koiran ruoka ehdotuksia ja mitä teidän hauvat syö ?

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: koiran ruoka ehdotuksia ja mitä teidän hauvat syö ?

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 01.04.2026 11:34

Tällä sivustolla paljon asiaa koirien ruokinnsta.
Tuli vastaan fb:n fiidissä.
https://www.terveettassut.com/
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Outi.I » 08.04.2026 21:36

Minulla koirat syövät nyt lihapuuroa jossa puolet lihaa ja puuroa kera raejuuston sekä välillä jotain Dagsmarkin kuivamuonaa, nyt Lappia kun halvinta Prismassa.
Nyt mietin jos pudottaisi tuon puuron pois. Säästyy sähköä kun ei tarvitse keittää ja pakastaa. Olen keittänyt 8 litran kattilan täyteen ja sitten pakastanut kahden päivän annoksiin. Kai se on vanhuutta kun laiskistuu ja eikä viitsi tehdä sitä. :shifty:
Outi.I

ViestiKirjoittaja Umac » 09.04.2026 03:14

^^Seuraan hänen IG:tä mutta ihan vielä en ole vakuuttunut mm. koulutustaustastaan. DogRisk-risk ryhmällä "ratsastus" on toivottavasti ok myös ryhmälle? *miettii*
Sinällään jokainen on varmasti sitä mieltä, että ultraprosessoitu papana ei ole mikään tie onneen.

Ukolle hain eilen Stella Naturaa taas ulkopostilokerikosta. Otin tällä kertaa kakkoslaatua kun halvalla sai! https://stellanatura.fi/ Ei ole maksettu mainos, ruoka maksettu ihan ite.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 09.04.2026 07:12

^Mäkin aion tilata seuraavaksi tuon ison satsin. Vanhaa on vielä vähän jäljellä.

Lihapuuroa syödään meilläkin, ostan sitä valmiina Kennelrehusta niin ei tarvitse itse keitellä.
https://www.kennelrehu.fi/shop/puuro-ja ... =1#attr=16
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 09.04.2026 12:42

Meillä syötiin jossain vaiheessa myös itse tekemääni lihapuuroa, mutta sitten en enää jaksanut keitellä ja siirryttiin kokonaan raakaan.

Hitto kun ei ole rahaa eikä varsinkaan pakastustilaa. VOMmilta saisi lavallisen lihaa (yli 900 kg) hintaan 1,7 euroa kilo.
Toivottavasti saataisiin paikallisista koiraharrastajista kimppa niin että saataisiin tuo lavallinen jaettua.
Meillä on nyt pakastin aivan ääriään myöten täynnä eika kaikki edes mahtunut, kun tilasin juuri (saapui 7.4) Kennelrehulta kuukauden lihat.
Sieltä paikallisesta lihakaupasta on viime aikoina saanut aika huonosti mitään. Ovatko oppineet menekkinsä paremmin niin ei jää yli niin että päiväykset menevät.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 09.04.2026 14:19

^Tollainen kimppajuttu olisi kyllä tosi hyvä. Mä aikoinani suunnittelin nappulasäkkien tilausta lavakaupalla kimpassa, mutta se sitten kaatui johonkin, en muista mihin.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Outi.I » 09.04.2026 15:20

Olen joskus kesällä ostanut tuota Kennel-Rehun valmista mutta jokin siinä tökkii. Koirat kyllä söivät mielellään ja mahat olivat kunnossa. Lisäksi KR autolle pitää yleensä lähteä erikseen ja joskus laskin bensoja hakureissuille. Nyt olen isollakirkolla käynnin yhteydessä ottanut Prismasta Kennelpakasteen ja Oscarin (tai mikä se nyt on) lihaa. Prisma tosin pudotti sen kilon palalihan pois valikomasta, mutta sitä on Puuilossa. Osaa saisi tuosta kylältä S-marketistakin.
Te jotka syötätte 50/50 annatteko lisää vitamiineja ja kivennäisiä? Nuo minun käyttämäni ruoat eivät ole mitään huippu vitaminoituja niin kuin jotkut.
Joskus haaveilin noista valmispullista, mutta tulee kohtuu kalliiksi kahdelle 12-15 kg koiralle.
Outi.I

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 09.04.2026 18:36

Meillä syödään 50/50 enkä anna mitään lisiä.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja MJK » 10.04.2026 09:07

Meillä nyt parisen viikkoa oltu pelkällä Mushin täysraakaravinnolla, mush vaiston sinistä ja vihreää. Syötän sekä harkkoina ja pullia niin todella helppoa annostella ja syöttää noilla. Eikä tule kyllä mitenkään kalliiksi kahden noin 20 kiloisen koiran ruokinta noilla.

Kakan määrä on vähentynyt huomattavasti vaikka ennenkin ovat olleet 50/50 ruokinnalla ja eivät ole nirsoja ollenkaan niin kyllä näkee että kun ennen aamuruolla oli vain nappuloita ja nyt vain lihaa niin kyllä on erilainen kiilto silmissä kun saa ruokakipon eteensä :-)

Mummo koiralla on välillä esiintynyt yöllä närästystä mutta ainakaan nyt tänä aikana kun on syönyt vain raakaa niin ei ole närästänyt kertaakaan. Annoskoot on vielä vähän hakusessa kun alkoivat heti lihoamaan sillä suositusannostuksella että 1harkko/10kg kohden. Saavat kuitenkin aika paljon muutakin, esim. puruluita ja makupaloja ja makupalat on mulla ainakin vielä ei täyttä lihaa..

Tuolla 50/50 ruokinnalla annoin lisä D-vitamiinia ja sinkkiä sekä merilevää annan aina. Nyt en ole vielä varma että jatkanko noiden vitskujen antamista kun lihastahan pitäisi paremmin saada kaikki vitamiinit, siis tuosta täysravintolihasta.
MJK

Edellinen

Paluu Lemmikit