Me käytiin koiran kanssa hammaskiven poistossa ja kuvissa. Hammaskiveä on poistettu kerran vuodessa, mutta ei ole koskaan kuvattu. Nyt sitten lähti viisi hammasta. Koira on 6,5 -vuotias. Toki tiesin, että pieinillä on hampaiden kanssa ongelmia, mutta olen silti shokissa. Neljä poistettua oli niitä pienen pieniä etuhampaita alhaalla edessä ja ja yksi poskihammas. Aina näistä tulee kurja olo, kun miettii, että onko koiralla ollut kipuja, mutta eläinlääkäri sanoi, että parondontiitti voi olla hyvinkin kivuton, että ei välttämättä vielä tässä vaiheessa. Nyt yritetään taas pestä hampaita, mikä tämän koiran kohdalla onnistuu aika huonosti, mutta ollaan vähän edistytty viime aikoina. Hintaa reissulle tuli 700 euroa mitä en pidä aivan valtavan pahana, kun käytiin kuitenkin ihan kunnollisella hammasjuttuihin erikoistuneella eläinlääkärillä. Js kynnet toki leikattiin samalla.
Mutta samaan pakko sanoa, että kun olin koiran kanssa hoitohuoneessa ja odottelin, että koira nukahtaa, niin kuulin vastaanotosta, kun toista koiraa oltiin tuomassa. Kysyttiin, että saako poistaa hampaita jos poistettavia löytyy ja asiakas sanoi, että riippuu siitä, että mitä se tulee maksamaan. Sitten kysyttiin, että leikataanko kynnet, niin vastas, että ei tarvi, vaikka onhan ne aika pitkät. Tuntui pahalta, että niin moni joutuu miettimään koiran hyvinvointia rahan kannalta, koska esim. katkennut tai haljennut hammas voi olla tosi kipeä. Ja kuka ei halua kynsien leikkausta???

Toki tämä vähän vitsillä, koska mä otan sen aina, kun mun koiran kanssa se on aina pieni taistelu ja varsinkin kannuskynsien leikkaaminen on todella hankalaa kun koira vääntää aina tassut niin, että meinaa saada niitä millään leikattua enkä millään uskalla leikata niitä niin lyhyeksi mitä ne eläinlääkärissä leikataan.