Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Iidis79 kirjoitti:Tuolla rodun FB palstalla oli pitkä kirjoitus siitä ja oletus että tämä hyökännyt yksilö on ostettu jostain mistä lie ja tuotu suomeen aivan vääriin käsiin (aikuinen yksilö kaupunkiin!). Se on nykyään niin helppoa kun kaikkea saa kotiin toimitettuna.
Tiibetinhelmi kirjoitti:Mä en puhu kuin omalta osaltani, mutta meidän laumikset on aina käyneet lenkeillä ihan normikoirien tapaan. On oltu tapaamisessa, kimppalenkeillä, mätsäreissä. Käsittääkseni muidenkin tiffit käyvät. Meidän omat eivät ole ikinä olleet karussa missään, eivätkä käyneet kenenkään toisen koiran päälle. Ei ison eikä pienen.
Umac kirjoitti:--- mutta nimimerk Pohdintaa löytänee keskustelun etenemisen, luotan!!
Pohdintaa kirjoitti:Oikeesti? Enemmän koirarotuja kuin missään muulla? Mistä voisi lukea tästä lisää?

dinah kirjoitti:Sarabi-koirat Iranista ovat varmaan sitten seuraava taso…

Umac kirjoitti:^Toimitko itse koiraongelmien parissa, siis apua antaen? Tosi moni heistä, siis koulutuspalveluja myyvistä, olikin ottanut asiaan kantaa mm. IG:ssä.
Pohdintaa kirjoitti:Mitä tulee häpeään, ahdistukseen ja toivottomuuteen, niin niitä kaikkia tunteita kyllä liittyy varmasti minkä tahansa hankalamman ongelmakäytöksen ratkomiseen. Ne on kovia paikkoja omistajalleja lähipiirille. Siksi olisikin tosi tärkeää, ettei stigmatisoitaisi. Mikä tahansa koira voi purra, se ei ole mikään maailmanloppu eikä omistajan huonoutta. Pahinta on, ettei rohkaistuta hakemaan apua ennen kuin se kaikki on kiertynyt tiukaksi ongelmavyyhdiksi.
Darre kirjoitti:https://yle.fi/a/74-20183357
Vapaalla ollut poliisikoira on käynyt lapsen kimppuun Paimiossa. Jutussa mainitaan, että lapsi käveli tien vieressä keppi kädessään, että jos lapsi on vaikka heilutellut keppiä, niin onko se voinut provoida koiraa? Mutta siis todellakaan tapahtunut ei ole lapsen syytä. Koiraakaan ei yksittäistapauksen vuoksi lopeteta, mikä on ihan hyvä. Virkakoirat ovat kuitenkin arvokkaita (ja tottakai tärkeitä ihmistyöparilleen).
vieraisilla kirjoitti:Ainakin omalla kohdallani tilannetta pahensi kasvattajan asenne, mikä oli todella avoimen syyllistävä. Koira ei ollut sellainen, koiran koko suku oli aivan erinomainen. Itse olin koiran pilannut, sen lisäksi että toinen koirakin oli provosoinut (ilmeisesti myös nukkuessaan) hyökkäämään, tai vähintään "opettanut" huonoille tavoille (joita sillä ei ollut).
vieraisilla kirjoitti:Siinä minä sitten elin kyseisen koiran kanssa sen elämän loppuun saakka, ties minkälaisin varotoimenpitein. Jälkeenpäin ajatellen olisin ihan hyvin voinut lopettaa koiran jo nuorena ja laittaa avoimesti syyksi luonneongelman. Se ei missään nimeessä ollut normaali, tervepäinen koira. Ei edes reaktiiviseksi tai teräväksi yksilöksi.
vieraisilla kirjoitti:Mutta niin vain sitä taipui uskomaan jatkuvasti kuulemaansa mantraa, kuinka vika löytyy hihnan yläpäästä. Aina ei todellakaan löydy ja vaikka löytyisi, senkään ei pitäisi olla mikään häpeilyn aihe. Kukaan meistä ei ole koskaan niin valmis, ettei voisi oppia enemmän.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa