UMK ja Euroviisut 2026

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: UMK ja Euroviisut 2026

ViestiKirjoittaja JMTNT » 16.03.2026 23:41

No minä olen siitä ihmeissäni, miten Linda osasi niin taidokkaasti esittää soittavansa.
JMTNT

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.03.2026 23:54

Kun ei yleisesti tiedetä, ja kun MINÄ en tiedä, on ihan eri asioita. Kyllä muiden maiden viisubiisit tiedetään jo.
Vieras

ViestiKirjoittaja JMTNT » 17.03.2026 00:12

Uuden Musiikin Kilpailussa (UMK) artistit ja bändit esiintyvät lavalla, mutta esitysten tekninen toteutus noudattaa Euroviisujen sääntöjä, joissa laulu on oltava livenä, mutta taustanauhojen käyttö on sallittua.
Ilta-Sanomat
Ilta-Sanomat
+1
Tässä tarkennus asiaan:
Laulu on liveä: Artistien on laulettava osuutensa suorassa lähetyksessä livenä.
Soitto: Lavalla saattaa olla soittimia, mutta ne eivät välttämättä ole kytkettyinä äänentoistoon, eli musiikki tulee pääosin taustanauhalta (playback). Tämä on normaali käytäntö TV-tuotannoissa, joissa halutaan taata teknisesti täydellinen äänenlaatu lyhyessä ajassa.
Esitykset: UMK-esitykset panostavat vahvasti visuaalisuuteen ja koreografioihin, ja laulaja on esityksen keskiössä.
Ilta-Sanomat
Ilta-Sanomat
Lyhyesti: Laulu on livenä, mutta soitto on useimmiten taustanauhalta.
Tv:n katsojat raivostuivat Ylelle – UMK-lähetys teilataan somessa ...
8.1.2025 — Tv:n katsojat raivostuivat Ylelle – UMK-lähetys teilataan somessa täysin - Ilta-Sanomat.
JMTNT

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 23.03.2026 13:50

Seuraaja kirjoitti:^ Mielenkiintoista! Mulla menee nimittäin ihan päinvastoin :D
Euroviisut ovat ruvenneet kiinnostamaan minua vasta sen jälkeen, kun kaikkiin biiseihin on voinut tutustua etukäteen ja fiilistellä niitä mielinmäärin. Viisuiltoina olen sitten voinut keskittyä nauttimaan loppuun asti hiotusta esityksestä, kun itse kappale ei enää yllätä ja varasta huomiota. Hirmu kiehtovaa, että täsmälleen saman tapahtuman voi nauttia monilla eri tavoilla: tuoreena ja rapeana tai pitkään haudutettuna.

Mulla myös tämä tapa, että käyn etukäteen kuuntelemassa biisit ja merkkaan suosikkini. Niitä kuuntelen sitten vielä uudestaan ja valitsen, mitä haluan äänestää. Kavereiden kanssa myös vertaillaan TOP10-listoja. Tämän vuoden biiseistä olen kuunnellut tähän mennessä noin puolet.
Kaktus2

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät