Koulutuspulina

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Koulutuspulina

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 16.02.2026 00:46

Läpimurto on tapahtunut. Moritz liikkuu täällä ihan kuin ennen Lakua. Eikä Laku välitä siitä sen enempää kuin Sylvistäkään. Ja Moritz osaa sanoa Lakulle jos se jostain syystä tungettelee liikaa. Moritz taputtelee Lakua tassulla naamaan. Ja Laku hyväksyy ja ymmärtää että oli liian tungetteleva. Laku haluaisi leikkiä Moritzin kanssa. Heiluttaa sille kippuraa.
Max pelkää vielä Lakua, mutta sekin liikkuu täällä enemmän kuin aiemmin.
Lauantai-iltana katsoin silmät pyöreinä kuinka Max käveli kaikessa rauhassa olohuoneen lattialla vaikka Laku oli sohvalla.
Max ei huomannut sitä. Sitten kun huomasi niin kiipesi tolppaa pitkin ylös ja meni pönttöuunin päälle. Ei mennyt mitenkään paniikissa edes.
Max katselee usein ylhäältä kun Moritz elelee lattialla, sohvalla jne. ja Laku on samassa tilassa. Toivottavasti se rohkaistuu jossain vaiheessa että pystyy alkaa elämään normaalisti sekin.

Tämä on kyllä aika hienoa. Olen niin ylpeä Lakusta. Aivan tavattoman hieno pieni mies. <3
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja aunet » 16.02.2026 08:19

Lakupojasta on kasvanut mies, vaikkei ihan aikuinen mieleltään varmaan vielä olekaan.
aunet

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 16.02.2026 10:54

Ei varmaan vielä olekaan ihan aikuinen.
Mutta niin hieno! <3
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja TaMar » 16.02.2026 11:15

Mahtavaa Koiruuksia. Hienoa työtä sulta, ja hieno Laku <3
TaMar

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 16.02.2026 11:26

Kiitos <3

On ollut kaikesta huolimatta (tämä on ollut myös hyvin stressaavaa ja ahdistavaakin ajoittain) hienoa päästä tutustumaan näin totaalisesti erilaiseen koiraluonteeseen kuin mitä on ikinä aiemmin omassa huushollissa ollut. Ei ole omalle kohdalla aiemmin sattunut näin kovaa, näin tulista ja näin helposti kiihtyvää koiraa.
Olen oppinut aivan valtavasti uutta tämän tyyppisen koiran kouluttamisesta Lakun kanssa tähän mennessä tehdyn matkan aikana.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 16.02.2026 12:14

Hienoa, että koulutus on tuottanut tulosta. Sinnikkyys palkitaan! :-)
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 16.02.2026 12:41

Ainakin joskus :D
En meinaa uskoa että Moritz on nyt täällä joka paikassa Sylvin kanssa ja ilman Sylviä.
Sehän on tavattoman aktiivinen kissa.

Kunhan kevät/kesä tulee niin sitten ollaankin taas jännän äärellä kun pitää totuttaa Laku kissoihin myös tuolla niiden tarhassa.
Tulee hiki ja jännitys pelkästä ajatuksesta.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 17.02.2026 11:46

Nytpä se myrkyn lykkäs.
Myös Max on sitä mieltä että täällähän voi liikkua. Eilen yhtäkkiä tuli olohuoneen lattialle tepastelemaan ja sekös Lakua kiinnosti.
En voinut päästää sitä Maxin luokse ettei Max lähde karkuun.
Mies oli keittiössä joten pyysin häntä kutsumaan Lakun sinne kanssaan.

Max olikin sitten siinä kuin herhiläinen ympärilläni kun istuin sohvalla. Käveli myös lattialla ja oli jopa menossa keittiöön Sylvin ja Moritzin mukana kun Sylvi sai lääkkeen. Onneksi ei kuitenkaan mennyt.

Täytyy sanoa että aika väsyttävää katsoa kissanjahtausintoista koiraa ja niitä kahta kissaa joita se on halunnut jahdata melkein kaksi vuotta, pyörimässä siinä ympärilläsi.
Max on vielä hyvin varuillaan.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 07.05.2026 10:58

Käyttekö koirienne kanssa missään säännöllisissä treeneissä kodin ulkopuolella?
Mulla jäi kaikki tämän nilkkajupakan vuoksi enkä ole sen jälkeen ilmeisestikään päässyt enää "käyntiin."

Lakulla olisi maanantaisin RallyTokotreenit ja Reinolla perjantaisin PK-treenit. Kesäkuun alusta siihen lisänä vielä arkitottelevaisuustreenit kerran viikossa.
Toivottavasti saan itseni liikkeelle ja noihin treeneihin.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Darre » 07.05.2026 11:24

Meillä on rally-tokotreenit kerran viikossa. Varsinaisesti treenipaikka on Ketulle, mutta jos joku treeniryhmästä on poissa niin ostan paikan myös Hukalle. Tiputin Hukan rallyssa takaisin alo-luokkaan kun se nyt sääntöjen muuttumisen vuoksi oli kertaluontoisesti mahdollista (uusissa mes-tehtävissä olisi ollut minusta liikaa uutta opeteltavaa sekä minulle että koiralle). Nyt Hukalla on "siirto-alosta" yksi 100 p. tulos eli ilmoitan sen seuraaviin kisoihin avo-luokkaan, on aivan turhaa pyöriä sen kanssa alossa. Luulisin, että mennään voittajaan asti ja sitten jossain vaiheessa senioriluokkaan. Ketulle koitan saada rtk1 tänä vuonna, mutta todennäköisesti jatketaan sen jälkeen vielä alossa ja haetaan kisakokemusta.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Belgiter » 07.05.2026 13:56

Ei tällä hetkellä, kaikki maksulliset harrastukset on jäissä opiskeluihin liittyvän talouskurimuksen ja logististen haasteiden vuoksi.
Belgiter

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 07.05.2026 15:49

Koiruuksia kirjoitti:Käyttekö koirienne kanssa missään säännöllisissä treeneissä kodin ulkopuolella?

kaverin kanssa tottistellaan, milloin hallilla ja milloin ulkona, mutta missään ohjatussa tai porukassa en käy.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 07.05.2026 15:57

Meillä on tuo Reinon perjantai PK-treeni omatoimiryhmä. Tuleva arkitoko on ohjattu ryhmä ja Rally-Toko on ohjattu ryhmä.
Maksavat seuran jäsenmaksun, ei muuta.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Thirteen_2 » 07.05.2026 15:59

En maksullisissa mutta meidän yhdistys järkkää pelastuskoirajuttuja, joissa käyn viikoittain. Sitten jälkitreenit ja tottistelua yhdistys järkkää viikottain mutta niissä käyn satunnaisesti. Itse järkkään yhdistykselle ns. viikkotreenejä peko-puolella, niissä siis säännöllisen epäsäännöllisesti. Ja yhdelle viestiviikonlopulle ilmosin meidät.
Mun onni on aktiivinen yhdistys, itsekin siellä siis aktiivina. Eilen vedin näyttelytreenit, toiset tulossa ja mulla on jälkitreenivuorot loppukesään neljä kertaa.
Thirteen_2

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 07.05.2026 20:58

Mä en ole enää vuosiin ollut itse sillä lailla aktiivisena omassa seurassa että jotain järjestäisin. Aika aikaansa kutakin.
Niitä vuosia on kuitenkin takana yli 30 kun olin aktiivina muille järjestämässä sitä sun tätä.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Thirteen_2 » 07.05.2026 23:08

Mä tykkään noista yhdistysjutuista jos on mukavaa porukkaa. Piti oikein miettiä, aloitin jo 70-luvun lopulla paikallisessa spanielikerhossa. Siitä jatkanut vaihtelevan aktiivisesti omien rotujen rotuyhdistyksissä, eri toimikunnissa jne. Ja nyt reilu 10 vuotta tässä meidän paikallisessa pk-yhdistyksessä.
Ja itseasiassa muistin, että olenhan mä menossa hakuleirille viikon päästä. Tarkoituksena oppia siellä ottamaan koiran kanssa haussa tyhjiä pistoja, tajusin ettei olla niitä treenattu oikein ollenkaan :oops:
Thirteen_2

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 12.05.2026 10:28

Kiva että olet ollut aktiivisena :-)

Kun muutettiin tänne 17 vuotta sitten ja tulin uuteen seuraan, niin silloin oli vielä aktiivista porukkaa tekemässä yhdessä kaikenlaista.

Seuran hallituksessa en ole ollut enää vuosiin (nykyään seuran hallituksessa on ihan omituista porukkaa :lol: ) eikä kiinnosta olla mukana) ja muistaakseni viimeinen järjestämäni juttu oli peltojälkileiri joskus 10 vuotta sitten.
Nyt järjestän Petotestipäivän ihan omiin nimiini mutta seura näyttää omineen sen itselleen kun mainostaa sitä kotisivuillaan vaikka en ole ollut missään yhteydessä seuran kanssa petotestiin liittyen.

On jäänyt treenaaminenkin kokonaan tässä tämän nilkkajupakan vuoksi.
Nyt aloitettiin Reinon ja Lakun kanssa uudelleen.
Koiruuksia

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät