahommia tai koota isompia huonekaluja (paitsi maalausta tai sellasta pientä, maalauksen se antaa mun tehtäväksi mielellään), kun ei oikeen luota mun kykyyn käsitellä työkaluja, että tulisi siistiä jälkeä :D . Ei sillä, en minäkään kovin luota. Etenkin sähkötyökalut hirvittää, enkä mielelläni edes koske porakoneisiin tms. Ruuvimeisseli nyt pysyy jotenkuten käsissä. Mutta apukäsinä saatan olla. Kaapistojen purkuhommat taas oli terapeuttista :D.
Ei sillä, mielummin se mieskin ois tekemättä noita, ja antais muiden tehdä.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Koppelo » 07.12.2022 17:58

Vieras kirjoitti:Minä en ainakaan halua tehdä kaikkea itse. Onneksi mies tekee semmoiset hommat :D

No joo, mutta jos ihminen valittaa, että tosi kovasti haluaisi jotain, mutta ei saa kun joku muu ei tee sitä, niin silloin mielestäni sais katsoa peiliin :D

Ja Purrfect, jos jossain kohtaa tuntuu, että haluat opetella noiden koneiden käyttöä, niin sitten vaan rohkeasti tuumasta toimeen. Ei se sun mieheskään niitä asioita ole opettelematta oppinut ;) Harjoittelemalla sitä oppii!
Koppelo

ViestiKirjoittaja Mella M » 07.12.2022 18:05

Koppelon kanssa samaa mieltä. Monta asiaa oppii kuin vain tekee, etsii ohjeita ja tekee taas. Monet miehetkin ovat opetelleet tekemään islantilaisia villapaitoja. Musta on ihan ok, ettei kaikki tee kaikkea ja kaikkia ei kiinnosta opetella, mutta se tosiaan on raskasta kuunneltavaa, kuinka tuossakin pitäisi olla peili ja tuossa naulakko, mutta ei tuo meidän Matti saa aikaseks, :roll:
Mella M

ViestiKirjoittaja Purrfect » 07.12.2022 18:39

Koppelo kirjoitti:Ja Purrfect, jos jossain kohtaa tuntuu, että haluat opetella noiden koneiden käyttöä, niin sitten vaan rohkeasti tuumasta toimeen. Ei se sun mieheskään niitä asioita ole opettelematta oppinut ;) Harjoittelemalla sitä oppii!

Toki oppii, ja samaa mä miehelle sanoin esim. lattian pesusta, kun se vetosi että minä teen sen paremmin kuin hän, että sitten se vaatii vaan enempi harjotusta että sinäki oopit ;).

Mutta mä jotenki kammoan kaikkia sähkötyökaluja. Sirkkelinkin kierrän kaukaa ja hirvittää edes siirtää sitä, vaikka se ei olisi edes sähköissä :D . Oon semmonen toheltaja, että parempi kun en niihin kajoa. Kirveellä oon kyllä nuorena puita pilkkonut ja sitä käsisahaakin vähän käyttänyt, mutta mulle nekin on silti aika pelottavia esineitä mulle. Tietenkin jos olisi aivan pakko, kyllähän nekin opettelisi.

En kyllä myöskään oleta että miehen pitäisi olla joku supernikkari, joka mielellään rakentelee asioita ja asentelee asioita jne, ja valittelisin kun ei se nyt rakenna sitä mitä haluan. Kaappien kokoamiset ja peilien kiinnitykset se on halunnut tehdä itse, koska ei halua mun telovan meidän herkästi murenevia seiniä (enkä uskaltais poravasaraa tosiaan käyttääkään), ja mielummin kasaa pienemmät kaapit itse kuin maksaa jollekin tai laittaa mut kokonaan kokoamaan, toki autan sen minkä voin.
Keittiön ja vessan rempat teki purkamista lukuunottamatta remppamiehet, niitä ei haluttu itse tehdä kumpikaan.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 08.12.2022 12:19

Meillä töissä kaikki muut tuntuvat olevan käsityö/näpertelyihmisiä, joten putoan aika pian kahvipöytäkeskusteluista, kun kaikki muut kutovat ja näpräävät sytykeruusuja. Toisaalta olen huomannut, että käsityöharrastukset ovat varsin arvostettuja siinä missä esim. omat lemmikkiharrastukseni useimpien mielestä ovat jonninjoutavaa puuhastelua :cry: Minulla on esim. tuttava, joka on hurahtanut islantilaisvillapaitojen kutomiseen. Hän on kutonut niitä tänä vuonna kuulemma jo 18! Tämä herättää ihmisissä suurta ihailua. Itsekseni mietin, että mitä ihmettä hän, perheetön ja pienen suvun omaava sinkkunainen tekee tuollaisella määrällä villapaitoja, kun hän ei kuulemma myöskään myy niitä :?: No, siinä on toki villapaita joka sävyssä, mutta ottaen huomioon, että töissä hän on lähinnä jakkupuvussa, niin itse ihmettelen, mitä järkeä on kutoa kaappi täyteen villapaitoja. Enkä siis toki tahdo dissata, hän saa toki kutoa siinä missä minä ramppaan koirien kanssa treeneissä. Tarkkaan ottaen ei ole järkeä kummassakaan touhussa. Jotenkin vain ihmettelen, miksi kutominen on niin paljon arvostetumpi harrastus kuin vaikka koiranäyttelyissä käyminen. Vai onko kyse vain sitä, että nyt nuo islantilaisneuleet ovat in, parin vuoden päästä ehkä jo pois muodista?
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Helmi* » 08.12.2022 12:25

Minusta ihan samanarvoisia harrastuksia, pääasia että tuovat harrastajalleen iloa ja sisältöä elämään. Varmaan jos ei ole koiraihminen, ei ymmärrä alkuunkaan näitä treenejä, näyttelyitä ym. Oon itekin törmännyt tähän toisinaan. Mä harrastan kyllä koiria ja neulonkin, mutta en islanninvillapaitoja. Voishan niitä pistää pukinkonttiin. Mutta toisaalta voivat jo olla pois muodista parin vuoden kuluttua.
Helmi*

ViestiKirjoittaja Mella M » 08.12.2022 12:29

Valkosipulisilakka kirjoitti:Meillä töissä kaikki muut tuntuvat olevan käsityö/näpertelyihmisiä, joten putoan aika pian kahvipöytäkeskusteluista, kun kaikki muut kutovat ja näpräävät sytykeruusuja. Toisaalta olen huomannut, että käsityöharrastukset ovat varsin arvostettuja siinä missä esim. omat lemmikkiharrastukseni useimpien mielestä ovat jonninjoutavaa puuhastelua :cry: Minulla on esim. tuttava, joka on hurahtanut islantilaisvillapaitojen kutomiseen. Hän on kutonut niitä tänä vuonna kuulemma jo 18! Tämä herättää ihmisissä suurta ihailua. Itsekseni mietin, että mitä ihmettä hän, perheetön ja pienen suvun omaava sinkkunainen tekee tuollaisella määrällä villapaitoja, kun hän ei kuulemma myöskään myy niitä :?: No, siinä on toki villapaita joka sävyssä, mutta ottaen huomioon, että töissä hän on lähinnä jakkupuvussa, niin itse ihmettelen, mitä järkeä on kutoa kaappi täyteen villapaitoja. Enkä siis toki tahdo dissata, hän saa toki kutoa siinä missä minä ramppaan koirien kanssa treeneissä. Tarkkaan ottaen ei ole järkeä kummassakaan touhussa. Jotenkin vain ihmettelen, miksi kutominen on niin paljon arvostetumpi harrastus kuin vaikka koiranäyttelyissä käyminen. Vai onko kyse vain sitä, että nyt nuo islantilaisneuleet ovat in, parin vuoden päästä ehkä jo pois muodista?

Nyt kyllä melkein pakko kysyä, että ihanko tosissasi mietit tätä? Minusta on ainakin aina hienoa, kun joku osaa ihan itse tehdä jotakin mikä on käyttökelpoista ja hyödyllistä. Luulen, että tämä maailmanaika sotineen ja ekokatastrofeineen on vielä entisestään voimistanut käsityötaitoja, kun ihmiset haluavat varmistaa, että pärjäävät omavaraisemmin. Joku koiranäyttelyharrastus ei varmasti taas kovinkaan monen mielestä ole millään tavalla kovin hyödyllistä tai käyttökelpoista. Jos sitten taas esim. harrastaa koiran kanssa vaikka vapaaehtoista pelastustoimintaa tai kaverikoiratoimintaa esim. vanhainkodeissa, niin uskoisin, että niitä kyllä arvostetaan niidenkin toimesta, jotka eivät itse ole koiraihmisiä. Jokaisella harrastajalla tietenkin se oma harrastus on tärkeä ja arvokas, mutta muut ihmiset ehkä arvostaa asioita aika eri näkövinkkelistä.
Mella M

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 08.12.2022 12:50

Joo, Mella M, ihan vakavissani mietin. Itse en sinänsä juuri harrasta koiranäyttelyitä - tänä vuonna kävin sellaisessa kerran eli erkkarissa lähinnä sosiaalisten kontaktien vuoksi - vaan pikemmin palveluskoiratoimintaa ja koirani on kyllä tarvittaessa käytettävissä hälytoimintaankin, kun sen koulutustaso siihen riittää. Arvostan käsillä tekemistä, mutta pointti on se, että olisi tehtävä jotain oikeasti hyödyllistä. Toki Ukrainassa nyt varmasti arvostettaisiin islantilaisvillapaitoja, mutta jos itseäni mietin, niin en ole vuosiin käyttänyt kunnon villapaitaa. Itse asiassa saan niitä aina lahjaksi äidiltäni, mutta en tule käyttäneeksi. Samaten minulla on tuttava, joka valmistaa aina kurkkusäilykettä järjettömät määrät. Hän jakelee kaikille tutuille kurkkupurkkeja riesaksi asti. Muistan myös edesmenneen mummuni aikanaan hukuttaneen minut hilloihin, joita en pystynyt sellaista määrää syömään.

Itse en varmaan edes osaisi tehdä islantilaisneuletta, mutta osaisin toki keittää hilloa ja säilöä kurkkuja, jos tahtoisin ja jos minulla olisi käyttöä niille. Mutta en oikeasti ymmärrä, miksi esim. säilömisellä olisi joku itseisarvo.
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Mella M » 08.12.2022 13:18

Eihän kaikki arvosta niitä käsitöitä tai muita itse tehtyjä juttuja ja itsekin olen vähän arka antamaan niitä kauheasti lahjaksi, kun on vähän just pelko, ettei ne kaikille kelpaa tai ei ole käyttöä. Mullakin jää kaikki itse tehdyt sinapit ja säilykkeet helposti syömättä.

Tässä on varmasti vähän sama asia kuin vaikka ammateissa. Helposti arvostetaan yleisesti sellaisia ammatteja, joissa ihmisten katsotaan tekevän hyödyllistä työtä, kuten lääkäreitä, palomiehiä, poliiseja jne, mutta aika vähän arvostusta yleisesti saa esim. somevaikuttajat ynnä muut, joiden työtä ei varmasti pidetä mitenkään tärkeänä ja sillä on monille ihmisille lähinnä viihdearvo jos sitäkään. Ja sitten toisaalta, mitä sillä on väliä, että arvostaako muut siellä kahvipöydässä kenen harrastusta ja miten paljon? Se käsitöidenkin arvostus on osalla ihan vain tapa sanoa, mutta oikeasti mitään käsintehtyä ei osteta tai ainakaan siitä ei kauheasti haluta maksaa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 08.12.2022 14:07

Juu, tuo on kyllä totta, että monella käsitöiden arvostus on sikäli puhetta, että ei niistä olla valmiita maksamaan. Jos henkilö eksyy vaikka joulumyyjäisiin, hän ei mitenkään voi käsittää, että jonkun itse tekemä sinappi maksaa enemmän kuin halvin sinappituubi lähikaupassa. Kauniita käsitöitä ihaillaan, mutta ei puhettakaan, että niistä oltaisiin valmiita maksamaan edes tarpeitten hintaa.
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Koppelo » 08.12.2022 14:28

Tässä tulee taas esiin ihmisten erilaisuus. Mä luin ihan kauhistuneena tämän "Vai onko kyse vain sitä, että nyt nuo islantilaisneuleet ovat in, parin vuoden päästä ehkä jo pois muodista?"
Koska en ole ajatellut että ne olis jotenkin "in", saati että menisivät pois "muodista", vaan olen ajatellut että ihmiset on vihdoin hoksanneet, miten ihania villapaidat on! :D Etenkin ulkoillessa.
Mutta joo, kun mähän en haluaisi muita paitoja käyttääkään kuin villaisia. Vapaa-ajalla mulla on aina villapaita päällä, nyt ostin töihinkin 100% villapaidan ja jouluaatoksi mulla on myös uusi villapaita kaapissa valmiina, ensikäyttöön :D Olis ihanaa kun voisi kutoa villapaitoja itse, mulla olis niitä varmasti sata.
Niin ja enhän mä käytä muita sukkiakaan, kuin villasukkia... Mulla on vaan muutama pari muunlaisia sukkia.
Että erilaisia ollaan tosiaan. Mutta sen sanon, että jos saa lahjaksi villasukkia tai -paitoja eikä niitä itse halua käyttää, niin laittakaa ihmeessä eteenpäin!
Koppelo

ViestiKirjoittaja Umac » 08.12.2022 14:35

Olen nyt ollut onnekas saadessani villasukkia mutta olen niistä aikoinaan myös maksanut ilman kulmakarvan nostoa 17-25€/pari.
Lapasia tai villapaitoja en käytä mutta esim. autot käy tuossa kyläpajalla omalla tohtorilla, renkaat toisella paikallisella jne.

Mutta toki tunnistan tuon, ettei mistään oltaisi valmiita maksamaan sillä ihan taatusti minunkaan kaikki hankinnat eivät ole sitä kalleinta, lähintä tms. Monta monessa.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Purrfect » 08.12.2022 15:45

Minä en taida omistaa yhtään villavaatetta tällähetkellä, oiskohan yhdet villasukat olleet kaapin perällä viitisen vuotta? Villa tahtoo kutittaa mua melkosesti, mielummin siis joko puuvillasta neulottuja tai keinokuidusta, vaikka muissa vaatteissa en keinokuiduista pidäkään. Toki myös se etu, että voi huolettomammin niitä pestä koneessa. Mulle pitää myös olla todella lyhytvartista sukkaa, ja niitä harvoin on myytävänä missään valmiina. Kestävämpäähän se villa tietenkin olisi. Joitain neulepaitojakin (puuvilla/keinokuitu) mulla on, mutta niillä tahtoo talvellakin tulla kuuma, eikä tule käytettyä, oon niin kuumaverinen :D .

Yksi tuttu mulle joskus noita keinokuitusia töppösiä neuloo, on tosi taitava tekemään erilaisia kuvioneuleitakin, mutta ei koskaan suostu ottamaan rahaa niistä kun omaksi ilokseen tekee. Koitan sitten ostaa lankaa yläkanttiin tai jotain muuta aina kiitokseksi. Nykysin ei vaan enää neulo yhtä paljoa terveytensä vuoksi.

Kyllähän niistä mielellään maksaiskin kunnon hinnan, kunhan taas oma talous on parempi.
Purrfect

ViestiKirjoittaja ooih » 09.12.2022 06:29

Vinkkejä mistä sisäpiipertää lyhdyn sisälle joulukuusi? Pitäisi olla aika lailla ilmainen, joten ei mitään pulloharjavirityksiä.
ooih

ViestiKirjoittaja Mella M » 09.12.2022 09:29

ooih kirjoitti:Vinkkejä mistä sisäpiipertää lyhdyn sisälle joulukuusi? Pitäisi olla aika lailla ilmainen, joten ei mitään pulloharjavirityksiä.

Pulloharja maksaa parhaimmillaan euron, se on paljon halvempi kuin mikään muu valmis viritys, mutta toki vaatii sitten sen, että olisi vihreää maalia maalata se. Sammal on ilmainen, mutta nyt sitä on vähän vaikea saada kun päällä on lunta. Sammaleesta voisi tehdä paperikartion avulla esim. kuusen. Ilmaisuus sitten muuten riippuu vähän siitä, että mitä kaikkea kotona sattuu olemaan.
Mella M

ViestiKirjoittaja ooih » 09.12.2022 10:22

Hah, en kestä! Löysin vihreitä (ja valkoisia ja punaisia) piipunrasseja ja tällaisen ohjeen https://caritaoksa.vuodatus.net/sivut/n ... joulukuusi
:D Eli ongelma ratkaistu!
ooih

ViestiKirjoittaja kualcc » 09.12.2022 10:24

ooih kirjoitti:Vinkkejä mistä sisäpiipertää lyhdyn sisälle joulukuusi? Pitäisi olla aika lailla ilmainen, joten ei mitään pulloharjavirityksiä.

Onko mahdollisuutta päästä keräämään mustikanvarpuja? Rautalangalla tai miksei tavallisellakin kieputtaa nipuksi vaikka kepin ympärille, niin tosi sievän näköisiä tulee. :) Googlesta löytyy paljon mallikuvia.
kualcc

ViestiKirjoittaja Umac » 02.10.2025 16:29

Mä innostuin valtavasti nyt askarteluajatuksesta. Näin IG:ssä purnukan ja sen päälle kaikkea sälää pihalta, pienet ledit tai led-kynttilä sisään.
Ei oo kyllä pahan hintaista, kuumailmapistooli muutaman euron, liima siihen, lasipurkki kaapista ja pihalta tarvikkeet. Ans katsoa olenko samaa mieltä vielä huomenna!

Muistan Mellan lyhdyt!
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 02.10.2025 18:34

Noista saa kyllä aivan mahtavia juttuja! Mulle teki ystävä sellaiseen korkeahkoon lasilieriöön käpyjä sisälle, joku rusetti päälle ja valojuttu sisään. Aivan mahtava joulukoriste!
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Mella M » 02.10.2025 20:48

Umac kirjoitti:Mä innostuin valtavasti nyt askarteluajatuksesta. Näin IG:ssä purnukan ja sen päälle kaikkea sälää pihalta, pienet ledit tai led-kynttilä sisään.
Ei oo kyllä pahan hintaista, kuumailmapistooli muutaman euron, liima siihen, lasipurkki kaapista ja pihalta tarvikkeet. Ans katsoa olenko samaa mieltä vielä huomenna!

Muistan Mellan lyhdyt!

Hah! Mä just mietin yksi päivä, että pitäiskö tehdä syksylyhty. Olen kyllä joskus tehnytkin, mutta tekisin nyt ihan toisenlaisen. Löytäisinköhän kuvan mun syksylyhdystä. No löysin, 6 vuotta sitten tein tämän. Klikkaamalla saa suuremmaksi.

Kuva

Kuva

Mulla on miljoona asiaa nyt kesken ja sitten vielä innostuin tilaamaan pari palapeliä. No arvaatkaapa, olenko nyt sitten tehnyt muuta kuin palapeliä?
Mella M

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 02.10.2025 20:54

^Samat huvit mulla! Palapeli rules! :D On sellaiseta aivot narikkaan- hommaa mitä pää kaipaa joskus. Olen ottanut tavaksi, aina on palapeli tekeillä mutta sen kanssa voi mennä kuukausia.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Umac » 03.10.2025 02:58

^^Joo, upeat!

Tuo IG-vimma iski nyt tosiaan lasipurkkiin ja maa-ainekseen mitä saa pihalta. Enää puuttuu kuumaliimapistooli ja sen kait saan tänään. En oikein osaa mitään noita enkä tiedä ominaisuuksia mutta kuumaliimapistoolin liima lienee hyvä mm. lasille? Sitten kuukkeloin minieläimiä, etsin siis oravaa ja kyllähän niitä löytyi ilman Temuakin. Keravalla iso leluliike, siellä pitäisi joskus käydä!
No katsotaan, tämä siis niin extempore ajatus, että en nyt vielä pidätä hengitystä :mrgreen: Jouluaiheisen voisi myös väsätä!
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 03.10.2025 05:18

Taitaa olla jo kymmenkunta vuotta kun askartelin yksi talvi tuommoisen punatulkkulyhdyn, kivahan noita on tehdä kun vaan olis viitseliäisyyttä.
Kuva
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja aunet » 06.10.2025 10:50

Piperrystä tämäkin, eilen korjailin karvaleluja rikki menneistä kohdista. Yksi oli iso lammaskoira, jolta piti leikata koko pää pois ja ommella kaula umpeen. Silti jäi vielä melko iso retuutettava. Leluja on pilvin pimein, mutta jotkut ovat mieluisampia kuin toiset ja niitä korjataan.
aunet

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 12.10.2025 07:45

Mä sain vihdoinkin hommattua kuumaliimapistoolin ja nyt pitää ainakin korjata pari ovikranssia.
Tiibetinhelmi

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät