Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mella M kirjoitti:No jos tiuklasti tulkitaan lakia ja vuokrasopimuksessa ei nimenomaan mainita, että irtisanomisen voi toimittaa välitysfirmalle, niin olet ikävä kyllä heikoille. Mutta, itse nyt kuitenkin koittaisin vuokranantajan kanssa sopia asiasta jotenkin jos mahdollista. Onko siitä mitään viestiä tms tallessa, missä hän nimenomaan on kehoittanut olemaan sopimusasioissa yhteydessä välitysfirmaan, koska se voisi olla ratkaisevaa. Olisin myös yhteydessä välitysfirmaan ja kysyisin, ettei miksi sieltä irtisanomista ei ole ohjattu vuokranantajalle.
Keväällä olin yhteydessä vuokranantajaan liittyen sopimuksen päättämiseen. Tuolloin käski olla sopimusasioissa yhteydessä välitysfirmaan, kuten olinkin.
Heinäkuussa lähetin irtisanomisilmoituksen asunnosta. Irtisanomisen ajankohdaksi laitoin syyskuun viimeisen päivän. Lähetin tämän irtisanomisilmoituksen välitysfirmaan. Sieltä pyydettiin vahvistamaan poismuuttopäivä, vahvistin päivän olevan lokakuun viimeinen päivä.
Iidis79 kirjoitti:Keväällä olin yhteydessä vuokranantajaan liittyen sopimuksen päättämiseen. Tuolloin käski olla sopimusasioissa yhteydessä välitysfirmaan, kuten olinkin.
Heinäkuussa lähetin irtisanomisilmoituksen asunnosta. Irtisanomisen ajankohdaksi laitoin syyskuun viimeisen päivän. Lähetin tämän irtisanomisilmoituksen välitysfirmaan. Sieltä pyydettiin vahvistamaan poismuuttopäivä, vahvistin päivän olevan lokakuun viimeinen päivä.
https://www.vuokralaiset.fi/
Kannattaa olle tuonne yhteydessä.
Olen vain kerran asunut yksityiseltä vuokraamassa asunnossa ja siinä myös oli välitysfirma välikätenä. Olin kumminkin yhteydessä myös vuokranantajan kanssa jolle mm pois muuttaessani ilmoitin sähköpostilla että olen löytänyt uuden asunnon ja muutan pois sen-ja-sen kuun lopulla. En muista tarkkaan, mutta taisin myös lähettää irtisanomisilmoituksen välitysfirmaan ja avaimet palautin huoltoyhtiöön. Ei ollut ongelmia.
Noilla tiedoilla olet ainakin ollut aikaisin yhteydessä asiasta. vuokralaisellahan on 1kk irtisanomisaika.
Tästä saa sen kuvan että vuokranantaja on ollut kiireinen tai toisesta syystä ei ole halunnut hoitaa asiaa. Eihän vuokraehdoissa ollut mitään vuosi tai 11kk sitoutumista? Jos on, milloin se tuli/tulee täyteen? Mitä ilmoitit vuokranantajalle pois muuttopäiväksi? Vai kerroitko sitä ollenkaan tuolloin?
msk kirjoitti:Mitä siellä välitysfirmassa sanottiin kun teit ilmoituksen heille että päätät vuokrasopimuksen?
Olisihan sen välitysfirman pitänyt myös alkaa etsiä asuntoon uutta vuokralaista, kun heillä ilmeisesti oli vuokranantajan kanssa sopimus. Ilmeisesti eivät ole niin tehneet kun vuokranantaja ihmettelee miksi et ole maksanut vuokraasi. Omituinen juttu.
-
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa