Rintsikat

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Rintsikat

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.11.2022 19:13

Omaa miestäni taasen miellyttää paljon enemmän se ettei ole liivejä päällä, ja parempi vielä jos ei yläosaa lainkaan. Olen myös usean lapsen äiti.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.11.2022 19:22

Kukin tavallaan. Normi-ihmisillä vaan on joskus vaatteetkin päällä. Kuten vaikka kotona etä-, koti- tai puutarhatöissä. Mutta mikäs siinä, jos koko perhe hilluu alasti päivät pitkät. Säästää pyykinpesun määrässäkin. Ja helppo imettää lapsia ja kaikkee.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 15.11.2022 19:54

Kylläpä kalhati. En tosin ymmärrä miksi ;)
Vieras

ViestiKirjoittaja msk » 15.11.2022 20:04

Mä tykkään kun nämä toppimalliset pitävät rinnat napakasti kuosissaan. Eivät heilu tai hölsky :mrgreen:
Mutta ovat ilmeisesti sitten juuri sellaiset joissa joitain ahdistaa.
Kokeilin viime viikolla alusvaatelaatikosta löytämiäni kauniita pitsisiä mustia kaarituellisia liivejä.
OK, kyllähän rinnat näyttävät niissä kauniilta. Mutta en silti halunnut pitää niitä kun tuntuivat sen verran epämukavimmilta kuin nämä toppimalliset.
Olen suurimman osan elämästäni käyttänyt kaarituellisia kauniita liivejä, nyt vasta viime kesänä löysin nämä topit. Hyvä että löysin :)
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja msk » 15.11.2022 20:05

Mä tykkään kun nämä toppimalliset pitävät rinnat napakasti kuosissaan. Eivät heilu tai hölsky :mrgreen:
Mutta ovat ilmeisesti sitten juuri sellaiset joissa joitain ahdistaa.
Kokeilin viime viikolla alusvaatelaatikosta löytämiäni kauniita pitsisiä mustia kaarituellisia liivejä.
OK, kyllähän rinnat näyttävät niissä kauniilta. Mutta en silti halunnut pitää niitä kun tuntuivat sen verran epämukavimmilta kuin nämä toppimalliset.
Olen suurimman osan elämästäni käyttänyt kaarituellisia kauniita liivejä, nyt vasta viime kesänä löysin nämä topit. Hyvä että löysin :)
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 15.11.2022 20:41

Mä luovuin kokonaan rintsikoista ja aloin käyttää spaghettiolkaimisia toppeja. Onneks voin, koska vaikka rinnat on kasvanu (keski-iän myötä) ne ei ole hirveän isot eli pärjään pienellä tuella. Nyt ei taida olla enää mitään vanhoja rintsikoita mitkä mahtuis päälle. Ehkä yhdet ois hyvä olla, jos joskus pitää laittaa jotain parempaa päälle.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Mella M » 15.11.2022 22:25

Frii kirjoitti:Oletteko koskaan miettineet miksi meidän naisten pitää käyttää rintaliivejä? Moni kertoi olevansa kotona ilman kun ei tarvitse olla ihmisten ilmoilla jossa on määeritelty hyväksyttäväksi normi käytännöksi että naisten kuuluu pitää liivejä jotta nännit ei erotu ja rinnat ovat ryhdikkäästi.
Miksi näin on määritelty? Ettei vain miesten vuoksi?!
Miehiä ei saa liikaa kiihottaa rinnoilla kun jo pelkkä koko saa useimmat sekaisin. Mielestäni tässä rinta asiassa ollaan muslimi maan tasolla Suomessakin! Nainen peittää jotta miehet saa mielenrauhan.

Nuorempana näitä asioita ei välttämättä edes mieti, on vain ilmiselvää että yksi ihan ehdoton vaatekappale on rintaliivit jotka pitää olla kun lähtee kotoa ihmisten pariin. Urheillessa liivit voivat ollakin välttämättömät oman mukavuuden kannalta mutta muutoin eivät ollenkaan. Kuten tässäkin tuli ilmi, sopivia ja mukavia on vaikea löytää. Miksi naiset eivät ole tähänkään asiaan heränneet.. Nykyään jotkut julkkikset ovat ottaneet liivittömiä kuvia instagramiin ja päässeet niillä tietysti lööppi lehtiin, saattanut olla tarkoituskin.

Huomasin myös viihtyväni ilman liivejä tosi hyvin ja niinpä aloin viileillä ilmoilla olla ilman muuallakin kuin kotona. Haittaisiko naisia liivittömyys kesällä? Ei ainakaan minua, saa näkyä ja heilua ihan miten vaan mutta "yhteiskunta" normin mukaan ei saa. Yhteiskunta normitkin ovat määrittäneet miehet, tässäkin maassa.

Siis mitähän vittua taas? :D Siis naiset miellyttää miehiä? Niinku oikeasti ja miksi tämä sinusta oli nyt se ensimmäinen vaihtoehto, joka sinulla tuli mieleen? Ja sitten ihan biologian kannalta, niin mitä vikaa siinä on jos joku nainen sitten haluaakin miellyttää niitä miehiä. Kun mä liikun ihmisten ilmoilla, niin kyllä mä toivon, että mua ensisijaisesti katsoo naiset (jos siis nyt toivon yhtään kenenkään katsovan), että enpä tiedä miksi miehille tarvis olla yhtään mitään. Itse ainakin pidän rintsikoita, koska niissä on musta kivoin liikkua ja vaatteet istuu kivoiten. Ja ihan näin naisena, niin on mullakin mielipide siitä, että miten puettuna mun silmiin rinnat näyttää parhailta. Ikävää, että jotkut ovat jääneet noin jumiin siihen, että me eletään miesten maailmassa ja joutuu joka asiassa todistelemaan, että naisena nyt päätän tästä ja tästä ihan itse. Ihan sitä voi naisena tehdä vaikka mitä, ilman että sillä on mitään tekemistä miesten kanssa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 16.11.2022 03:29

Raivo kirjoitti:Nyt se on tehty. Melkein tunti sovituskopissa ahdistumista vaati mutta seurauksena kuudet uudet liivit.

Hieno juttu! Ei se mitään herkkua ole mutta tuolla määrällä menee taas kivasti eteenpäin.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 16.11.2022 10:28

Onko kukaan keksinyt mitään uusiokäyttöä näille kaaritukensa pullauttaneille liiveille? Ärsyttää heittää pois, joskus jopa vain muutaman käyttökerran jälkeen. Ns urheiluliivit on minusta aika turhat, ei ne tue yhtään enempää kuin joku paita. :?:
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja piku » 16.11.2022 10:46

^Esimerkiksi tämän tyylisiä olen käyttänyt, tukevat ihan 100% varmasti. :mrgreen: https://www.ellos.fi/glamorise/tukirint ... 1047388-03
piku

ViestiKirjoittaja msk » 16.11.2022 16:47

Kissimyyr6 kirjoitti: Ns urheiluliivit on minusta aika turhat, ei ne tue yhtään enempää kuin joku paita. :?:

Ihmiset ja tissit on erilaisia :)
Mulla tukee ihan noi tokmannin "toppiliivit" oikeinkin napakasti. Riippuu varmaan rinnan koostakin. Mulla ei ole kuin B/C-kuppi.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 16.11.2022 18:18

Kissimyyr6 kirjoitti: Ns urheiluliivit on minusta aika turhat, ei ne tue yhtään enempää kuin joku paita. :?:

Ajattelet nyt ehkä sellaisia pehmeästä kankaasta tehtyjä toppimallisia liivejä? Oikeat, korkean tukitason urheiluliivit (löytyy esim. Shock Absorber -merkiltä) kyllä pitää rinnat tukevasti paikallaan. Mutta ne ei ole arkikäyttöön mitkään mukavat. Itse käytän ratsastaessa ja juoksulenkillä.
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 16.11.2022 18:36

Frii kirjoitti:Oletteko koskaan miettineet miksi meidän naisten pitää käyttää rintaliivejä? Moni kertoi olevansa kotona ilman kun ei tarvitse olla ihmisten ilmoilla jossa on määeritelty hyväksyttäväksi normi käytännöksi että naisten kuuluu pitää liivejä jotta nännit ei erotu ja rinnat ovat ryhdikkäästi.
Miksi näin on määritelty? Ettei vain miesten vuoksi?!
Miehiä ei saa liikaa kiihottaa rinnoilla kun jo pelkkä koko saa useimmat sekaisin. Mielestäni tässä rinta asiassa ollaan muslimi maan tasolla Suomessakin! Nainen peittää jotta miehet saa mielenrauhan.

Olen hämmentynyt. Monet liivimallithan on kehitetty nimenomaan korostamaan ja tekemään rinnoista houkuttelevamman näköiset, ei suinkaan peittelemään. Ei ole koskaan juolahtanut mieleen, että miehet kokisivat liivittömät rinnat erityisen houkutteleviksi. No, ehkä hyvävartaloinen, liivitön nainen ohuessa vartalonmyötäisessä paidassa ois houkutteleva.

Itse käytän liivejä myös yksin kotona ollessa, koska ilman on epämukava olla.
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.11.2022 19:12

Frii ehkä vähän trollasi? Rintsikat on ainakin helppo asioista tietämättömien kuvitella joksikin tasa-arvoasiaksi vaikka huvikseen, se on ennemmin mukavuusasia käyttäjäkokemuksena ja sovituskokemuksena ja vuosikausien vaatteena. Ehkä vaatekappale on alunperin osittain suunnattu pitämään imetyksestä veltostuvat rinnat jossain asennossa, silloin kun korsetti jäi käytöstä ja kaikki lähes naiset sai lapsia toisin kuin nykyään. Urheiluliivit on tulleet tilalle. Rintojen tuki raskaassa liikunnassa on paikallaan mutta eihän niitä varsinaisesti imettämätön-rintainen ainakaan tarvitse, koska rinta pitää helpommin muotonsa ja keski-iässähän ne vielä hauskasti kasvaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6 » 17.11.2022 11:45

piku kirjoitti:^Esimerkiksi tämän tyylisiä olen käyttänyt, tukevat ihan 100% varmasti. :mrgreen: https://www.ellos.fi/glamorise/tukirint ... 1047388-03

Uskon :lol:

Näyttää tosin aika hiostavilta mun silmään.
Kissimyyr6

ViestiKirjoittaja lollo » 17.11.2022 17:28

Ehkä imetys vaikuttaa yksilöllisesti erityyppisiin rintoihin. Oma kokemus on se, että neljän vuoden imetyksen jälkeen rinnat sai jonkin aikaa suurinpiirtein rullata tai laskostella liiveihin, mutta aika pian, n. vuodessa, ne palautuivat ennalleen (kiinteytyivät ja saivat rasvakerroksen). Mukavat ja sopivat rintaliivit eivät ole mikään patriarkaattijuttu, vaan aidosti oma mukavuustekijä.
lollo

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2022 17:39

"Itse käytän liivejä myös yksin kotona ollessa, koska ilman on epämukava olla."

Mäkin käyttäisin, jos löytyisi jotkut sopivat toppiliivit, joihin rinnat mahtuis. Mitkään kokeilemistani eivät ole olleet hyviä.
Mitään kunnon puristus-ahdistusliivejä en käytä kyllä suostu käyttään kotioloissa, riittäisi hyvin kevyempi tuki, ja se ettei iho hinkaa ihoa.
Vieras

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät