Älykelloista

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Älykelloista

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2022 16:52

Juu, rekisteröityjen puolellahan on tästäkin ainakin yksi ketju, mutta nyt sitten tuplat. Tosin hankinnasta.

Mulla on siis noin vuoden ikäinen, aika tarkalleen, koska ostettu viime vuoden black fridaysta.
Withings merkkinen kello.
Mikä nyt viime viikolla alkoi tehdä sitä ettei se lataudu. Useinmiten aloitti lataamisen, ja se keskeytyi yleensä ihan samoin tein. Sain siihen kuitenkin latausta pätkissä 15->35. Yritin useita kertoja, vaihdoin eri latureihinkin, no tänään se sitten vihdoin suostui latautumaan täyteen, minkä jälkeen jonkin aikaa viisarit heittäytyivät ajantasaisesta ajasta aina 10.15 kellonaikaan toimintoja vaihdettaessa. Palautuivat sitten normaaliaikaan. Nyt viisarit pysyvät oikeassa ajassa.
Eli alkoi toimia ihan normaalisti.
Mitään arvausta mikähän siinä voisi olla?
Yritin puhdistaa kellon taustaa ja sitä latausalustaa, ei mitään vaikutusta. Koskaan en ole päästänyt latausta menemään ihan tyhjiin.
Juu, huoltoon, mutta se on ihan hilkulla ehtiikö takuu mennä umpeen, ennenkuin pääsen käymään siellä.
Ja koska Gigantti, soitot myyjälle ei kiinnosta.
Muuten olen ollut ihan älytyytyväinen, jos se nyt ihan tarkka aktiivisuuden , mm askelten suhteen ei olekaan, niin kyllä se hiljalleen lisääntyneen liikkumisen on onnistunut tunnistamaan, että ainakin jonkin verran voi luottaa.
NMtta unen se monitoroi hyvin paikalleen pitävästi, nukahtamisen, heräämisen ja unen aikaiset havahtumiset. Olosta päätellen ehkä syvyydenkin.
Tosin olen melko levollinen nukkuja kunhan saan unesta kiinni, enkä pyöri kuin hyrrä sängyssä. Mutta herään herkästi vähän kaikkeen, välillä vaikka siihen että alempaa korvaa alkaa painaa, jos tyyny ei ole hyvä.
Pumpun toiminnan seuraamisessa se oli(/on) ihan loistava apuneuvo. Onneksi ostin kyseisen laitteen.
Ja ostan kyllä tarvittaessa vaikka toisenkin, jos tässä on joku pysyvä vika mikä ei ehdi mennä takuuseen, tai ei muuten mene takuun piikkiin.
Ja yksi mistä tykkään on ollut se että sen akun kesto on pitkä, ei ole tarvinnut ladata edes viikottain. Toki riippuu miten paljon mittauksia sillä on tehnyt.
Paitsi mitä nyt sitten lataus alkoi temppuilla.
Vieras

Re: Älykelloista

ViestiKirjoittaja Thirteen » 17.11.2022 20:39

Kommentoin vaan sitä, että ei se takuu lopu kuin seinään sinä päivänä kun vuosi tulee täyteen. Ja voithan vaikka laittaa niiden chattiin viestiä asiasta.
Kohti ääretöntä ja sen yli!
Buzz Lightyear
Thirteen

ViestiKirjoittaja Mella M » 17.11.2022 20:56

Eikö kannattais ottaa yhteyttä vaikka spostilla tai sillä puhelimella heti ja raportoida tuosta viasta. Ainakin olet sen silloin huomannut ja siitä ilmoittanut ennen takuuajan umpeenmenemistä vaikka ei pääsekään toimittamaan sitä huoltoon. Mulla yhden laitteen kohdalla oli niin, ettei sitä edes toimitettu huoltoa varten liikkeeseen, vaan rahtifirma tuli noutamaan sen kotoa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2022 20:58

Ei lopu , mutta saattaa se silti aiheuttaa vastuustavenkoilua.
Ihan toisen firman kanssa tässä juuri taistelleena, toistuvasti, ja nyt sitten myös viimeisen kerran, tähän loppui sen firman asiakkuus.

Enkä oikein tykkää niistä chättijutuista, että taidan jättää sen väliin.
Eikä se niin paljoa maksa etteikö voisi uutta kelloa hankkia, jos tää juttu ihan tökkii, enemmän on kyse periaatteesta.
Vähän mietin ostaa suosilla uuden, nyt kun sen saa taas hyvällä halvennuksella, jos mun kello on kunnossa, tai menee takuuhuoltona, niin sen toisen vois antaa lahjaksi sitten.
Onneksi gigantin sivut on olleet nurin, niin ei tullut tehtyä kovin impulsiivistä ostosta.
Mä siis todella tykkään tästä kellosta, monesta syystä, ja erityisesti myös sen pitkästä latauksen kestosta, jopa n 1kk, silloin kun se toimii. Toivottavasti tää olis nyt vaan joku tilapäinen häiriö ollut.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2022 21:07

Katsoin nyt uudelleen, niin ei taida olla sähköpostia käytössä, ei ollut aiemminkaan. Tai on, yritysasiakkaille. Tai ainakaan mä en löydä.
Joskus aikaisemmin kun soitin sinne, niin sai jonottaa ikuisuuden, saati juuri nyt.
Vieras

ViestiKirjoittaja MJK » 18.11.2022 09:35

Ihan älytön tuo akunkesto kun mulla on Samsungin galaxy watch e-simillä niin akku kestää 1-2 päivää :roll:
On vuoden vanha mutta ei ole kestänyt tuon enempää uutenakaan. Ja en siis yleensä edes mitään tee kellolla, joskus vastaan puhelimeen lenkillä kun ei ole itse puhelin mukana...
Toki se automaattisesti tallentaa lenkit yms.
MJK

ViestiKirjoittaja Mella M » 18.11.2022 09:40

Mulla on Garminin urheilu/älykello ja siinä on akunkesto 28 päivää. Menis kyllä hermo, jos kelloakin pitäis koko ajan ladata.
Mella M

ViestiKirjoittaja MJK » 19.11.2022 09:46

Vieköhän se tuo e-sim noin kauheasti akkua...Onko kellään muulla sitä käytössä?
MJK

ViestiKirjoittaja smörgen » 22.11.2022 11:58

Miehellä myös Samsungin älykello, jossa akkua ladattava lähes päivittäin.
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja MJK » 22.11.2022 17:49

Miehellä myös Samsungin älykello, jossa akkua ladattava lähes päivittäin.

Okei eli seuraavana sitten erimerkkinen ;)
MJK

ViestiKirjoittaja Fran » 23.11.2022 23:05

Mitkä kaikki kellot juttelee Sports Trackerin kanssa?
Fran

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.11.2022 11:56

Ihan suoraan en osaa vastata, mutta nuo Withings kellot ovat paritettavissa minkä hyvänsä älylaitteen kanssa, toisin kuin osa älykelloista. Mikä myös oli yksi omista kriteereistä, tosin haluamani EKG ominaisuus rajoitti niin merkit kuin mallitkin vähiin.
Siinä itsessään ei ole gps:ää, ainakaan mulla käytössä olevassa mallissa.
Withingisin alkujuurethan ovat Nokiassa, onko sillä merkitystä tässä yhteydessä, en tiedä.
Pitäisi selvittää.
Vieras

ViestiKirjoittaja Fran » 24.11.2022 13:11

Sports Tracker ei ole älylaite vaan sovellus. Uusi kello harkinnassa ja haluan laitteen joka toimii sen kanssa.
Fran

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.11.2022 13:38

Se verran tiedän että se on sovellus, muuta en. Ei ole käytössä sovelluksia, eikä suunnitelmia hankkiakaan, joten en ole yhtään perehtynyt niihin.
Mietin asiaa sen kautta koska kellot ovat Myös yhteensopivia erimerkkisten älylaitteiden kanssa, ne kenties ovat yhdistettävissä myös erilaisiin sovelluksiin.
Ja eikö Sport Tracker ollut myös Nokian Nokian tuote(?), ja sitä kautta mietin niiden mahdollista yhteensopivuutta. Että olisivatko aikanaan suunnitellut niitä niin.
Tosin Nokia ei enää valmista Withingsejä.
Vieras

Paluu Rekisteröimättömät