Eläinlääkärissä käydään-ketju

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 25.05.2026 19:20

^ Edullinen reissu teillä. Tai siis onhan tuo iso tukku rahaa, mutta suhteessa kuitenkin. Ja kyistä olen samaa mieltä. Liika on liikaa.
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8713
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Hetuli » 26.05.2026 18:49

Elli kävi tänään hampaiden poistossa. Oli johonkin törmännyt ja loukannut etuhampaitaan ja takaa poistettiin muutama kulunut, yhteensä 9 kpl. Hintaa tuli 850 euroa mikä tietysti on paljon mutta taitaa koirien hoito tulla vielä paljon kalliimmaksi.
Hetuli
 
Viestit: 1452
Liittynyt: 31.07.2022 15:36

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Avokaado » 27.05.2026 10:22

^ No voi sentään, nyt täytyy Ellin syödä pehmeää ruokaa jonkin aikaa. Tuliko tuohon ab-kuuri automaattisesti annettavaksi? Pikaista toipumista Ellille. :thumbup:
Avokaado
 
Viestit: 3462
Liittynyt: 08.08.2022 20:56

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Hetuli » 27.05.2026 22:25

Saa kipulääkettä (Loxicomia) muutamana päivänä täyden annoksen. Saa normaalisti sitä puoli annosta päivässä nivelrikkoon.
En nyt itse asiasta muista, että mikään kissoista olisi saanut juurikaan antibiootteja.

Nyt on tosiaan pari viikkoa pehmeätä ruokaa ja käydään ensi tiistaina varmuuden vuoksi jälkitarkastuksessa.

Kiitos toivotuksesta <3
Hetuli
 
Viestit: 1452
Liittynyt: 31.07.2022 15:36

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Umac » 28.05.2026 02:37

Antibiootit eivät ole tänä päivänä päivänselvyys tai rutiini, ne saa kyllä mm. soittamalla jälkikäteen jos haju, vointi, muu herättää epäilyksen paranemisen hidastumisesta. Mutta varmuudeksi niitä ei popsita.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9992
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 28.05.2026 06:52

Kivutonta toipumista Ellille! <3
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8713
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Umac » 11.06.2026 12:03

Umac kirjoitti:Ukon vuosittainen hammis varattu kesäkuulle.

Peruin ajan, siirretään elo-syyskuulle. Tämä puolison toiveesta, ettei mene kesä leikki- ja lenkkirajoituksia pidellen. Noista kun seuraa aina väh kahden viikon karenssi leluihin ja luihin.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9992
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Hetuli » 11.06.2026 16:29

Ellillä kävikin niin, että jälkitarkastuksessa huomattiin tulehdus yhdessä hampaassa ja sai viikon antibioottikuurin. Nyt on kuurikin jo syöty ja oltiin vielä uudessa tarkastuksessa tiistaina ja kaikki on kunnossa.
Hetuli
 
Viestit: 1452
Liittynyt: 31.07.2022 15:36

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Darre » 17.06.2026 10:25

Käytin Ketun tänään pikaiseen lääkärissä kun sillä alkoi viikonloppuna vuotaa oikea silmä ja katsoin, että punoittaa vähän. Ei se sitä hangannut eikä oikeastaan siristellytkään, mutta ajattelin että pitää kuitenkn varmistaa ettei silmässä ole mitään haavaa tms. kun kesäloma just edessä ja Ketun ulkomaanreissu. Onneksi todettiin vain lievä sidekalvon tulehdus, saatiin silmätippoja ja pitäisi alkaa helpottaa parissa päivässä.

Lahden Eläinlääkärisema, 229,85 €. Ihanan kallista :crazy: Onneksi on vakuutus.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1431
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 17.06.2026 12:03

^Kallista kyllä juu. Mutta pitäähän tuollainen hoitaa pois, juhannus ja pyhät tulossa.
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8713
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Umac » 17.06.2026 14:48

^^Silmätipoil tais olla vaan 7 vrk varo, yksi näkyy olevan 28 pv
https://www.kennelliitto.fi/lomakkeet/k ... -laakeohje
Siis jos tulossa SKL:n alaisia. Ja joutuu/pääsee testiin.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9992
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Darre » 17.06.2026 14:56

Noilla tipoilla on 7 vrk niin hyvin ehtii mennä varoaika ohi ennen näytelmiä.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre
 
Viestit: 1431
Liittynyt: 30.07.2022 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Umac » 17.06.2026 18:44

^ :thumbup:
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9992
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Mea » 23.06.2026 15:54

Laitetaan tänne vaikkei kukaan ole vielä käynyt lääkärissä.

Toivottavasti meillä on kaikki kunnossa. Wili on kovin kiinnostunut Ilon takapuolesta. Ei nyt ihan niin kuin juoksuisen nartun, mutta nyhvää siinä aina kun saa tilaisuuden ja vähän muulloinkin. Ketään muuta ei kiinnosta se yhtään, ja kaikki paitsi Haukku leikkaamattomia uroksia. Itse en huomaa siellä mitään. Ilo on sterkattu useampi vuosi sitten. En tiedä mitä tämmöinen voisi olla?
Mea
 
Viestit: 7912
Liittynyt: 30.07.2022 17:30

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja MJK » 23.06.2026 17:23

^Jos takapuolesta kiinnostunut niin voisiko olla anaalit täynnä/tulehtuneet?
Jos toisesta reiästä niin sitten en osaa arvata mitään :?:
MJK
 
Viestit: 535
Liittynyt: 01.08.2022 09:03

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Mea » 23.06.2026 17:40

Joo, miksei! Se ei tosin itse mitenkään sitä peppua hinkaa tai katsele, mutta voihan ne silti olla. En osaa niille itse tehdä mitään, mutta kynsienkin leikkuu olisi paikallaan, joten niitä voisi hoitaja katsoa samalla. (En leikkaa itse kynsiäkään koska en nyt vaan kertakaikkiaan osaa enkä opettele kun ei siitä mitään tule eikä ole pakko.)
Mea
 
Viestit: 7912
Liittynyt: 30.07.2022 17:30

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Umac » 24.06.2026 02:55

^Olen varmaan nähnyt unta mutta eikös tuota käytöstä ole ollut ennenkin, jollain sun toisella koiralla? Edesmennyt chihu? Ja loppui kun sai implantin?
Näin aamumietteillä, pahoittelut jos muistan tai sekoitan jotain ja jotkut!
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9992
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Mea » 24.06.2026 03:43

^ Oli! Meni tosiaan mahdottomaksi ja loppui implanttiin. Tämä ei ole niin paha mutta samantapaista. Mutta oliko Ilo silloin jo sterkattu? Ei muistikuvaa, papereita kaivamalla toki selviää.
Mea
 
Viestit: 7912
Liittynyt: 30.07.2022 17:30

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Umac » 24.06.2026 05:23

Joo, tässä kerrot siitä!
https://lemmikit.keskustelu.info/viewto ... tti#p37745
Toukokuussa -24.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9992
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eläinlääkärissä käydään-ketju

ViestiKirjoittaja Mea » 24.06.2026 05:36

Aivan se oli Mellin perässä! Joo tämä ei ole tuollaista käytöstä sentään ollenkaan. Melli ei mielestäni ollut sterkattu, en ainakaan muista.
Mea
 
Viestit: 7912
Liittynyt: 30.07.2022 17:30

Edellinen

Paluu Lemmikit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: JMTNT ja 3 vierailijaa