aunet kirjoitti:Hemu82, kirjoitit, että laitat vitamiini- ym. lisiä ruuan sekaan. Kokeilepa jättää joku tai kaikki niistä pois ja antaa ruoka sellaisenaan. Jotkut koirat on tosi herkkiä noille lisien hajuille ja jättävät annoksen syömättä tai närppivät jotain. Aikoinaan nirsolle bernille käytin jonkun verran lisiä kasvuaikana, ja totesin itse tuon edellä mainitun. Sitten annoin lisät erikseen ennen ruokaa johonkin pieneen määrään erityisherkkua sekoitettuna ja sitten vasta ruoka. Jotkut koirat ei voi sietää esim. tiettyjen öljyjen hajua ja koko ruoka on pilalla olematta varsinaisesti nirsoja. Kokeilepas tuota.
Sitten vanhemmiten nivelten jäykkyyteen annoin sille kondroitiinisulfaattia. Maistoin itse jauhetta ensin ja oli tosi "kitkerää". Sekoitin sen erikseen pieneen määrään johonkin lihamössöön tai kissan ruokaan ja sitten vasta ruoka. Onnistui hyvin.
Mut kaiketi kuitenkin raakaruokinnalla pitäisi noi lisät antaa. En tiedä mikä ois sitte sellainen erityisherkku kun ei noi purkkiruoatkaan aina maistu. Edelliselle koiralle meni aina Teräsrekkua öljyn lisäksi, mutta siinäkin mainitaan et sais vaan aikuiselle koiralle antaa. En tiedä miksi. Nyt on saanut öljyn lisäksi sitä kalsiumia ja Multi balansia. Siinäkään ei kyllä vissiin ihan kaikkea tarvittavaa ole. Maksaa oon nyt tarjonnut välillä pakastekuivattuna kun raakana ei oikein mene mikä on mun mielestä hyvin outoa kun edellinen koirakin veti sitä ihan hulluna.
Nyt on kyllä ihme ja kumma syönyt vähän paremmin vaikka ekoja juoksuja pukkaa. Muutamana päivänä söi jopa aamuruoan heti aamulla. Ja tosiaan jännä kun tuon oman ruoan kanssa yleensä nirsoilee et oikein pitkin hampain syödään jos syödään, mutta kun sai syödä vuoasta jauhelihaperunalaatikon jämät niin ihan hulluna hotki sitä.