Koirakuvia

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 15.06.2026 07:11

^Ihanan vihreää!
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8713
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Rigge » 15.06.2026 09:59

Whippeteillä oli erkkariviikonloppu, ja käytiin siellä turistina moikkaamassa tuttuja ja Varpun sukulaisia. Oli kiva nähdä Mustikka-sisko ja sen hienot lapset.

Varpu otti rennosti kehän laidalla, kun muut näyttelivät.

Kuva
Rigge
 
Viestit: 364
Liittynyt: 02.08.2022 16:13
Paikkakunta: Siivikkala, Ylöjärvi

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Umac » 15.06.2026 10:46

^Hienosti turistina!
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac
 
Viestit: 9992
Liittynyt: 30.07.2022 15:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja JMTNT » 20.06.2026 13:56

Rigge. Mulle ilo katsoa koiriesi värijakautumaa. Kaikki niin "raitapaitoja"! Ja sitten jos vertaa esim. dalmatian valkopilkkuista tai jotain muuta rotua, niin onhan se "silmäruokaa."
JMTNT
 
Viestit: 723
Liittynyt: 20.02.2023 13:03

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja JMTNT » 20.06.2026 18:49

Ja jos vielä saan ihmetellä luonnon luomaa koirien turkissa, niin berninpaimenkoiran valkoinen Sveitsin risti rinnassa muuten mustassa turkissa. Ja rottweilerin ruskeat "kaksois silmät" silmien yläpuolella, muuten mustassa turkissa. Ja kaikki säilyy sisältyen rotumääritelmään.
JMTNT
 
Viestit: 723
Liittynyt: 20.02.2023 13:03

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 21.06.2026 06:57

Eikö ne dalmiksen pilkut ole mustia tai ruskeita.

Muakin viehättää koirien värimaailmassa tuo black & tan- väritys, ja silmien yläpuolella alati valvovat "yönsilmät". <3
Tiibetinhelmi
 
Viestit: 8713
Liittynyt: 17.05.2023 10:19
Paikkakunta: Pyttis

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Biarritz » 21.06.2026 14:23

Mulla taas lempparit ovat ruskea/punainen (esim sellainen kuin akitalla tai sitten yhtä syvä kuin toisessa ketjussa mainittu punainen volpino), myös vaaleampi keltainen, brindle (mieluiten punabrindle tai muuten vaaleabrindle) sekä merle (blue, mutta on se red myös ihan kivannäköinen). Ehkä kaikkein vähiten miellyttää kokomusta, ja kokomustaan verrattuna se black&tan kyllä mullekin menettelee (oma viimeisin koira bläkkäri, mutta ei sitä värin perusteella oltukaan hankittu).
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 819
Liittynyt: 30.07.2022 14:23

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja JMTNT » 21.06.2026 15:08

Tiibetinhelmi » 21.06.2026 05:57
"Eikö ne dalmiksen pilkut ole mustia tai ruskeita."

Totta tosiaan niin on. Tarkoitin sitä pohjaväriä, eli valkoista jossa sitten nämä pilkut. Minulta haksahdus :D
Ja rottweilerin rinnassa komeileva ruskea sydän, kuten valkoinen Sveitsinristi berninpaimenkoirilla on niin ihailtavaa siksi,että ovat säilyneet .
JMTNT
 
Viestit: 723
Liittynyt: 20.02.2023 13:03

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Biarritz » 21.06.2026 15:11

Mä en varmaan olekaan tuollaista berniä nähnyt, jolla on ristinmuotoinen valkoinen laikku. Löytyykö esimerkkikuvia, varmaan näyttävät mielenkiintoisilta?
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 819
Liittynyt: 30.07.2022 14:23

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja JMTNT » 21.06.2026 15:47

JMTNT
 
Viestit: 723
Liittynyt: 20.02.2023 13:03

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Biarritz » 21.06.2026 16:34

Ahaa, ok, nyt taisin hahmottaa, ristikuvio on siis tavallan "pidemmässä" muodossa?
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Avatar
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 819
Liittynyt: 30.07.2022 14:23

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja JMTNT » 21.06.2026 17:17

https://www.google.com/search?q=rottwei ... e&ie=UTF-8
Ja tässä rottweiler rusettirinta, joka vieläkin vuosikymmenien näkyy.
JMTNT
 
Viestit: 723
Liittynyt: 20.02.2023 13:03

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Belgiter » 22.06.2026 13:48

20260621_130805(1)(1).jpg
20260621_130805(1)(1).jpg (160.75 KiB) Katsottu 55 kertaa

20260621_131235(2)(2).jpg
20260621_131235(2)(2).jpg (213.42 KiB) Katsottu 55 kertaa


Toisessa kuvassa näkyy eräässä ketjussa mainitsemani neonväri-ilmiö eli kuvan värit ovat luonnottoman kirkkaat. Sitä ei pysty säätämään. Huomasin, että kännykkä on myös jotenkin ylivalottanut kuvan, vai liittyykö neonväri-ilmiö jotenkin juuri siihen. Mutta joka tapauksessa palanutta kuvaa ei saa järkeväksi. Täytyy seuraavan kerran testata säätämällä valotusaika itse (ja toivoa, että koira pysyy räpläyksen ajan paikallaan).

Lisäksi kuvien muokkaaminen kännykällä on persuuksesta. Saan aikaan vain pikselimössöä. Värit eivät tietenkään mene minne haluan, kun kuva on jo alunperin pielessä, ja pienennyksessä ilmestyy ihme pilkkuja tai kuva menee ihan sumeaksi. Miksi kutistusalgoritmin pitää olla niin tyhmä?
Avatar
Belgiter
 
Viestit: 177
Liittynyt: 11.01.2026 22:56

Re: Koirakuvia

ViestiKirjoittaja Belgiter » 22.06.2026 14:01

Palsta näemmä leikkaa kuvien reunasta. Ihmettelin, miksi mun perhosen siivestä puuttuu pala, vaikka olin rajannut sen näkymään. Ja nyt koiran häntä on typistetty.

Mun lempivärit koirilla on syväpigmenttiset värit ja selvärajaiset kuviot. Silmäluomien, kirsun ja huulten täytyy olla läpi pigmentoituneita eli todennäköisesti koiralla on värillinen naama. Kamalimmat värit ovat kaikki epämääräisen kikertävänkukertavat vanhan villasukan värit, esim. partaroduilla brindle, soopeli, riista tai karhunmusta tekee turkin kasvutavasta johtuen kauheaa väriä. Saatan pitää samasta väristä yhdellä koiralla tai turkkityypillä, kun toisella se näyttää nuhruiselta.
Esim. merkit voivat olla vaaleatkin, mutta riippuu koirasta, onko vaikutelma nätti vai suttuinen.
Niin ja jos koira on musta, sen on oltava syvänmusta, sinisenä kiiltäen. No karvanvaihdossa voi olla kulottunut rusehtavaksi.
Avatar
Belgiter
 
Viestit: 177
Liittynyt: 11.01.2026 22:56

Edellinen

Paluu Lemmikit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa