Rintsikat

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Rintsikat

ViestiKirjoittaja Raivo » 03.11.2022 20:49

Miten ärsyttävää on yhden vaatekappaleen hankinta. Joskus 4 vuotta sitten ostin Lindexiltä kolmet liivit. Viikonloppuna ekoista tuli kaarituki läpi ja nyt toisista. Yhdet jäljellä ja milloin ne hajoaakaan. Pakko taas lähteä liivikauppaan joka minulla on se Lindex. Siellä riisuudut liki alastomaksi ja sovittelet. Ja tuurista kiinni miten hyvät lopulta käytössä ettei ala yläselkä jumittaa. Nyt ostettava ehkä viidet että ei tarvitse taas 4 v päästä mennä.
Inhoaako joku samaa?
Raivo

Re: Rintsikat

ViestiKirjoittaja Purrfect » 03.11.2022 23:12

Minäkin joskus ostin Lindexin liivejä, mutta ei ne koskaan oikeen istunut kunnolla saatika kestäneet kovin kauaa.
Nykyisin ei ole itselleni tarpeeksi isoja kuppikokoja siellä.

Jossainvaiheessa kyllästyin liivien metsästykseen juurikin tuon kuppikoon takia, kun joko ei ollut sopivaa tai olivat sellasia puuterinvärisiä mummumalleja joita en osaa pitää, ja liiviliikkeissä taas maksavat maltaita. Tai ainakin luulin niin, ennenkuin löysin Lumingerien verkkokaupan. Ostan tosin alekampanjoista, mutta muualta en ole enää liivejä ostanut muutamaan vuoteen. On tosi kauniita malleja ja värejä, ja todella nopeat toimitukset sekä loistava asiakaspalvelu, ja näen heti missä malleissa on omaa kokoa saatavilla, eikä tarvi hiota sovituskopissa.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Killi » 03.11.2022 23:51

Rintsikoitten osto on niin tympeää puuhaa että jo vuosia sitten siirryin urheiluliiveihin ja toppeihin, ne toimii helpommin ja nopeammin kuin kaikki hakasilla. Ja tukevat hyvin eli paremmin kuin söpöstelyliivit, kun kyse on ihan joka päivän vaatekappaleesta eikä jostain seksimessujen edustusasusteesta tai kumppanin iloksi -silmäkarkista
Killi

ViestiKirjoittaja Purrfect » 04.11.2022 04:14

Killi kirjoitti:Rintsikoitten osto on niin tympeää puuhaa että jo vuosia sitten siirryin urheiluliiveihin ja toppeihin, ne toimii helpommin ja nopeammin kuin kaikki hakasilla. Ja tukevat hyvin eli paremmin kuin söpöstelyliivit, kun kyse on ihan joka päivän vaatekappaleesta eikä jostain seksimessujen edustusasusteesta tai kumppanin iloksi -silmäkarkista

Ihana ilmaisu tuo söpöstelyliivit, pisti hymyilyttämään :D .
Niinhän se pitää ollakin, että liivit on sellaiset missä itse viihtyy. Sehän tuolla Lumingeriella oli minusta parasta, että ne söpöstelyliivit ja silmäkarkkiliivit on myös oikeasti tukevia, tukevampia kuin yhdetkään mun markettiliivit ja topit on olleet. Ne ei myöskään linttaa tissejä yhteen niinkuin topit mulla tekevät, itselleni se on todella epämukavaa ja hiostavaa.
Käytän ihan arkiliiveinäkin myös niitä läpinäkyviä, koristeremmillisiä ja pitsisiä liivejä, koska niistä tulee itselle hyvä mieli ja ovat senverran mukavat ja tukevat että niin voi tehdä . Minusta mukavuus ja silmänkarkkius ei tarvitse aina olla toisensa poissulkevia tekijöitä :) .
Jos taas tiedossa on vaikkapa metsässä samoilua tms., sellaisiin toki on erikseen (kaarituellisetkin) urheiluliivit.
Purrfect

ViestiKirjoittaja msk » 04.11.2022 05:24

Mä olen myös siirtynyt kokonaan kaarituettomiin urheiluliiveihin ja ah, mikä ihanuus kun on leveät olkaimet aikä kiristä tai purista mistään.
Eikä tarvitse samalla tavalla sovitella.
Eikä nämä nyt mitenkään pahalta edes näytä.
Yhdet ovat sitä paitsi oikein kauniit valkoiset "pitsiset" joissa on tuossa rintojen alla (kylkiluitten päällä) jonkin matkaa lisää pitsiä. Ovat oikein kauniit, käyvt vaikka ihan "hempeilyliiveistä."
Ja ihan paikalliselta Tokmannilta ostettu.
Tosin, mulla ei ole kuin B/C-kuppi joten en osaa sanoa miten nuo istuisivat oikein suuririntaisen päällä.

Ihmisillä on erilaisia kokemuksia. Olen joskus tilannut tuolta Lumierilta muutamia kertoja mutta lopetin koska en ikinä onnistunut saamaan sieltä itselleni istuvia liivejä vaan jouduin palauttamaan.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja MJK » 04.11.2022 10:24

Mulla alkaa olla painajaismaista löytää sellaiset liivit, edes urheiluliivit, mitä pystyn käyttämään....
Kaikki joko hankaa, kutittaa tai ahdistaa...
Lidlistä olen kerran löytänyt tosi hyvät urheiluliivit mutta arvatkaapa onko enää ikinä ollut samanlaisia sielläkään...

Juuri otin kaapista pois yli kymmenet mitä en ole pystynyt käytämään.
Jos olisin tosi pieni rintainen, en edes harkitsisi minkäänlaisten käyttöä mutta en voi olla muiden kuin miehen kanssa ilman, esim. t-paidassa. Mulla 75C koko.
Kotona olen nykyään aina ilman..

Lenkille on myös pakko laittaa jotkut kun rinnat on tosi kylmät muuten kun tulen kotiin niin en tiedä onko se terveellistä niille :?: Ja tietty meinaa kipeytyäkin jo kävellessäkin...

Ärsyttää sen takia koko rinnat....
MJK

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.11.2022 10:37

Joskus kolmekymppisenä aloin käyttämään pelkästään toppimallisia tissipussukoita. Välillä nekin ahdistaa. Ei puhettakaan että edes juhlien ajaksi pystyisin laittamaan rintaliivejä. Urheiluliiveistäkään harvat sopivat, koska nekin painavat kainaloista, ovat liian topakkaa kangasta, ovat vääränmallisilla olkaimilla tai jotain muuta ongelmaa, joten teen nykyään itse.
Tämänmallisia suurinpiirtein https://www.tokmanni.fi/naisten-saumatt ... 6485733069
Vieras

ViestiKirjoittaja msk » 04.11.2022 10:59

Noi taitaa olla justiinsa se mitä mullakin on,
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja smörgen » 04.11.2022 11:44

Sama täällä, kaarituettomia toppimallisia liivejä käytän nykyään järjestään. En ole löytänyt mukavia ns. söpöstelyliivejä enää vuosiin, vaikka ostankin ne ihan liivikaupasta enkä marketista. Ahdistaa aina, kun on laitettava ne päälle, kun on niin mukaviin tottunut. :D
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Purrfect » 04.11.2022 13:26

Mullakin on tontapaset Tokmannin liivit kotona oleskeluun, tosin taisi olla Dorinda tms. merkkiset. Tosi paksua joten oletin että tukisikin mutta ei F-H kuppiselle ole tukea paljoakaan, että voisi kodin ulkopuolella pitää, koska vaikuttaa vaatteiden istuvuuteen niin paljon, ja paksu keinomateriaali on todella hiostavaa vaatteiden alla. Kun tukea ei tule liivien ympäryksestä, mulla kaikki kuormitus jää nimenomaan olkapäille noissa.
Kaveri mulle joskus nauraakin (hällä a-b kuppi), että nää on selkeesti taas isotissisen ongelmia, kun hän ei ole tommosia asioita ikinä edes ajatellut :roll: :lol: .

Minäkin Lumingerielta jouduin pari kertaa palauttamaan, kun oli itseleni väärää kokoa tai mallia, mutta aspa auttoi valitsemaan sopivammat koot/mallit, ja vaihto sujui todella nopeasti. Nyt kun tietää mitkä mallit istuu on helpompi ottaa se oma oikea koko :).
Mutta onneksi nykysin vähän jokaselle on jotain markkinoilla, niin löytääkin just ne itelle sopivat ja mukavat mallit, oli sitten toppeja tai liivejä :).
Purrfect

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 04.11.2022 23:09

Liivien ostaminen itsepalvelukaupasta onkin ärsyttävää. Oikeassa liiviliikkeessä myyjä kiikuttaa liivejä sovituskoppiin, ja osaa tarjota uusia malleja sovitettavaksi sen mukaan, mikä edellisissä mättää. Puhumattakaan siitä, että kokovalikoima on huomattavasti laajempi kuin Lindexin kaltaisilla vaateketjuilla. Hintaa erikoisliikkeestä ostetuilla liiveillä on, mutta työssäkäyvänä aikuisena olen ollut valmis maksamaan asiantuntevasta palvelusta ja siitä, että saan oikeasti hyvin istuvat, laadukkaat liivit. Ei niitä kumminkaan yhtenään tarvi ostella. Ja mulle on vähän periaatekysymyskin ees joskus ostaa jotain pienistä erikoisliikkeistä, ettei ne kokonaan katoais katukuvasta.
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja Vieras » 05.11.2022 06:13

Olen kyllä käynyt "oikeassa" liivikaupassa pariinkin kertaan, mutta ei ole liivejä löytynyt, päinvastoin, ja myyjät ovat olleet naama nutturalla että ei meillä ole sinulle mitään sopivaa, vaikka olen ihan normaalinkokoinen ollut aina, enkä mitenkään erityismallinen.
Suurin ongelma itselläni on minkä tahansa liivityyppisen kanssa se jos se puristaa rinnan alta yhtään liikaa, ja just tuo että pitää olla napakka että tukee ympäryksestä on aina itselleni sellainen että se ihan sattuu. En myöskään pysty pitämään esim poolopaitoja tai mitään mikä on kaulan ympärillä napakasti/tiukasti tai miten nyt kukin haluaa ajatella, se tuntuu todella epämukavalta, ja kaikissa paidoissani on avarahko kaula-aukko. Minulla ei ole hajuakaan siitä mikä on liivikokoni, mutta tissit ovat sopusuhtaiset, eivät pienet eivätkä onneksi isot. Jos saisin valita niin olisin niin pienirintainen ettei tarvitsisi pitää mitään toppimallistakaan kiedottuna ympärille. Kotona olenkin yleensä ilman.
Vieras

ViestiKirjoittaja MJK » 05.11.2022 09:26

Mulla myös ahdistaa oikean kokoiset rinnan alta ja sitten liian isot ei pysy menossa mukana...kaarituettomat ei hyvät myöskään...
Ja oikeassa liiviliikkeessä on myös joskus käyty eikä auttanut.

Sitten mulla ei kestä olla mitään mikä voi hangata tai kutittaa eli esim. pitsi on ihan nounou...

Suurin osa tuollaisista topeista on niin ohuita ja "löysiä" että t-paidassa tissit heiluu ja hölskyy jne että ei kehtaa olla yleisellä paikalla ja taas tosi napakoissa ahdistaa ihan hirveästi...= mission imbossible
MJK

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 05.11.2022 09:58

Sama vika, en siedä kovin tiukasti pusertavia liivejä tai mitään mikä painaa kapealta alalta. Kotona saakin utareet hölskyä rauhassa ihan au naturel, ihmisten ilmoille sitten saumaton toppimalli (ne voi kyllä olla tarvittaessa vähän napakatkin kun puristus tulee tasaisesti isommalle alueelle, kunhan nyt ei ala lihaan kaivautua). Shock absorberit sitten kun tarvitaan oikeasti tukea ratsastaessa tms., niiden aiheuttama ahdistus onneksi unohtuu yleensä aktiviteettien aikana.
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Umac » 05.11.2022 16:39

Olen saanut erittäin hyvää palvelua Keravan Funky Ladyssä mutta niin ne minullakin on vain Tokmannin toppeja nykyään. Pidän myös siitä tuntumasta enemmän, siis siitä, ettei tunnu miltään.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Raivo » 05.11.2022 18:20

Mikä on kauheampaa kuin rintsikoiden sovittelu puolialastomana kaupan sovituskopissa? Se että tuossa tilanteessa olisi vielä joku ventovieras yli-innokas myyjä tunkemassa samaan koppiin tuijottamaan rintojasi ja tyrkyttämään lisää liivejä sovitettavaksi! Ei siis mihinkään liiviliikkeeseen ikinä.

Minulla on ollut noita Tokmannin toppeja mutta olivat aika huonolaatuisia, sisätoppaukset pyöri milloin minnekin. Onko tulleet paremmiksi vai onko joku ihan eri malli? Yhdet edelleen kotikäytössä mutta yleensä kotona en käytä liivejä kotona ollenkaan. Ihmisten ilmoille haluaisin jotkut kivemmat. Ehkä pitää katsella urheiluliivejä seuraavaksi ja Lindexistä tuskailla parit lisäksi.
Raivo

ViestiKirjoittaja Umac » 05.11.2022 18:34

Tokmannin topit on edelleen irrallisilla tyynyillä, kyllä, ja pesun jälkeen ne muokattava paikoilleen. Ihan just nyt en ole ostanut, edellinen kerta taisi olla alkuvuodesta? Useammat kerralla.

Liiviliikkeen myyjän en ajattele katsovan rintojani vääristyneesti vaan töitään tehden, nämä varmaan sellaisia henkilökohtaisia erilaisuuksia ajattelussa ja kokemuksissa. Mitään yli-innokkuutta en ole kokenut.
Huonoimmat omat kokemukset on postimyynnin liivit, ihan pieleen menivät.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 05.11.2022 18:39

Näissä omissa (tokmannin toppimallisissa) on ainakin sisällä aukinainen sauma josta ne pehmukkeet saa laitettua ihan justiiinsa siihen kohtaan mihin haluaa jos ovat liikkuneet.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Raivo » 05.11.2022 18:43

Se on ihan sama onko vääristynyttä tai ei eikä nyt itsellä mikään vääristynyt tullut mieleenkään. Mutta en sietäisi vierasta ihmistä siinä säätämässä kun olen puolialastomana jossain sovituskopissa.
Omat tokmannitoppien toppaukset ompelin parilla pistolla kulmista kiinni, suosittelen.
Raivo

ViestiKirjoittaja Myrkkymuratti » 05.11.2022 19:17

Ei mulla myyjä ole koppiin mukaan änkenyt, ihan vaan verhonraosta ojennellut lisää liivejä :)

Toi on kyllä aika mahdoton yhtälö, että liivien pitäisi tukea rintoja, mutta kuitenkaan ne ei saisi mistään kohdasta olla napakat. Miten se olis fysiikan lakeja ajatellen mahdollista? Joskus oon kyllä nähny sellaset "rintaliivit" jotka oli vaan silikoniset(?) lappuset, jotka liimautu rintoihin. Niillä sai tehtyä vähän kuin pienen väliaikaisen rintojen kohotuksen, ja samalla nännit piiloon ettei törötä paidan läpi. Oli tarkotettu käytettäväksi superavonaisten iltapukujen kanssa.

Joskus vastaavassa keskustelussa joku mainitsi pitävänsä sellasia pehmeästä kankaasta olevia toppeja pari kipaletta päällekkäin, että saa vähän enemmän tukea.
Myrkkymuratti

ViestiKirjoittaja Qppa » 05.11.2022 20:02

Riippuvaisena, roikkuvaisena ja eriparisena käytän pääasiassa ainoastaan litistäviä Enell urheilupanssareita (Lumingerielta). Isompi koko menee relaillessa ja se oikeampi koko sitten liikkuessa. Nyt ihan just tilasin parit kaarituettomat perusliivit Miss Marylta että on helpompi käydä vaikka hierojalla tai hengailla kesäkuumalla kotosalla kun noissa enelleissä on pitkä liuta hakasia edessä, ovat vähän vaikeat ja hiostavatkin joissain tilanteissa.
Qppa

ViestiKirjoittaja Vieras » 05.11.2022 21:37

Mä otin aina ne tyynyläpyskät pois toppiliiveistä sellaiset ostettuani. Oma povi ei onneksi ole niin suuri että tarvisi siihen mitään erityistä maksimaalista tukea, joten ei tarvitse pusertua pahalta tuntuviin liiveihin jotka puristavat. Ymmärrän ainakin itse täysin että jostain toisesta se sama puristus tuntuu kivalta. Minulle se vain on ikäväntuntuista ja siksipä tosiaan olen jo pitkään tehnyt omat toppiliivini itse. Saa juuri sellaiset kuin haluaa ;)
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 05.11.2022 22:15

Mä tykkään käyttää ihan oikeita kaarituellisia "söpöstelyliivijejä" normaalisti, siis varsinkin silloin kun pukeudun jotenkin muuten kuin kotivaatteisiin. On mulla toppejakin ja tänään olen ollut topissa kun olen ollut koko päivän vaan kotona. En kuitenkaan käytä toppia koskaan jos laitan ns. kunnolliset vaatteet, koska en pidä siitä, että nämä litistää. Tissit on ehkä mun paras puoli vielä tässä iässä, niin niitä pitää korostaa ja pitää kunnolla :D
Mella M

ViestiKirjoittaja Frii » 09.11.2022 14:01

Oletteko koskaan miettineet miksi meidän naisten pitää käyttää rintaliivejä? Moni kertoi olevansa kotona ilman kun ei tarvitse olla ihmisten ilmoilla jossa on määeritelty hyväksyttäväksi normi käytännöksi että naisten kuuluu pitää liivejä jotta nännit ei erotu ja rinnat ovat ryhdikkäästi.
Miksi näin on määritelty? Ettei vain miesten vuoksi?!
Miehiä ei saa liikaa kiihottaa rinnoilla kun jo pelkkä koko saa useimmat sekaisin. Mielestäni tässä rinta asiassa ollaan muslimi maan tasolla Suomessakin! Nainen peittää jotta miehet saa mielenrauhan.

Nuorempana näitä asioita ei välttämättä edes mieti, on vain ilmiselvää että yksi ihan ehdoton vaatekappale on rintaliivit jotka pitää olla kun lähtee kotoa ihmisten pariin. Urheillessa liivit voivat ollakin välttämättömät oman mukavuuden kannalta mutta muutoin eivät ollenkaan. Kuten tässäkin tuli ilmi, sopivia ja mukavia on vaikea löytää. Miksi naiset eivät ole tähänkään asiaan heränneet.. Nykyään jotkut julkkikset ovat ottaneet liivittömiä kuvia instagramiin ja päässeet niillä tietysti lööppi lehtiin, saattanut olla tarkoituskin.

Huomasin myös viihtyväni ilman liivejä tosi hyvin ja niinpä aloin viileillä ilmoilla olla ilman muuallakin kuin kotona. Haittaisiko naisia liivittömyys kesällä? Ei ainakaan minua, saa näkyä ja heilua ihan miten vaan mutta "yhteiskunta" normin mukaan ei saa. Yhteiskunta normitkin ovat määrittäneet miehet, tässäkin maassa.
Frii

ViestiKirjoittaja Purrfect » 09.11.2022 14:29

Minä pidän niitä ihmisten ilmoilla ensinnäkin siksi, että ilman liivejä on inhottava liikkua, koska se heiluminen tuntuu todella epämiellyttävältä, jopa sattuu jos ripeämmin liikkuu, sekä hautuisi aika äkkiä rinnanalusten iho rikki . Kotonakaan en esimerkiksi halua imuroida ilman jonkinlaista toppia tai liivejä.
Myös vaatteet istuu paljon paremmin päälle niiden liivien kanssa, muuten pitäisi ottaa isompi koko esim. takeista, ja silloin koko olisi muualta aivan liian iso.

Mutta tämäkin näitä isompien rintarauhasten ongelmia, etenkin kun ne ei ikinä ole olleet kovin pirteän näköiset/malliset :lol: .

Eikä vähäisempänä, minä oikeasti pidän söpöstelyliiveistä, on itsellä parempi olo niiden kanssa, vaikka kukaan muu ei niitä näkisikään.¨

Muoks. Heh, ja tämän kirjoitettuani tupsahti Lumingerien kahdet tarjouskampanjan liivit postiluukusta, ja pääsin sovittelemaan :D. Näissä kylläkin menin pelkästään käytännöllisyys edellä, ja saatoin jopa löytää oikeasti kohtalaisen hyvin tukevat kaarituettomatkin liivit, mitkä ei aiheuta uniboob-efektiä :lol: !
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.11.2022 14:49

Mä tykkäisin olla liiveittä, inhoan kaikkia liivejä, puristavat, painavat, ja, kyllä, on ostettu hyviä liivejä hyvässä liikkeessä asiansa osaavan myyjän avustuksella, mutta yhtäänkään liikkuessa isot rinnat tuntuvat epämukavilta, ja tuo edellisenkin mainitsema rintojen alusten hikeentyminen ja hautuminen niin että iho tosiaan menee rikki ja on tosi kipeä. Pakko käyttää siis.
Kotona oleilen ilman mutta sitten pitää runtata jotain teepaitaa rintojen alle kun muuten iho on ärsytyksestä kirkkaanpunainen, muistuttaen lähinnä jotain palovammaa, jollei ole ihan vereslihalla rikki. Se kangas taas myttyyntyy niin että sekin painaa.

Urheilutoppeja en ole pitkään aikaan edes harkinnut, kun aikaisemmin kokeillut eivät poistaneet sitä rintojen alusten ärsyyntymistä, koska sopivia toppiliivejä ei löytynyt, mitkä olisivat estäneet "ihopintojen toisiinsa kosketuksen".
Kun löytyiskin jotain kivalta tuntuvia toppiliivejä kotikäyttöön.
Vieras

ViestiKirjoittaja piku » 09.11.2022 19:17

Käytän rintsikoita ihan itseni takia. Töissä keittiössä pidin urheiluliivejä, koska olen mm juuttunut pesukoneen kahvaan huonosti istuvien rintsikoiden kaarituesta. :mrgreen: Enkä näe näiden takaa niin hyvin esim pilkkoessa. Joten linttasin ne mahdollisimman kiinni itseeni.
Noin muuten ilman liivejä hautoisi alla kauhea hiki ja maan vetovoima vaikuttaisi varmasti vieläkin pahemmin. Saati jos pitäisi liikkua rivakammin, puhuttaisiin jo kivusta.
Mutta kun on päivän toiminta suoritettu ja löhnään sohvalla, varmasti riisun.

Jos olisi vaikka B-kuppi, en ehkä käyttäisi juurikaan.
Viimeksi muokannut piku päivämäärä 10.11.2022 10:57, muokattu yhteensä 1 kerran
piku

ViestiKirjoittaja kuvatus » 09.11.2022 19:35

Kuulun niihin, jotka käyttävät yksiä samoja rintaliivejä niin kauan, että kokomerkinnät kuluvat pois. Siksi uusien osto pitää aina tehdä pitkän kaavan kautta sovitellen (mikä on niin vastenmielinen ajatuksenakin, että uusien osto venyy vielä pidemmälle). Viimeksi päätin minimoida vaivan ja ostin kahdet samalla kertaa oikein kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti, tarpeeksi napakalla ympärysmitalla. Ja nyt ahdistaa. Mukava löhöily näillä on mahdotonta, kun kiristää, puristaa ja kaarituet painaa kylkiluita :oops: Pohdin jo, onko jokin infarkti menossa :( Tiedän, että jossakin on jemmassa pidennyspalat, mutta missä? Niitä ei ole tarvittu pariin kymmeneen vuoteen.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Umac » 10.11.2022 10:44

Frii kirjoitti:Oletteko koskaan miettineet miksi meidän naisten pitää käyttää rintaliivejä?

Minullakin pitäminen on ihan omasta tunteesta johtuvaa vaikka olen vain b-c-kokoinen rintojeni osalta. Kotona esim. siirtymät eivät tapahdu niin kovaa liikkuen, että asia toisi tuntemuksia mutta kyllähän joku kävelyvauhti on aivan eri asia. Minä saatan jättää talvella talvitakin ollessa kiinni ne poiskin hiipiessäni esim. liukkaalla jalkakäytävällä koiran kanssa mutta muutoin siis pidän toppeja ja liivejä ns. ihmisten ilmoilla.
Toisten rinnat tai liivittömyys ei haittaa, en huomioi sellaista ollenkaan.

Ja siis, käytännön huomio myös: minulla suurin osa vaatteista tunikoita joten kylmyys menee helmoista sisään aivan eri tavoin, jos liivit tai topit eivät ole päällä. Ei siis sisällä mutta esim. ulkoillessa.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Raivo » 15.11.2022 18:30

Nyt se on tehty. Melkein tunti sovituskopissa ahdistumista vaati mutta seurauksena kuudet uudet liivit. Neljät nätimmät topatut kaarituelliset ja kahdet toppimalliset mutta hakasilla, topatut nämäkin ja ihmeen nätit. Ostin siis ko. kaupasta kaikki hyvät mitä löysin ja rahaa meni 190 euroa. Järkyttävä hinta mutta ei tarvitse hetkeen sovituskopissa ahdistua.

Ja miksi käytän liivejä? Usean lapsen äitinä rinnat on sellaiset nahkapussit että. Liivit nostaa niitä. Rinnat näyttää paremmilta ja isommilta ja maha pienemmältä. Ja kenen silmissä haluan näin näyttää paremmalta? Oman miehen, työkaverinaisten, ihan kenen vaan ja oman itseni. En kulkisi kodin ulkopuolella ilman liivejä kuten en kulkisi vaikka läpikuultavissa housuissa tai camel toe-pöksyissä. Nyt tykkään kun löysin nätit toppimalliset liivit kotona pidettäväksi. Ihan miehen ja itseni mieliksi.
Raivo

Seuraava

Paluu Rekisteröimättömät