Kysy mitä vaan!

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Kysy mitä vaan!

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.12.2025 09:27

^ mullakin toimii tvssä muttei puhelimessa eikä tabletissa. Tabletissa toimii kuitenkin jos netin laittaa siihen puhelimen kautta. Ihme homma.
Vieras

ViestiKirjoittaja Biarritz » 03.12.2025 13:02

Kamera-aiheista kysyttävää, jos joku osaisi neuvoa? Mulla meni kesällä kamera sellaiseksi, että jos zoomaa, niin zoomausnäkymä ei enää "kirkastu"/tarkennu kuten se aiemmin parin sekunnin päästä teki, vaan jää "sumuiseksi". Tämä tapahtui kahden perättäisen näyttelypäivän välissä, eli ekana näyttelypäivänä toimi normaalisti mutta seuraavana aamuna oli yhtäkkiä tämä vika. Sen vuoksi uskon ettei kamera ole mennyt rikki, vaan siinä on päällä joku asetus jota en osaa siitä poistaa.

Ehdin käväistä kysymässä eräästä kamerakaupasta täällä asuinpaikkakunnallani että korjaavatko myös kameroita. Eivät, ja kuulemma täällä ei ole muitakaan kameroita korjaavia liikkeitä.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Umac » 01.03.2026 03:17

Vieläkö ihmiset huolehtii käsihygieniasta? Omasta tai havainnoit muista?
Pohdin sitä kun nuo uutiset kertovat influenssan ja noron raivokkaasta leviämisestä. Niissä toki pisaroilla iso osuus mutta siis yleisellä tasolla, jaksavatko ihmiset pestä käsiään edelleen?
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 01.03.2026 08:18

^ eivät jaksa. sen mitä teen huomioita ja useampi lähipiiristä ollut norossa. samaa pohdin viime vuonna töissä, että huonosti sielläkään pestään vaikka kuitenkin siellä on erillinen ohjeistus siitä. itse pesen, se on kuitenkin vaivaton tapa olla terveenä.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Avokaado » 01.03.2026 10:23

Kyllä pesen käsiäni ja olen pessyt jo ennen käsidesiaikaakin. Musta se on itsestään selvyys. Muiden käsienpesusta ei huomioita.
Avokaado

ViestiKirjoittaja tuhti » 01.03.2026 10:42

Käsidesiä ei ole tarjolla enää julkisissa tiloissa ja ravintoloissa samalla lailla mitä korona-aikaan. Liikennevälineissä ihmiset aivastelevat ja yskivät suoraan kanssamatkustajia päin :evil: Itselle käsienpesusta tuli hyvä rutiinitoimi kotiin tullessa ja töitä aloitellessa. Käsidesiäkin pidän vielä laukussa mukana ja käytän sitä, jos satun ulkona syömään jotain. Ehkä tästä syystä olen viimeksi sairastanut flunssan melkein vuosi sitten. Voi olla tietysti, että muillakin muuttuneilla elintavoillani on osuutta asiaan mutta varmasti myös omalla kohdalla parantuneella käsihygienialla. En tee etätöitä ja matkustan julkisilla arkisin päivittäin, joten mahdollisia tartunnan lähteitä on vastassa useasti. Noin yleisesti näyttää siltä, että ihmisten muisti on lyhyt, mitä tulee taudeilta suojautumiseen :cry:
tuhti

ViestiKirjoittaja Umac » 01.03.2026 11:07

Joo se käsienpesu on mullakin kuulunut kuvioon ennen koronoita, katkaista kuhunkin paikkaan mennessä se törky mikä käsissä kulkee. Mutta ehkä se ihmisen muisti on lyhytkin.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 01.03.2026 11:14

Olen naamanräplääjä, eli täten myös taudeille helppo kohde. Toisaalta vältän koskemasta mihinkään. Taudit minulle tuodaan kotiin miehen ja lasten toimesta joten käsienpesu ei paljoa hyödytä. Pesen kädet aina kotiin tullessani, mutta kotona en jatkuvasti. Käsien iho ei kestä jatkuvaa puunaamista. Muiden käsienpesua en rekisteröi.
Vieras

ViestiKirjoittaja Belgiter » 01.03.2026 23:36

Pesen kädet aina vessakäynnin jälkeen, aina ennen syömistä (myös lounasruokaloissa), tultuani ulkoa sisälle ja koskettuani mitään, mikä on ollut maassa. Päätellen siitä, kuinka lounasruokalan pesualtaalla tai vessassa ei ole jonoja, ihmiset eivät pese käsiään ennen ravintolaruokailua, vaikka olisi yhteiset ottimet. Osa luottaa käsidesiin, mutta itse suhtaudun sen tehoon varauksella ilman etukäteistä kunnollista saippuapesua.

Somessa joku kertoi saaneensa lapsensa sijaisperheeseen, kun molemmat vanhemmat oli yhtä aikaa pahasti norossa. Eivät halunneet tartuttaa sukulaisia. Meni vaan ohi, että olivatko ne sukulaiset jotain riskiryhmäläisiä vai miksi sijaisperheen tartuttamisriski oli ok, vaikka sukulaiset siltä haluttiin säästää.
Belgiter

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät