Uskon myös etteivät kaikki ole pysähtyneet oikeasti miettimään, paljonko se sähkölasku voi jatkossa olla. Voi olla järkytys sitten, kun se lasku tulee. Meillä kulutus on ollutkin pientä, joten en ole miettinyt vaikka uunin käytön merkitystä. Tosin olen aina ollut tarkka siitä että esimerkiksi valoja ei pidetä päällä turhaan, en taaskaan niinkään rahan takia, vaan järjen. Ikivanhat sähköpatterit vaihdettiin uusiin viime talvena mutta ei rahan takia, vaan turvallisuuden. Silloin patterit vielä oli käytössä, ei enää.
En vielä kesällä tiennyt edes sitä paljonko sähkömme maksaa /kWh, vaikka se lasku tulee mulle ja sen maksan. Tiesin toki ettei laskut ole suuret, se riitti. Mutta silti pysäytti kun sitten sähkölaitoksen tiedotteessa kerrottiin että hinta kaksinkertaistuu. Eihän sitä viitsisi maksaa "ylimääräistä" ja siltähän tämä nyt tuntuu
Tuo sähkölaitoksen sivusto oli kyllä silmiä avaava, ja ihan supermielenkiintoista oli katsoa esimerkiksi kuukauden kulutuksia päivä kerrallaan, ja hoksata että tuolloin oltiin poissa kotoa, tuolloin oli ilp päällä. Ja se päivänäyttö, kun tunti tunnilta näki kulutuksen ja hokasi että tuohon aikaan laitoin uunin päälle kun lopetin työt, jne. Kaikki se näkyi siellä. Päivänselvää tottakai niille jotka on ennenkin seuranneet sivuja, mutta aivan todella konkreettista tietoa meille ajastaan jälkeenjääneille
* Ja pakko lisätä että olen aivan tosi onnellinen siitä, että nyt asumme tällä tavoin ja kulutamme vähän. Muullakin tavalla on asuttu ja silloin tällainen sähkönhinnannousu olisi ollut aivan hirveää.